..: Fotogalerie - detaily fotografie 742.362-7 :..
 

742.362-7


742.362-7Informace o fotografii:
 - Úsek: Zavidov - Všesulov
 - Datum: 23.12.2015
 - Autor: Martin Chýle 
 - Pozn.: Mn 85904
 - Zobrazeno: 3575x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
31.12.2015 (18:09)  
Topič: Myslíš před Příčinou od Lubné? Z Lubné to vyjede na kopec a pak je dlouhá rovinka a za 500m zastávka. Tam násvit byl, dávali jsme to též, ale to pozadí tam není jako zde, to bysme museli být leda na nějakém hodně vysokém stromě. Na první pohled se to zdálo dobré, ale na fotce je to krajinářsky horší než zde, byť tam nejsou baráky. Dál následují esíčka, les a až do Zavidova není pořádný násvit, resp. se to různě točí a je to i zarostlé tak, že to nejde ani odkřovit. Pak to jde až za Čistou, ale tím jak trať klesá, je to foto tzv. vlak z nebe. Zde se naopak dá fotit ráno, když jezdíval Mn od Kralovic a to pozadí je pak parádní.
Nicméně za určitých podmínek je to pěkná trať na šotovlak, třeba ve stylu jak jste dělali hektora do Bečova.

PM:
nesrovnáváš snad nájezdy fotičů na Šumavu s focením zde na této trati nebo někde na Úpořince?
31.12.2015 (17:26)  
A.N. Kousek za Příčinou je flek, kde je krajina otevřená široko daleko, včetně Džbánského "pohoří". Nikde žádná stavba, žádný sloupy atd. Odhaduji, že by tam tenhle vlak šel fotit taky s násvitem.
31.12.2015 (17:03)  
Martin Chýle:A pak vyvaříš fotky/y z totálně prověřených lokalit a fleků, kde s Tebou bylo min 20 dalších fotičů? Trošku si protiřečíš.
31.12.2015 (18:38)  


Nojo, pár takových fotek bys tu ode mne našel, to neříkám že ne. Poslední dobou se ale takovým akcím snažím vyhýbat, na focení mám díky povinnostem čím dál míň času a když už se někam vykopu, chci si to hlavně užít, vyrelaxovat a ne se přetlačovat s další tlupou lidí o místo na fleku nebo zuřivě stíhat osmkrát jeden zvláštní vlak. Skvělými příklady jsou třeba ony fotky ze zářijových oslav PID ve sloupečku vlevo - vůbec mi nevadí, že jsem tam nebyl, naopak. Sem tam se něčemu takovému nevyhne nikdo, ale osobně v tom žádné nějaké "kouzlo" nevidím. Pokud by sis projel fotky co jsem sem dal v poslední době, v podstatě všechno je z neprovařených nebo minimálně známých fleků - snažím se hledat a tvořit nové a na vyloženě už proflákané fleky typu Štrby, nadjezdu v Libici atd. mně to vážně netáhne.

Konec filozofování, všem Šťastný nový rok 2016 a jen to dobré.
31.12.2015 (13:51)  
Výš už to tam moc nejde a níž znamená přijít o potřebnou výšku na pozadí. Být léto, šla by více bokovka, ale v tomto období před loko padá stín ze stromu. A ten strom, který tam vadí bohužel zlikvidovat nelze, to už je z fota patrné. Pak už zbývá jen místo focení se stromem. Dál už začíná les a v tomto období stíny, takže drobná úprava toho jednoho keře by už nic nevyřešila viz fotomapy.
Jinak krajinářsky horší místo je za Lubnou. Sice jsou sloupy na pozadí, baráky žádné, ale zas nevyleze Džbán.
Holt je to lokálka a jsou tratě, kde tolik míst na pár km ani není. Takže díky bohu alespoň za tohle.
31.12.2015 (13:22)  
Ještě mě napadá, že třeba ty kolize se dají často odstranit nejen změnou místa, ale třeba i výškou stanoviště. Být výše třeba na štaflích, hromadě hnoje... anebo naopak níže v podřepu.
A další věc - příprava fleku. Je spousta fotografů, kteří to prostě nedělají a využijou to co je anebo počkají až jim to někdo jiný připraví... a pak jsou ti pracovitější, kteří neváhají desítky hodin strávit přípravou fleku :) Tady by se nějaké lepší místečko třeba nedalo připravit? (viz. vzpomínka topiče na rok 2002)
31.12.2015 (13:49)  


Tak v tomhle případě být výše by znamenalo mít dráty v mašině, což by asi nebylo úplně ideální. Nevím, osobně mi tenhle typ kolize tolik nevadí, mašina si vyloženě "neveze barák na zádech" a je to jen na kraji, jít víc do boku - zase bych byl níž a dráty by lízaly horizont + srostlice s druhým domem. Neříkám že je to dokonalá fotka, věděl jsem že najdou tací co to budou kritizovat a říkat že by to tak nefotili, ale za daných podmínek, kdy každou chvíli mělo zalézt (a později také zalezlo) se o moc víc vymyslet nedalo. Fotili jsme to i na jiných místech, která sice nejsou zlá a třeba tam nejsou takové kolize, ale zase tam není takový parádní výhled do kraje jako tady. Vše navíc umocněné tím co napsal A.N., totiž že v tomto čase a roční době se jednalo o zcela ojedinělý vlak na této trati, který už se asi jen tak nezopakuje.
Jak už bylo zmíněno předtím, je to prostě o tom, co kdo preferuje - jestli technicky dokonalou fotku na nic neříkajícím místě, nebo fotku s drobnými vadami, ale na kvalitním fleku. Obojí najednou se sejde jen vzácně, ale taky to samozřejmě jde, neříkám že ne. V tomhle případě je to to druhé a je na každém, co mu víc vyhovuje :-)
31.12.2015 (11:45)  
PH: já vím že to tam trošku vadí, ještě bys z toho mohl udělat bočák, tedy být více vpravo. Já dal obojí, resp. jsem to dával ještě o ten kousek dál. Baráky jsou na pravé straně, sloup už také. Bohužel zase je Eas za tím stromem, který je vidět na levé fotce. Takže každý záběr má jednu negativní věc. Snímků vzniklo víc, ale tento mi přišel místopisně nejlepší i za cenu těch věcí kolem. Holt je to daň za takovou vychytávku, protože pokud Mn pojede příště, bude zas veden v klasických pozdějších odpoledních hodinách. Někdy není moc na výběr, ale ve finále je člověk rád, že se to nějak vůbec podařilo.

PM: rozčiluješ se zbytečně, protože to co vynášíš do nebes, toho jsou minimálně plné galirie nebo každý druhý to má doma v albu. Sice to nikdo dnes nevyfotí, ale před pár lety to byl běžný obrázek vč. dalších strojů této řady 751. Samozřejmě člověk v té době musel fotit, pokud nefotil, tak mu dnes přijde vzácné téměř vše.
31.12.2015 (11:16)  
A.N. Ad. fiktivní pravidla. Jestli zde o nějaké jde, tak o implementaci kompozičních v oblasti železniční fotografie. Ono platí i v jiném oboru, že srostlice, kolize, či jinak nevyvážené kompozice fotografii na kráse nepřidají. O to jde i tady. Jsem na jednu stranu rád, že to někteří vidí takto a hodnotí se fotografie a ne jen stroj či vlak (příště třeba podobná fotka bude hodnocená lépe). Na fotografii 742 jsou zachyceny v popředí ne moc populární betonové sloupy, to fotce asi bude ubírat na hodnocení, podobně již zmíněná najetost do baráku. Ta se možná dala řešit změnou stanoviště - stát více napravo, tím by se možná vyřešil i přetnutý barák u pravého okraje. Samozřejmě oceňuji, že zdokumentujete i tento provoz, o kterém má málokdo přehled a ty, nebo někdo jiný, kdo má přístup k systému, si může dovolit vychytat takovou anomálii. Jen je to na takových tratích další výzva, nespokojit se jenom s tím, že to je provozní špek a každý si z toho, jak se říká, "sedne na prdel". Ukaž Pavlovu i Martinovu fotku normálním lidem, nepraštěným kolejnicí a je dost pravděpodobné, že barvy a borové lesy budou mít větší úspěch. U Martina to vyvážila dost zajímavá oblačnost a možná kdyby fotografii vložil za pár let, bude hodnocení o něco lepší...
31.12.2015 (9:59)  
Hrách na zeď...
31.12.2015 (9:45)  
PM:
zásadní rozdíl je ten, že bert ze Šumavy jsou nejen plné galerie, ale i jiná periodika. Od r.2007 to každý mohl nafotit co hrdlo ráčí a to i s bertama trojmo. Do r.2007 tam ty zátěže byly téměř podobné jak po orkánu, běžně mám berty 228 nebo 223 se soupravou 10-15 vozů u Spálence nebo při posunu ve Zbytinách. Na Kájově to bylo podobné, neli lepší. Polední Mn do Kájova a večer zpět s postrkem, kromě klasických 749 mohu zmínit třeba 1.120 nebo 1.133. Tohle vše s odstupem 10 let. Předtím třeba kolem Volar vládla tzv. cementová horečka, kdy jezdily soupravy rajek.
Nicméně v případě Kralovické těch možností nikdy tolik nebylo. V 90letech jsem zde potkal sice 2 Mn, jeden v Lubné a další v Kralovicích, leč už tehdy ty zátěže byly bídné. Pak se dojezdilo a před 2 roky přišla renesance v podobě svozu vytěženého dřeva. Současný stav je cca 10% toho co bylo na tu přechodnou dobu před 2 roky. Při pohledu na net a do různých kníže zjistíme, že fotky nejsou....
Jinak viz předešlý koment. Místo je jaké je, to prostě změnit nejde a asi by to byla škoda, aby se fotil vlak někde na výjezdu z lesa.
Hodnocení za 4 je ještě adekvátní.
31.12.2015 (9:34)  
Jenže místa je třeba brát tak jak jsou. A pokud to jinde nejde, tak to přece neodpískám? resp. proč volit anonymní flek ve stylu vlak vyjíždějící z lesa....bez místopisu. To pak k tomu můžu dát libovolný popisek od Aš po Vidnavu a nikdo z toho nepozná, kde to tak může být. Prostě tratě mají různý charakter a někdy je třeba se odprostit od nějakých fiktivních předpisů nejen ze žp a brát trať a místo tak jak je. Zvláště pokud časová poloha vlaku jiné možnosti neumožňuje. V opačném případě budeme mít nafocenou Šumavu a esíčku u Třebešic 100x a ostatní tratě nenávratně zavrženy.

Stejný případ byla trať do Lubů a problém! Vlak s kostelem, ale vesnicí na pozadí za vlakem. Zavrženo se slovy - nepředpisově, přefotit. A roky plynou a kdo to přefotil? No nikdo, protože vlak dojezdil a dokumentace z lubské lokálky není! Vymalováno...
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko