..: Fotogalerie - detaily fotografie 750.380-8 :..
 

750.380-8


750.380-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Vojkovice nad Ohří - Stráž nad Ohří
 - GPS: 50°19'50.249"N, 13°1'58.389"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 17.4.1998
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z dia, již brzy budou
historií oba mosty
 - Zobrazeno: 4997x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

05.09.2014 (8:40)  
Kurňa!
To jste nám to vysvětlil (pěkně rázně) a hlavně poradil, co do budoucna dělat. Přesto děkuji za malé upřesnění a už šoupám nohama.
04.09.2014 (17:40)  
Pánové Farkač a Chýle: když vím o něčem prd, tak mlčím, šoupu nohama a nevymýšlím bludy!

Pan Chýle by mohl vysvětlit, proč se stejný motorek stavěče točí u stupňovité regulace rychleji než u plynulé a jaký to má vliv na "dynamiku".

Pan Farkač by mohl blíže objasnit tu ostřejší vačku a "renovované" turbo (mimochodem, víte vůbec, že motor K12V230DR má turbodmychadla dvě?). O vypínání topení v trakčně náročných úsecích je to pravda, občas se to dělalo, ale rozhodně to nesvědčí o dobré dynamice jízdy, spíš právě naopak..

No a od plků se konečně dostáváme k dotazu páně NIcKONa: elektronický reguláror u řady 754 oproti nulkám sleduje jednu dosti podstatnou veličinu, a to plnící tlak turbodmychadel. Podle jeho aktuální hodnoty pak reguluje buzení hlavního generátoru tak, aby výkon odebíraný ze spalovacího motoru odpovídal maximálnímu množství paliva, které lze při daném množství vzduchu dodávaného do válců efektivně spálit. Rotory turbodmychadel váží několik desítek kilogramů a chvilku jim trvá, než se roztočí do potřebných otáček, proto subjektivně se zdá najíždění do výkonu trochu vlažnější. Řada 750 tlak turbodmychadel nesleduje, po nastavení požadovaných otáček budí generátor bez ohledu na nedostatek vzduchu, což - zejména při posunu nebo rozjezdu lehkého vlaku - působí dojem, že mašina je živější. Rozjezd nulky pak provází výraznější kouřové efekty, které má nasvědomí neefektivní spalování nafty v době, kdy ještě turbodmychadla nedodávají potřebné množství vzduchu.

Tolik teorie, v reálu se jednotlivé stroje stejné řady dovedou chovat velmi rozdílně :-)
registrovaný uživatel Rikin  mail  
Počet komentářů uživatele99 »fotek 0
03.09.2014 (21:00)  
A ty "khaki" vozy...
03.09.2014 (20:20)  
Snímku samozřejmě za 5*.
Loko řady 750 měly vyměněnu vačku ventilů za "ostřejší" a renovované turbo. Strojvedoucí (někteří) při rozjezdu vypínali napájení vlaku na krátkou dobu, než se vlak rozjel. Celkově vzato, byla to zdařilá modernizace, ale ČD se k tomu postavily zády a daly přednost jednoduchým strojům řady 749, anebo převedení vlaků do motorových souprav. Odstavení řady 750 bylo naprosto chybné a jak uvedl časopis Dráha, ČD se zbavily toho, co měly v motorové trakci v té chvíli, nejlepší. Stroje, mimo el.topení, měly řadu dalších modernizačních prvků, bohužel "odborníky", nedoceněné.
03.09.2014 (19:31)  
NIcKON: Možná díky těm "pevně" nastaveným hodnotám jednotlivých stupňů a tedy rychlejšímu náběhu a změnám výkonu, proti palivové páce u 754...
03.09.2014 (14:00)  
Nulkoví brejlovci prý měli lepší dynamiku než čtyřkoví, odpoví někdo znalý, proč tomu tak bylo?
03.09.2014 (10:16)  
Samozřejmě dávám 5 hvězdiček.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko