Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
680 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Lipník nad Bečvou - Drahotuše (Jezernice) - Datum: 23.7.2006 - Autor: Petr Lux - Zobrazeno: 12076x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
15.01.2007 (12:00)
Je to pěkný místečko, asi jako estakáda u Dlouhé Třebové kam občas zajdu 5*
Petřík: Jo jo jo blbý srandičky... Touto ironií a naprostým cynismem je celá ŽP prosáklá.....
ČD4ever: Sranda muší bejt, aj kdyby na jízdenku nebylo :D. Foto pěkné.
Supermoderní rychlovlak na dokonale zrenovovaném mostě, který naprosto nádherně zapadá do krajiny..... 5*
Luxian: Ano, souhlasím. Já jsem svůj komentář psal ještě před tím Tvým z 23:54 a dopsal později. Takže to působí trošku chaoticky. Děkuji za slovo ducere. Nemohl jsem si vzpomenout a pořád se mi do toho motal konduktér, tedy ductere. Na most u Millau se chci zajet podívat, to je skvostná stavba. U Aix en Provence je taky krásný dlouhý viadukt Les Arcades přes poměrně ploché a rozlehlé údolí a když si to po něm maže TGV, tak je to úchvatný pohled.
10.01.2007 (8:53)
Moc pěknej most.
topič: Ano, slovo odjakživa asi nebylo úplně nejvhodnější, ale rozhodně jsem tím nemyslel již od římských dob. Tehdy opravdu ještě moc železnic nebylo... Nicméně v českých podmínkách jsem ještě neviděl použití slova viadukt pro silniční most, vždy pro železeniční.
Samozřejmě, že ve Francii je slovem viaduc označován jakýkoliv most vedoucí cestu. Např. nedávno otevřený rekordní Viakukt u Millau - dálniční most zavěšený na lanech více než 300 m nad dnem údolí.
Samozřejmě, že ve Francii je slovem viaduc označován jakýkoliv most vedoucí cestu. Např. nedávno otevřený rekordní Viakukt u Millau - dálniční most zavěšený na lanech více než 300 m nad dnem údolí.
Luxian: Viadukt se odjakživa zcela určitě nespojuje se železnicí. Již ze samotného latinského názvu jasně vyplývá, že se spojoval s cestou - via. Stavbu kamenného mostu spojovaného železem a olovem v Babylónii popisuje Hérodotos již v 5.stol.př.n.l., stejně jako třeba Marco Polo ve svém Miliónu popisuje kamenný most v Číně. K dokonalosti dovedli viadukty Římané a to také v době před Kristem. A doufám, že se dá uznat argument, že v té době železnice nebyla příliš rozšířena. Dodnes se slovem viadukt označují třeba dálniční mosty v Itálii a Francii. Na cestě z Janova do Nice je jich kolem stovky. Ve Francii se to píše viaduc. Takže silniční i železniční.:-))
Ještě jednu poznámku k viaduktu - http://slovnik-cizich-slov.abz.cz, který nepovažuju za moc důvěryhodný, protože kolikrát jsou v něm vyloženě blbosti, uvádí pod pojmem viadukt toto : obloukový most převádějící dopravu přes široké údolí, vodní toky.
K tom ubych jen poznamenal, že takový Ivančický viadukt vlastně podle této definice není viaduktem, protože nemá oblouky, Žampašský viadukt také není viaduktem, protože nepřeklenuje široké údolí a pod.
Jen dodávám, že slovo via je latinsky cesta a dukt je ze slova ducere, což znamená vést.
K tom ubych jen poznamenal, že takový Ivančický viadukt vlastně podle této definice není viaduktem, protože nemá oblouky, Žampašský viadukt také není viaduktem, protože nepřeklenuje široké údolí a pod.
Jen dodávám, že slovo via je latinsky cesta a dukt je ze slova ducere, což znamená vést.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko