Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
122.005-2 + 123.005-1 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Ústí nad Labem-Střekov - Ústí nad Labem západ - GPS: 50°39'22.105"N, 14°2'37.601"E » - Datum: 16.8.2002 - Szerző: BBvK - Pozn.: sken z dia - Zobrazeno: 7445x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
16.03.2017 (22:53)
Onoho 16.8. jsem jel z práce z LBC do UnL odpoledním rychlíkem. Bylo to docela zajímavé. Na nádraží nikdo nic nevěděl. Nějaké zpoždění to mělo, ale jelo to. V Ústí se vystupovalo až na západě. Mám nějaké fotky z cesty, ale je to na nějaký prapodivný digitál. Můžu poslat na soukr. mail. Největší zážitek byl most přes Labe v Děčíně. A pak taky lidi mezi DC a UnL - seděli na náspu a koukali na řeku a zatopené domy.
15.03.2017 (11:51)
ZdŠ: Také děkuji za upřesnění.
ZdŠ: děkuji. Omlouvám se panu Negrellimu, že jsem jeho "zásluhy o niveletu" připsal panu Pernerovi. Až později mi došlo, že Perner by na to mezi povodní (březen) a svou smrtí (září) měl málo času (a zřejmě byl zaměstnán na dokončování a zprovozňování dráhy do Prahy).
14.03.2017 (22:45)
Malé upřesnění: Janu Pernerovi je oprávněně připisován projekt tratě Státní severní dráhy, je ale záhodno poznamenat, že vycházel z vyměřovacích prací, provedených na trase už v letech 1840 a 1841 ing. Wollnerem. Zásadní a někde i značné úpravy Pernerova prejektu (zejména zvýšení nivelety v těsných kaňonech až o 6 stop na základě poznatků z březnové povodně roku 1845) má na svědomí Alois Negrelli. Což samozřejmě Pernerovy zásluhy nijak nesnižuje.
U mostu ÖNWB třeba vzít v úvahu, že výška jeho původních pilířů byla dána nejen niveletami obou křížících se drah, ale i nutnou výškou (7,40 m) jeho příhradové konstrukce, která vespod nesla silnici.
U mostu ÖNWB třeba vzít v úvahu, že výška jeho původních pilířů byla dána nejen niveletami obou křížících se drah, ale i nutnou výškou (7,40 m) jeho příhradové konstrukce, která vespod nesla silnici.
pro Woky:
Ále má. Musel totiz být trasován dle dráhy Praha - Dresden, a tu projektoval jistý pan Perner.
Ále má. Musel totiz být trasován dle dráhy Praha - Dresden, a tu projektoval jistý pan Perner.
Woky: A ona se při výměně mostní konstrukce měnila niveleta koleje nebo jiné parametry stanovené inženýry ÖNWB, které rozhodly o tom, že most přežil 1000letou vodu?
A nic to nemění ani na správnosti Majrova sdělení, že s tímto mostem neměl Perner nic společného.
A nic to nemění ani na správnosti Majrova sdělení, že s tímto mostem neměl Perner nic společného.
Hank: Zcela špatně! Tento most pochází z 50.let 20.stol., ten nemá s Rakouskou severozápadní dráhou nic společného.
majra: Správně. Projekty mostů ÖNWB včetně toho labského v Ústí mají na svědomí dva slavní rakouští inženýři - stavební ředitel Hellwag (který si předtím vysloužil ostruhy na stavbě dráhy přes Brenner) a vrchní inženýr Gerlich. Perner byl v době jeho výstavby v roce 1874 už 29 let po smrti.
Vážení, copak jste si pořád ještě nevšimli a neuvědomili, že pan Fejfar píše své komentáře špatně schválně??!! Nevím sice, jaký pro to má důvod, snad provokace (?), ale každopádně psát dobře umí.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Bejelentkezés
© 2001 - 2024 ŽelPage
- Felelősök - kérdések és válaszok
Info
informacni okenko