Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
T 435.003 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Chroustov - Vrbčany - Datum: 26.5.2018 - Autor: Chary - Zobrazeno: 2888x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
A fotograf/editor, odkázán v parném létě jen na kolínskou destilovanou vodu, zapomněl odmazat ty vršky VVN stožárů za kopcem :-D
Jinak za 5*!
Jinak za 5*!
A Velinský mladší (starší psal docela dobré knížky; mnohem známější byl jako muzikant kapitán Kid) ještě v dobách glasnosti v klubu Na Petynce líčil, jak namaluje obraz - spóóusta plešatých zpívajících policajtů, vepředu je jeden bude dirigovat pendrekem a obraz se bude jmenovat Sbor národní bezpečnosti. Nekecám, byl jsem u toho.
Policejní práci dělala od roku 45 složka Sboru národní bezpečnosti, v roce 1950 dostala jméno Veřejná bezpečnost a od roku 55 měli modrý mlíkařský auta.
Chary:dobrý!
Chary:dobrý!
stoupa : mlíkaři už nebyla policie, ale Sbor národní bezpečnosti, proto se příslušníkům říkalo esenbák. :-)
No, a muj táta, coby "neajznbonák" hektrovi ríkal "mlíkarka", kvuli modro-bílému zbarvení, jako tehdejsí vozy VB (to nebyla "pátá bé", ale policie). Za vzpomínku s bonusem 5*
V roce 1958 byly vyrobeny a do zkušebního provozu v Kolíně předány první dvě lokomotivy řady T 435.0. Tam na nich jezdili mimo jiné strojvedoucí Votýpka a Farský. Chodili spolu s Farského bratrem k nim domů na mariáš, neboť Votýpkův švagr (který do mariáše zaskakoval vždy, když jeden z nich nemohl) pracoval tou dobou v kolínském lihovaru a nosil domů tu jejich speciální destilovanou vodu. Tedy až do doby, než ho zavřeli za rozkrádání majetku v socialistickém vlastnictví. Farského bratr pracoval jako traktorista v místním JZD a vždy, když se posilnil tou ohnivou destilkou, začal tesknit, že boj o zrno se nezdaří, neboť mají málo traktorů.
Jednoho dne to už Votýpka nevydržel a povídá „Hele, Alojs, ty furt brečíš o traktorech, postavte kolem pole koleje, máme teď v depu novou mašinu, to je ti silák, no dát jí na hák radlici, tak na jeden zátah zoráš celý hektar!“ Když to uslyšel Farský, začal se smát. „Hektar? Hektar! Hektááár!“ Od té doby vždy, když šli spolu v depu kolem těch nových lokomotiv, dloubl Farský Votýpku loktem a uznale pokýval „Hektar!“
Časem se to po kolínském depu rozneslo a později přezdívka hektar se zkomolila na hektor.
Jednoho dne to už Votýpka nevydržel a povídá „Hele, Alojs, ty furt brečíš o traktorech, postavte kolem pole koleje, máme teď v depu novou mašinu, to je ti silák, no dát jí na hák radlici, tak na jeden zátah zoráš celý hektar!“ Když to uslyšel Farský, začal se smát. „Hektar? Hektar! Hektááár!“ Od té doby vždy, když šli spolu v depu kolem těch nových lokomotiv, dloubl Farský Votýpku loktem a uznale pokýval „Hektar!“
Časem se to po kolínském depu rozneslo a později přezdívka hektar se zkomolila na hektor.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko