..: Fotogalerie - detaily fotografie 741.505-2 :..
 

741.505-2


741.505-2Informace o fotografii:
 - Úsek: Ústí nad Labem hlavní nádraží jih - Dolní Zálezly
 - Datum: 9.7.2013
 - Autor: Patrik 
 - Zobrazeno: 4200x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
06.03.2014 (23:10)  
Moc pěkný obrázek a to i přesto, že jede diesel pod dráty, což mě vůbec nevadí. Vždyť na kamionech by to beztak sežralo daleko víc nafty a o rozježděných silnicích, nebezpečí a dalších negativních jevech ani nemluvě. Buďme rádi za jakýkoliv vlak.
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
06.03.2014 (20:07)  
Fotka se mi moooc líbí. TA tažná síla je úžasná.
06.03.2014 (11:04)  
Máte pravdu, měl jsem být konkrétnější.
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
06.03.2014 (9:40)  
Ano, jako možnost; z Vaší formulace nevyplývalo, že se tak v ČR skutečně děje.
06.03.2014 (9:25)  
Zahrnul jsem ji, byť velmi obecně, do své "ekonomické motivace".
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
06.03.2014 (9:21)  
Konkrétně doručování nafty ke koncovému zařízení je o hodně jednodušší než doručování elektřiny. A ty hlavní důvody, proč jede diesel, vypsal Šmajchl - musela byste někde, kde nemáte depo, udržovat stroj té druhé trakce a k němu příslušný počet strojvedoucích, takže se vyplatí jet dieslem i za cenu přirážky za použití dopravní cesty. Zajímavé je, že na existenci té přirážky dosud nikdo nepoukázal.
registrovaný uživatel IvaA 
Počet komentářů uživatele50 »fotek 0
05.03.2014 (21:40)  
Tak nějak obecně, i když možná OT: Je pohled ekonomický, který se nevyznačuje dlouhodobostí (akcionáři chtějí své peníze oprávněně každý rok). A je pohled který bych pracovně nazvala "udržitelností civilizace". A tam má elektřina dost výhod. Dá se vyrobit takřka z jakéhokoliv vstupu vhodného pro přeracování a koncová spotřební zařízení mohou být stále stejná. To je IMO poměrně bezpečný model fungování oproti doručování primární suroviny (typu plyn) přímo ke koncovým zařízením (čistě technicky kevnější, ovšem takový výpočet nebere v úvahu kupříkladu politická rizika). Neštěstím drah je, že z historicko-technických důvodů koncová zařízení stejná nejsou a liší se i přenosové soustavy. Problém je minimálně stejně obludný jako ETCS. A obé značně komplikuje konkurenceschopnost železnice...
05.03.2014 (19:49)  
M 474 003: Jen to klidně zakažte. Pojede to na náklaďáku. Nebo vůbec.
Nebýt té, vámi nenáviděné, neviditelné ruky trhu, bylo by prd a ne železnice. Byli to angličtí kapitalisté, kdo vymyslel železnici.
05.03.2014 (16:48)  
Jinými slovy - elektrifikace bohužel nedává valný smysl, dokud nepokrývá naprostou většinu tranzitních tras a dokud nevyřešíme nekompatibilitu napájecích systémů nejen mezi regiony, ale především mezi státy. Takže je potřeba hledat optimální modely do doby, než se to podaří. A ty bohužel mohou vypadat i tak, jako na této fotce.
05.03.2014 (16:23)  
Relativně velkou komplikací na straně dopravce je absence elektrifikace v celé části trasy - pokud není vozba v daném úseku dostatečně pravidelná, aby se tam vyplatil stroj, pak vychází v globále levněji/jednodušeji použít na celou vzdálenost nezávislou trakci.
Další komplikací je "luxus" dvou napájecích soustav, který vyžaduje mít vícesystémové vozidlo. Stará (přes 20 let) víceméně nejsou k dispozici, nová jsou nákladná, je nutné pro ně mít vysoké kilometrické proběhy a jejich efektivnímu využití často brání i nemožnost využití na všech elektrifikovaných tratích.
Jednosystémová elektrická vozidla (snadněji k dispozici k pronájmu nebo k odkoupení) jsou použitelná na vozbu pouze po části republiky (větší význam ss), zejména však mezi stanicemi, kde je celá délka trasy elektrifikovaná.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko