..: Fotogalerie - detaily fotografie 383.001-5 :..
 

383.001-5


383.001-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Třebešice - Čáslav
 - GPS: 49°55'36.816"N, 15°20'45.45"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 27.8.2016
 - Autor: Novák David  Poslat email autorovi
 - Pozn.: Pn 264801
 - Zobrazeno: 5189x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel jorji 
Počet komentářů uživatele45 »fotek 0
05.09.2016 (7:35)  
Hezka fotka davam 5
04.09.2016 (15:18)  
Pěkné.
04.09.2016 (12:11)  
Z:
vzhledem k rozsáhlé akci (dva týdny) a počtu vozidel, bych očekával klidně zaplnění i několika fotogalerií. Proto je mi záhadou, že zde nic takového nebylo. Naplnilo by to nejméně 1 možná 2 tématické dny a rozhodně by to mělo větší úspěch než opakovaný týdenní sčoty, které sice připomenou nedávné fota, ale zároveň je to věc subjektivního názoru nebo pohledu jedince.
Pokud se řeší problém vyvařenosti nebo jak se vymanit z něčeho stereotypního, tak tohle je jedna z cest.
04.09.2016 (11:56)  
Akce Rio Lipno byla na webu lokomotivy.net v obsáhlé míře.
04.09.2016 (10:34)  
Především je třeba si položit ot proč tento problém nastává? Není třeba jen žp, že se chce někdo zavděčit "jistotou"??? Protože třeba loko.net nabízí mnohem pestřejší škálu fotek, vč neokoukaných.
Další možnost může být lenost, že někdo některé autory nevede k práci s pomůckami jako jř a mapy (fotomapy), dát si tu práci den před focením a něco důmyslně naplánovat.
Poslední a celkem ohraná možnost jsou informace. Většina lidí možná 80% ty info má, ten zbytek je nepochybně může získat od ostatních a v neposlední řadě to někde vysledovat na netu atd.

Nicméně na tohle už jsem několikrát upozorňoval a taky za to dost sklidil, proto jsem teď tak trošku škodolibě rád, že to "někdo" začal ventilovat a dokonce "někdo" ze žp...a chápe, že je třeba se zas někam posunout.

V ČR je mnoho lokalit, které zde v galerii vůbec nejsou. Např. Paka a okolí, něco málo ukázal Bean z Vysočiny, leč odezva od jiných téměř 0. Nedávné odklony s laminátkama v okolí Chebu, též nic..Kupodivu se zde ani nevyvařila akce Rio Lipno, což už je vyloženě šotoservis pod nos.
04.09.2016 (9:21)  
My se snažíme autory přesvědčit, že ano, provarová místa jsou fajn, ale tak jako jednou, dvakrát. Přeci nebudu celej život jezdit do Peček k měnírně na vrbu a chytat tam všechny mašiny na číslo? Nebo do Chroustova ke skále, a aby to teda bylo kreativní, tak jednou vylezu na tuhle třešeň a podruhý na tamtu o pět metrů vedle? Asi ne.

Taky trošku nechápu, že někoho baví jen objíždět to, co vymysleli a připravili druzí (a pak to vařit), ale to je trošku jinej příběh.

Nebudeš tomu věřit, o tom, zda je lepší mít něco originálního a nového, nebo zda je lepší mít to samý místo v galerii po dvacátý šestý, ale už několik autorů se nám k takovému zamyšlení povedlo minimálně nalomit a bohudík i mezi mladejma, který maj potenciál a nemusej za každou cenu jít po vyšlapanejch cestičkách.

Zajímavý je, že problém neustálýho vaření relativně malýho množství fleků v relativně stejným kompozicích se týká jen malého počtu lidí a je teda logické, že zrovna LA si na to stěžuje, že mu to už prostě nežerem.

Protože nejde o flek jako takovej (viz tato Davidova fotka), ale o ten autorskej přístup.

Mám i pocit, že po těch letech i LA jezdí i trošku jinam než na provary, i když bohužel on není ten typ fotografa, co by si řekl "tak, a teď si zajedu támhle, protože se mi líbí ta krajina a chci tam najít nějaký nový zajímavý pohledy na ten a ten vlak". On bohužel objíždí ty svoje vyšlapaný provary (který už mu zase tolik nežerem a o to celou dobu jde) a něco jinýho dává jen při služebních cestách a náhodných výpadech za jiným účelem :-(

Jelikož těch provarů má celkem dost a správcům skutečně jde o pestrost, tak ano, je hlavní obětí hučení, že Poděbrady takhle po osmý fakt nebrat a co tam máš dál. Proto se taky ozval, ale já jsem mu to vysvětloval na fleku už kolikrát, jenom se tu opakuju.

Okruh je zcela jiná záležitost, tam toho fakt moc vymejšlet nejde a jsi hrozně omezenej tratí jako takovou, násvitem a hlavně tím, jak jezděj.

A mimochodem, když tu LA veřejně píše nesmysly o hnusných flecích (vysvětleno na začátku) a generalizuje svou osobní situaci na všechny o tom, provary jsou zavrhovány (vysvětleno v průběhu doby), tak mu taky veřejně odpovídám. Že se toho chytil jeho hradní ovčí je už věc jiná :-D
04.09.2016 (8:53)  
Jako opakované fotomísta vnímám u LA lokalitu "Starý Kolín - Nadjezd", "Odb. Babín", "Zkušební okruh Velim". Jelikož tato místa neznám, tak pro mne negativní vnímání nastává až po shlédnutí velkého množství "kopírákových" snímků v krátkém čase.
Když jsou to fotky různých vlaků, na různých ohniscích, v různé době, navíc když to autor zveřejňuje s časovým odstupem, tak to vnímám jako klasické pěkné šotky na líbivém místě. Na takové fotky se rád podívám, přestože ty už je považuješ za malou kreativitu, protože lokalitu znáš.

Díky za vysvětlení, už asi chápu, proč jsi byl v prvním příspěvku tak zhurta. Pro mne jako nezasvěceného to nebylo zpočátku moc k pochopení, protože Tvůj příspěvek LA byl spíše do SZ.
Takže pro mne jediná domýšlená hmatatelná informace je, že se nejspíše může na ŽP zamítnout vložená fotka autorovi v případě, že z uvedeného místa má již větší množství zveřejněných fotek v galerii. Důvodem zamítnutí je "nedostatečná fleková kreativita". Akorát moc nechápu, co tímto krokem získá autor a co galerie. Pro galerii se jedná asi o cíl mít pestřejší skladbu fotek. Předpokládám, že pedagogicky věříš v to, že se autor nad tímto zamyslí...
03.09.2016 (23:53)  
Ano, bohužel. Já jsem třeba teď fotil ty odklony nákladů z/do Bolky na trati přes Chotětov.

Povedlo se mi na těch 25 kilometrech (Všetaty - Krnsko) najít 15, slovy patnáct zcela nových pohledů, nevařených, dosud jsem je nikde neviděl, ani v této galerii, ani v jiné, a to se docela dívám. Když se řekne sedmdesátka, tak si každý vybaví klasickou Kropici na ráno a klasickou Kropici na odpoledne asi ve třech variantách, případně Krnsko (teď je tam nově dokonce lavička a turistická informace o výhledu! :D :D :D) anebo klasiku před Byšicí ze silnice nebo ze švestky.

Přesně to jsem nechtěl a proto jsem hledal zcela nové neznámé pohledy. A vážně to nespočívá v tom, že jsem si stoupnul o tři(cet) metrů vedle proti klasice a fotil to na 120 místo 70 mm, ale zcela nové.

Budou odpovídajícím způsobem doceněny?
Nebo je lepší vyfotit ověřenou provařenou ošlapanou klasiku a říct, že sice tam každej fotí hydru, ale já tam mám brejláka s vyrovnávkou pater a tím je to úplně jiná fotka?



Když vidím lištu s fotkami vlevo, tak slovo kreativita je to poslední, co by mne z uměleckého pojmosloví napadlo.

Vidíš, a zrovna Neshodneme se, jsme každý na jiné vlnové délce.

Když já vidím tu lištu vpravo teď, tak vidím tři provary, kde si řeknu "jasně, to vím kde je, a pokud třeba neznám jméno, tak to dokážu aspon nějak přibližně píchnout od mapy", a jeden, kterej tím těžce smrdí. Ostatní se kouknu a řeknu si "hm, tak pravda, neznám sice každej metr naší sítě, ale zrovna tyhle stanice mi nepřipadaj tak nějak totálně provarový, odsud asi moc fotek nebude. To si někdo dal práci a našel místo, který není prošlapaný až na spodní plášť planety."

Kreativita ve smyslu umělecky tvůrčích fotek je mezi normálníma šotoušema asi tak častá, jako to, že pijou zelenej čaj a nepijou pivo. Určitě takoví jsou, ale rozhodně to není většina, spíš drsná menšina. Stačí se podívat na sestavu autorů v sekcích UTG a ŽKŽ.

Takže ano, kreativita je v tomto hledisku bráno jako originalita pohledu. Já to tak beru celou dobu. Proto nepovažuju tu samou bránu na 70 a na 120 mm za kreativně originální pohled.
Ovšem i pitomej provar se dá fotit v tomto smyslu kreativně a nemusí to zrovna bejt silueta, panning nebo šmouhoid, jakožto umělecky kreativní ztvárnění pohledu na železnici, jakkoliv o to jsou umělecká klišé na hraně s kýčem.

Za závadu ve smyslu užití slova kreativita se tedy omlouvám, ovšem tys mi měl hned na začátku vpálit, co to tu melu o kreativitě, když ten LA v těch Třebešicích nemá kreativní jedinou fotku, když to do jednoho jsou furt ty samý provarový šablony do tý samý nebo vedlejší brány jen na jiný ohnisko, na tom není kreativního ani žbl.

Obrat "snaha hledat nová místa na focení vlaků v krajině" mi připadá sice přesný, ale velmi neohrabaný, a dovolil bych si navrhnout kompromisní variatnu "fleková kreativita". Neboli tvůčí pojetí hledání a ztvárnění nových fleků a/nebo pohledů. A ta zrovna v případě LA a jeho provarů u Třebešic, Vlkanče a kolem Poděbrad (Babín, Libice-Osek) pajdá na obě nohy, což byl pradůvod jeho projevu zde.
03.09.2016 (22:57)  
Chary:
Neshodneme se, jsme každý na jiné vlnové délce.
Opakované slovo kreativita bych nahradil něčím vhodnějším jako snaha hledat nová místa na focení vlaků v krajině.
Když vidím lištu s fotkami vlevo, tak slovo kreativita je to poslední, co by mne z uměleckého pojmosloví napadlo.
03.09.2016 (22:40)  
V mém pojetí je špetka jinak také to, že autor cvakne různé druhy vlaků v různé fázi roku.

Ano, například náklad s dvojčetem v létě versus náklad s dvojčetem v létě. Nějak mi připadá, že se jen uměle hledají důvody, jak ospravedlnit kompoziční kopíráky :D :D :D Nejsi ty jeho hradní ovčí, Smithersi?

Proč je řešeno právět tohle místo se ptej jinde, konkrétně u LA, proč si vybral zrovna tenhle provar a mluvil o něm jako o hnusným místě, a proč si třeba nevybral nadjezd na přivaděči (on ví, má tam devět variací na tu samou kompozici) nebo třeba najdezd u vysílaček (dtto, jenom šest variací na to samé). Případně bychom mohli vzít D11 na dopoledne, osm variací na dvě brány. To všechno jsou totální provary díky malému množství lidí ;)

To je ta zprofanace jednoho fleku jedním autorem, to je to, co nám osobně přijde velmi nekreativní* a to je to, co si LA mylně vykládá, i když mu to vysvětluju už pokolikátý :-(

Vážně, *dvě modrý brejle a dvě modrý laminy v tý samý bráně z toho samýho krtince prakticky téměř na pražec přesně jednou se žlutým a podruhý se zeleným polem vpředu opravdu nejsou fotograficky kreativně odlišné fotky, ať si o tom myslíš, co chceš.

Což by u dvou fotek ani tak nevadilo. Tři už jsou na hraně. Ale pět? Sedm? Osm?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko