..: Fotogalerie - detaily fotografie 660.001-9 :..
 

660.001-9


660.001-9Informace o fotografii:
 - Místo focení: Velký zkušební okruh VUZ
 - Datum: 24.9.2015
 - Autor: Jiří Navrátil  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 9374x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 5

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
12.10.2015 (23:36)  
DC: Odkdy se bangle = čmelák? :-)
12.10.2015 (22:27)  
To si pište, že by se vyplatilo střechu zaplechovat, tady se ale patrně naráží na to, že je to vlak navržený primárně pro regionální vozbu (tudíž by bylo moc komplikované přepracovat systém chlazení). Přeci jen si musíme uvědomit, že výkon potřebný pro "dorovnání" odporu vzduchu je přímo úměrný třetí (!) mocnině rychlosti. To znamená, že při zvýšení rychlosti z 80 km/h (řekl bych cca průměr u zastávkových vlaků s velkou hustotou zastavení) na 160 km/h je potřeba 8x větší výkon (při zanedbání ostatních odporů).

Odpor vzduchu navíc nezávisí na hmotnosti případných plechů. Jejich hmotnost by (bohužel) neměla vliv ani na cenu za provoz - ještě pořád se nikdo nedívá na elekroměry. A zde se už dostáváme k původnímu problému - nikdo netlačí dopravce, aby kupovali energeticky úsporná elektrická vozidla.
I přes to jsem přesvědčen, že by u inter verze byly výhodnější plechy, u regia si to říct netroufám (i vzhledem k tomu, že energetici rekuperaci moc v oblibě nemají).
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
12.10.2015 (22:15)  
M 474 003: tahat poštu to možná nebude, ale co třeba zdechlého pantera? I když údajně se tahala 810 elefantem a fíra zapomněl, že má omezení na 80. V té 810 byl fíra.

Mně se teda ty "krámy" na střeše líbí a ve spojení s původním nátěrem je celá jednotka jedna z nejhezčích, co vůbec jsou, ale tím novým schématem to totálně podělali. I tramvaje 15T mají střechu odkrytou.

A když srovnáváte výhled, podívejte se, jaký je výhled z tornáda (460) a jaký je výhled z tohoto. V tornádu mi fíra ještě udělal exkurzi Českého středohoří, co z Pantera je vidět? Skoro nic. Ale zase splňuje TSi, Tornádo ne xD.
12.10.2015 (21:59)  
DC: Ano, Čmelák byl určen primárně pro posunovací službu.
registrovaný uživatel Yves 
Počet komentářů uživatele61 »fotek 0
12.10.2015 (21:44)  
A teď mě někdo jako probuďte ze sna, ve kterým vidím to rozložení jedničky. :D Není tohle přece jenom už trochu moc i na Švejkov?
12.10.2015 (21:34)  
NIcKON: Bangle = čmelák ;-)
A že by čmelák byl primárně posun? To bych neřekl, spíš to bylo na vozbu těžších nákladních vlaků. Kocour jo, to nebylo myšlené na nějaké dálky; asi tak něco jako žehlička. Ale čmelák jo, tím se tahaly náklady hodně.
12.10.2015 (20:26)  
Nebo z čmeláka. Tam to je ale dáno koncepcí. Mašiny byly vymyšleny primárně jako posunovací a obří stojatý řadový motor se prostě pod nízkou kapotu, jakou měly karkule nebo pilštyky, nevejde (proč se tedy neposunula budka na konec, jako u hektora, či zda byl skutečně i jiný problém než estetický aspoň zadní představek snížit, jako u reko kocourů, nevím). Ale když už mám kabinu na každém konci, připadne mi tímto způsobem devalvovat hlavní výhodu této koncepce hovadské. Zvlášť když nárazové normy TSI lze splnit i s užšími čelními výztuhami.
12.10.2015 (20:17)  
NIcKON: Chápu, srovnávat cosi sto let starého a moderní vozidla není moc košer, ale jaký je třeba výhled z kocoura nebo bangle? IMHO oproti tomuhle úplně na h...o.
12.10.2015 (18:34)  
Případně když pracovník železnice "vyvěsí" žlutý či červený praporek na stavědle či v koleji. Půjde také o pozici strojvedoucího/sedačky vzhledem ke vzdálenosti k čelnímu sklu, a tím pádem k velikosti zorného úhlu:
http://media0.webgarden.name/images/media0:51061eb40acfd.jpg/650_001_stanoviste.JPG
http://www.vlaky.net/upload/galeria/005751/195983.jpg
12.10.2015 (17:40)  
Taky možné hledisko. Jen bych rád dodal, že já staré embéčko doma nemám a přesto se mi moderní euroauta vesměs moc nelíbí, stejně jako nevlastním krysu ani laminátku, a přesto se mi moderní škodovácké vlaky hnusí, takže množina kritiků bude asi širší. A myslím že si i dovedu představit hned několik reálných situací, v nichž může být zúžený fírův výhled nebezpečný. Třeba omezením dohlednosti na obloukovité trati nebo snazším přehlédnutím trpasličího návěstidla.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko