..: Fotogalerie - detaily fotografie 731.029-5 + 731.026-1 :..
 

731.029-5 + 731.026-1


731.029-5 + 731.026-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Nemilany - Kožušany
 - GPS: 49°33'9.202"N, 17°14'43.062"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 5.6.2017
 - Autor: Baldas 
 - Zobrazeno: 3361x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

17.01.2018 (16:48)  
N:
to ani ne, 749 vs 754 mají cca 75t, ale liší se v trakční charakteristice, v překladu to znamená to co od ní chceš. To jsou dvě odlišné řady, které se jinak budou chovat třeba na Vláře a nebo na lokálce na Dobříš.

742 vs 743 (731) je něco jiného, kromě té trakční charakteristiky jsou ještě rozdílné v tlaku na nápravu. Což je může omezovat (viz Týnka) nebo naopak upřednostňovat díky lepším adhezním vlastnostem, kdy 731 pojede pomaleji, ale utáhne téměř jako 742.

Pak to máme ještě tzv kritickou rychlost, což je další faktor ve hře. Proto jsem třeba na uhlí do VDF dával na čelo raději 742, která vydržela i nižší kritickou rychlost než 750, která byla lepší na pk, kde nešla do skluzu.
17.01.2018 (10:21)  
Chápu to správně, že 749 má lepší adhezi než 754?
17.01.2018 (8:38)  
Tam kde 731/743/730 pokulhává s výkonem, tam to zachrání adheze. Takže těžší stroj, větší tažná síla právě v nižších rychlostech. Nešvar v nasazování HV u ČD (ČDC) se řešil mnohokrát, svého času pěkné pojednání u loko udělal ing Pohl. Je to stejné jako srovnávat 754 vs 749, svého času opět odkazuji na studii depa Jihlava, kde se dělalo srovníní ve vozbě R na t.240.

2x 731 jsou nasazované v ČB, Táboře. V Brně s poklesem výkonů již minimálně.

O tom jihu resp. ČB se psalo mnohé na krp a jelikož to byla debata veřejná, nebylo z jisté strany moc snahy si tzv nalejt čistého vína. Současný stav je jaký je... a 731 tam jsou na doplnění ř.743, které má občas pouze 50% stav provozuschopnosti, ř. 742 již přímo v ČB není. Primární problém je s přechodností, neboť třeba na Týn těžší loko než 742 nesmí.
16.01.2018 (20:50)  
To vypadá na výkon spíš pro silnějšího kocoura

Koucour je sice výkonější, ale favorit zase těžší.. Takže konkrétně tady má favorit normu S 1250 t a kocour 1350 t, což není nijak dramatický rozdíl.
16.01.2018 (20:22)  
Pravda, i v tom Táboře se to jeden čas zkoušelo, ale naštěstí se od toho brzy upustilo. Celkově mi tak nějak unikl smysl přesunu pár kusů řady 731 do SOKV ČB, když tam byl dostatek 742, 743 i bardot, na menší výkony pak 708/709, ale evidentně někdo měl zájem na tom to aspoň "zkusit".

Zpětně jsem si vzpomněl, že vlastně jedna dvojice 731 na kabel přece jen byla i v Olomouci, kde jezdila pro dřevo do Dětřichova nad Bystřicí, ale teď je tam myslím místo ní nasazována především řada 753.7.
16.01.2018 (20:05)  
Martin Chýle: Myslím si, že nemáš pravdu. V létě bylo takřka pravidelně vidět dvojče favoritů na Mn z Tábora do Branice, případně dál na Milevsko. Další možnost je odvoz uhlí z Tábora do Plané. Jednalo se o stroje 731 011 + 014 případně 015, další 731 005 jakožto nejslabší kus provádí 3. zálohu na ranžíru. Poslední 731 008 je pro "rezervní" Kájov nebo tam kde je třeba.
16.01.2018 (17:29)  
Má, ale až na výjimky se to neprovozuje. Pokud vím, jediné místo, kde se to v praxi používalo (možná ještě stále občas používá) bylo Brno, jinde ne. Tohle jsou konkrétně spřažené dvě olomoucké zálohy, vystavené na jeden vlak, protože by danou zátěž jedna loko neodvezla. V Olomouci řada 742 není provozována, proto si tamní Cargo musí vystačit s favority :-) Mimochodem se takto ve dvojici, kdy jsou obě lokomotivy obsazené, naváží třeba uhlí do olomoucké teplárny.
16.01.2018 (17:15)  
To vypadá na výkon spíš pro silnějšího kocoura, ale zase pro nás nezvyklé řazení. Btw, zdá se mi to, nebo sedí fíra i ve druhé mašině? Copak nemá favorit funkční vícečlenné řízení?

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko