..: Fotogalerie - detaily fotografie 742.053-2 + 241.002-5 + 362.034-1 SŽ :..
 

742.053-2 + 241.002-5 + 362.034-1 SŽ


742.053-2 + 241.002-5 + 362.034-1 SŽInformace o fotografii:
 - Místo focení: Bratislava-Pálenisko (Zimný prístav)
 - GPS: 48°8'16.304"N, 17°8'39.609"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 21.11.2018
 - Autor: Martin Mačanga 
 - Zobrazeno: 5109x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
04.12.2018 (11:53)  
K dopravě uhlí po vodě:
V Německu, zejména v Porýní (ale i na jiných splavných řekách) je doprava uhlí do elektráren loděmi běžná věc. Jedná se o černé uhlí ze zámořských lokalit překládané v Rotterdamu.
V Česku skončila doprava po Labi pro chvaletickou elektrárnu v r. 1996. Tehdy její vlastník ČEZ vypsal výběrko na dodávku uhlí a Dráha nabídla lepší cenu než lodníci. Tehdy byl ve Chvaleticích vybudován výklopník na vykládku vozů Eas. Tato doprava v současnosti nestačí, protože se spaluje horší uhlí a tak je ho potřeba dovézt více (cca 5.5 mil. t ročně). Od jara se tedy přešlo na technologii Innofreight. Ta má výhodu ve vyšší přepraví kapacitě vlaku a rychlejší vykládce – souprava se nemusí rozvěšovat na jednotlivé vozy. Stejnou technologii už dříve zavedly sousední Opatovice; tam se ale uhlí po vodě nevozilo nikdy.
Technické údaje:
• Ucelený vlak se skládá ze 14 vozů InnoWaggon 80ft (1ks = dvojče se 4 kusy Montainerů XXL).
• Brutto hmotnost: 2.570 t (vlak)
• Netto hmotnost paliva: 1900 t (EAS 1700 t)
• Počet kontejnerů: 56 kusů
• Hmotnost paliva v kontejneru: 34 t
• Délka vlaku (bez loko): 394 m
03.12.2018 (18:55)  
Ale na to nemusíš bydlet někde u Labe...Stačí sledovat obecně dění v ČR, viz třeba nové emisní limity co budou platné za 2 roky, diskutované těžební limity atd...Ono světe div se, ani po kolejích toho uhlí nechodí tolik a někam přestalo úplně. Škoda, někdo se s tím dá práci a na tohle téma dělá pěkné články.
Taky se nezajímám o MHD, ale téma konec T2 v LBC jsem si rád přečetl. A mnoho jiného...
03.12.2018 (18:34)  
To víš, Toníku, nikdo neví všechno. Nebydlím u Labe jako ty, nejsem z oboru, po Evropě uhelné šífy stále potkávám, takže mě celkem nemělo ani proč napadnout, že se u nás něco podstatného změnilo.
03.12.2018 (18:28)  
N: jenže to jsi zaspal dobu o víc jak 20 let !! To chce občas sledovat všeobecně dění v ČR.
03.12.2018 (17:59)  
Díky za doplnění, s tím uhlím mě to opravdu překvapilo.
Post edit: řada 362 ve Slovinsku skončila už v roce 2009. Ta italská firma rozprodala padesáti- a víceleté stroje všude možně, mj. čtyři na Slovensko a dva do Česka. Minimálně stroj 362.031 (neplést se stejnojmenným slovenským esem) k nám díky spekulativnímu odkupu fyzicky dorazil, v Přerově byl opravován a přinejmenším před pěti lety tam ještě stál, ale kde skončil nevím. Firma, co jej koupila, totiž zřejmě už před časem zkrachovala.
03.12.2018 (15:19)  
MM: díky za informaci. Říkal jsem si, že foto 241.002 se tu už vyskytlo a lokomotiva byla běžně provozní; sice už před pár lety, a tak se třeba mohlo něco změnit...
Pamatuji si, že několik strojů ex JŽ řady 362, které připadly Chorvatsku a po změně napětí na trati Rijeka - Záhřeb na 25 kV 50 Hz se staly nepotřebnými, už před lety (asi tak 2003) koupil nějaký italský soukromý dopravce. Schvalování po úpravách tehdy probíhalo na ŽZO Velim. Domnívám se, že už ani ve Slovinsku řada 362 není v provozu; byla nejspíš vyřazena po příchodu Taurusů řady 541.
03.12.2018 (13:16)  
Rabín: Prvá z elektrických lokomotív (241.002) je funkčná a mala by len čakať na ďalší výkon (prípadne nejakú opravu). Slovinský stroj 362.034, to je iný príbeh. Na Slovensko prišiel už v októbri 2013 s úmyslom rekonštruovať ho v ŽOS Zvolen a schváliť pre prevádzku na sieti ŽSR. Doteraz sa však ohľadom tejto záležitosti nič neudialo. Pred pár mesiacmi bol stroj presunutý do prístavu a moc perspektívna budúcnosť ho asi nečaká. Tipujem to na autogén :)
03.12.2018 (13:05)  
Áno, konkrétne táto preprava (kovošrot) nemá s lodnou dopravou a celkovo prístavom moc spoločného, ale inak má NIcKON pravdu. V Zimnom prístave sa stále prekladá vo veľkom, na Pálenisko prichádzajú denne 2-3 vlaky so železnou rudou. Objavujú sa aj iné sypké materiály, napr. hnojivá z Dusla Šaľa. Pre niekoho to môže byť málo, ale riečny prístav so stále fungujúcim prekladiskom je podľa mňa v rámci strednej Európy celkom unikát. Čo sa týka trendov vo využití lodnej dopravy, neviem sa úplne kompetentne vyjadriť, ale nemám pocit, že by nákladných lodí na Dunaji ubúdalo :) Problémom však momentálne býva nízky stav vodnej hladiny, to dokáže narobiť neplechu.
03.12.2018 (13:03)  
NIcKON: Máme prosinec a na stránkách Povolí Labe najdete výstrahu "Nízké Průtoky". V Přelouči je vodní stav jen 43 cm, takže zásobování Opatovické elektrárny lze provádět jedině po železnici.
Limnigraf v Přelouči: http://www.pla.cz/portal/sap/cz/PC/Mereni.aspx?id=71&oid=3

Nejásám, byl bych mnohem raději, kdyby bylo vody víc, aspoň na tu kánoi. Jenže stále neumíme poroučet větru a dešti. Co nenaprší, ani les nezadrží.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
03.12.2018 (13:02)  
pro NIcKON:

Dopravu po vode zabilo, ze Povodí si roupickama nevedelo jak moc si vyúctovat za poplatky. Takze i do El. Chvaletice pouze po dráze. Obmena vykládacího zarízení je jen dusledkem toho, ze starsí dozilo. Navíc jiz není prekládka v Lovosicích....

A foka z Blavy docela jde... 5*
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko