..: Fotogalerie - detaily fotografie 122.005-2 + 123.005-1 :..
 

122.005-2 + 123.005-1


122.005-2 + 123.005-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Ústí nad Labem-Střekov - Ústí nad Labem západ
 - GPS: 50°39'22.105"N, 14°2'37.601"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 16.8.2002
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z dia
 - Zobrazeno: 7444x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
16.03.2017 (22:53)  
Onoho 16.8. jsem jel z práce z LBC do UnL odpoledním rychlíkem. Bylo to docela zajímavé. Na nádraží nikdo nic nevěděl. Nějaké zpoždění to mělo, ale jelo to. V Ústí se vystupovalo až na západě. Mám nějaké fotky z cesty, ale je to na nějaký prapodivný digitál. Můžu poslat na soukr. mail. Největší zážitek byl most přes Labe v Děčíně. A pak taky lidi mezi DC a UnL - seděli na náspu a koukali na řeku a zatopené domy.
15.03.2017 (11:51)  
ZdŠ: Také děkuji za upřesnění.
15.03.2017 (9:01)  
ZdŠ: děkuji. Omlouvám se panu Negrellimu, že jsem jeho "zásluhy o niveletu" připsal panu Pernerovi. Až později mi došlo, že Perner by na to mezi povodní (březen) a svou smrtí (září) měl málo času (a zřejmě byl zaměstnán na dokončování a zprovozňování dráhy do Prahy).
14.03.2017 (22:45)  
Malé upřesnění: Janu Pernerovi je oprávněně připisován projekt tratě Státní severní dráhy, je ale záhodno poznamenat, že vycházel z vyměřovacích prací, provedených na trase už v letech 1840 a 1841 ing. Wollnerem. Zásadní a někde i značné úpravy Pernerova prejektu (zejména zvýšení nivelety v těsných kaňonech až o 6 stop na základě poznatků z březnové povodně roku 1845) má na svědomí Alois Negrelli. Což samozřejmě Pernerovy zásluhy nijak nesnižuje.
U mostu ÖNWB třeba vzít v úvahu, že výška jeho původních pilířů byla dána nejen niveletami obou křížících se drah, ale i nutnou výškou (7,40 m) jeho příhradové konstrukce, která vespod nesla silnici.
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
14.03.2017 (19:56)  
Humanitární most v akci, aneb Ústí pod Labem :-(
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
14.03.2017 (15:10)  
pro Woky:

Ále má. Musel totiz být trasován dle dráhy Praha - Dresden, a tu projektoval jistý pan Perner.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
14.03.2017 (15:08)  
Woky: A ona se při výměně mostní konstrukce měnila niveleta koleje nebo jiné parametry stanovené inženýry ÖNWB, které rozhodly o tom, že most přežil 1000letou vodu?

A nic to nemění ani na správnosti Majrova sdělení, že s tímto mostem neměl Perner nic společného.
registrovaný uživatel Woky 
Počet komentářů uživatele263 »fotek 0
14.03.2017 (13:07)  
Hank: Zcela špatně! Tento most pochází z 50.let 20.stol., ten nemá s Rakouskou severozápadní dráhou nic společného.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
14.03.2017 (12:33)  
majra: Správně. Projekty mostů ÖNWB včetně toho labského v Ústí mají na svědomí dva slavní rakouští inženýři - stavební ředitel Hellwag (který si předtím vysloužil ostruhy na stavbě dráhy přes Brenner) a vrchní inženýr Gerlich. Perner byl v době jeho výstavby v roce 1874 už 29 let po smrti.
14.03.2017 (10:45)  
Vážení, copak jste si pořád ještě nevšimli a neuvědomili, že pan Fejfar píše své komentáře špatně schválně??!! Nevím sice, jaký pro to má důvod, snad provokace (?), ale každopádně psát dobře umí.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko