..: Fotogalerie - detaily fotografie 741.705-8 + 741.703-3 :..
 

741.705-8 + 741.703-3


741.705-8 + 741.703-3Informace o fotografii:
 - Úsek: ELNA Opatovice nad Labem - Čeperka
 - GPS: 50°8'30.829"N, 15°46'32.212"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 1.3.2018
 - Autor: Baldas 
 - Zobrazeno: 5063x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
07.03.2018 (9:43)  
Na Slovensku tohle taky moc neřešili, třeba s Bohemií dál za Košice. Dřív se jelo elektrikou až do Bánovců n.O. (tam dráty končí), pak do Trebišova a nyní to táhnou brejle už z Košic.
07.03.2018 (8:35)  
Ondřej Fejfar: Tak hlavně Švejk je vlak o délce 1,5 vozu který jede 4x denně, takže je to asi poslední linka kde má smysl řešit jízdu pod trolejí. Navíc od letoška jezdí všichni Švejci po hrbaté přes Rudnou, nejbližších 10 let se k Berounce nevrátí a ani hrbatá nebude elektrifikovaná, takže úsek pod trolejí je ještě kratší.
06.03.2018 (18:18)  
Všechno je otázka priorit a soudy "vyplatí se/nevyplatí se" by se asi neměly vztahovat jen na peníze, případně krátkodobé zisky. Bývaly doby, kdy se tehdy ještě unitárním předválečným drahám "vyplatilo" přepřahat vlaky po příjezdu do pražského uzlu z parní na elektrickou mašinu "jen kvůli několika kilometrům". Někdo si totiž spočítal, že nezvyšovat tehdy beztak dost vysoké zamoření pražského ovzduší kouřem z lokomotiv stojí za to i přes související vícenáklady.
06.03.2018 (11:55)  
Příkladem turnusového naseazení, čátečně, pod dráty je R Švejk - motorový rychlík do Českých Budějovic. Zde by se opravdu v zhledem k trase dvě trakce/přepřahání nevyplatilo.
06.03.2018 (11:26)  
Je to tak prosté - 96 dopravců tahá (možná už i víc) s čím se dá

Pokud vycházíte z údajů o počtu dopravců s licencí, tak už možná 100. Nicméně těch opravdu aktivních (ne takových, kteří mají licenci jen kvůli stavbám, nostalgii, příležitostným přepravám vozidel např. do oprav, takových, kteří třeba zajišťují tzv."last mile" pro jiné) odhaduju na tak 15.

A ano, někdy se opravdu dopravcům vyplatí provézt vlak pod dráty dieselem, protože prostě nejde vždy "rozmístit" lokomotivy tak, aby se dalo přepřahat, když skončí nebo začnou dráty. A kupodivu, i když se za použití D lok pod dráty platí vyšší poplatek za dopravní cestu, tak jsou trasy a přepravy, kdy je použití "traktoru" efektivnější. Zkuste někdy uvažovat jinou optikou. Koneckonců i (z hlediska používání el.lokomotiv pod dráty) ten vyzdvihovaný a jediný správný ND a.s. nebo jeho dceřinka, používá nezávislou trakci pod dráty....a dokonce turnusově.
05.03.2018 (20:33)  
Je to tak prosté - 96 dopravců tahá (možná už i víc) s čím se dá - tzv.liberalizace trhu - a tak to dopadne i v osobce po útlumu nár.dopravce...fotka pěkná :-)
05.03.2018 (18:11)  
Jack Jag:
Vlečka Dolů Bílina - Úpravna uhlí Ledvice (ÚUL), odkud jsou vlaky výchozí, zadrátovaná je, tudíž lze využít elektrickou trakci v celé trase až do Rosic. Na ÚUL dopravci s vozy nijak nemanipulují (posun s nimi zajišťují lokomotivy Severočeských dolů), jejich lokomotivy se vždy jen přivěsí na hotový naložený vlak (nebo se vyvěsí od přivezených prázdných vozů).
Jinak v minulosti se na těchto vlacích objevily třeba bobiny vypůjčené od RM Lines; nasazení 2x741.7 je ale takříkajíc turnus.
05.03.2018 (16:40)  
Jak vidno, tak státní SŽDC zřejmě považuje za ekologičtější distribuovat škodliviny ze spalin podél celé trati, než je vypouštět z jednoho místa z elektrárny a tím zatížit okolí elektrárny. Ekologické není ani jedno a na regulaci té či oné trakce nástroje má. Další otázkou je, proč bílinský důl nemanipuluje vlak soukromého dopravce vlastní lokomotivou, aby soukromníkovi stačilo realizovat přepravu pouze elektrickou lokomotivou. Odpovědi si mohu domýšlet různé, ale třeba se tu ozve někdo znalejší místních poměrů.
05.03.2018 (14:14)  
Jenže si musíme uvědomi že ne celá trasa je vždy celá pod drátama- Někomu se vyplatí tohlecto místo toho aby udržoval vozidla dvou různých trakcí, lidi kvůli tomu atd. Taky záleží jak je úsek pod drátama dlouhej a tak.
04.03.2018 (22:45)  
Zákony by měly být na straně ochrany životního prostředí, ve slušné zemi. Co nějaké sankce, tak je zaplatí a naúčtuje zákazníkovi. Zásadou by mělo být jezdit pod drátama na elektriku, od toho tam ty dráty jsou. A pokud je někdo ignoruje, tak se dopouští poškozování životního prostředí. Ono se to jednou vymstí, příroda se už pomalu začíná bránit sama.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko