..: Fotogalerie - detaily fotografie 471.041-4 + 913.202-8 :..
 

471.041-4 + 913.202-8


471.041-4 + 913.202-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Balabenka odbočka - Praha hlavní nádraží
 - Datum: 4.3.2019
 - Autor: Honza Beránek / JTB 
 - Zobrazeno: 4360x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
06.03.2019 (23:39)  
S tím nepolemizuju, ale kde jinde brát než u DB? I Němci jednou zjistí, že prodávat vyhovující a plně funkční železo jen proto, že je 30 let staré, možná není nezbytné. Stejně jako to už dlouho vědí Švýcaři. Navíc i u nich probíhá liberalizace a DB musejí začít šetřit. Kromě toho, když to někdo myslí s provozováním vlaků aspoň elementárně vážně, asi by měl pořizovat co nejunifikovanější park. A to se trochu bije s politikou "beru, co zrovna nabízejí".
06.03.2019 (23:45)  


No jo, jenže odhaduj, co bude na tomhle trhu za deset let. Jak velcí budou národní dopravci? Jak velká bude objednávka? V podstatě jsme se dostali do podobnýho módu, jako s autama: firma často uvažuje v horizontu nasmlouvaných zakázek, ne dál.

Unifikace vozidel po stovkách kusů tu zase dlouho nebude, to je prostě realita. Každý dopravce si pořizuje to, co je nejvýhodněji k mání a unifikuje si vozidla leda v rámci linky, střediska nebo v nejlepším případě v rámci celýho parku.

A znova: víš, která firma u nás má nejdražší, nejmodernější a nejunifikovanější park? Ta, která je nejblíž krachu a pravidelně odřekává pětinu spojů. Docela velký memento, řekl bych.
06.03.2019 (23:27)  
Ok, ÖBB vyměnily prakticky naráz většinu emzet za SVC, jenže to se nestává moc často. Jasně, z Německa proudí 628 a 654, jenže těch je omezené množství a obě mají navíc své limity. První není nízkopodlažní a druhá zase nabízí jízdní komfort na úrovni regionovy. A kde co dál? Jasně, jednou dojde na hromadný výprodej německých a rakouských desir, ale kdy? Dřív než za deset let těžko.
06.03.2019 (23:32)  


Podle mě se to bude objevovat i v dalších letech. Aspoň dokud bude někdo dopravce přesvědčovat, že klasika je i v dálkovině apriori nevýhodná. Což samozřejmě není, viz výsledky RJ a LE u nás. Navíc velcí dopravci slábnou a ztrácejí zakázky, takže jim zbývají i zajímavá vozidla.

Nedávno jsem se díval do "bazaru" DB, tam by si člověk pořád docela vybral. A něco z toho se za tři čtvrtě roku na našich kolejích objeví, to už vím skoro určitě.
06.03.2019 (23:18)  
Šikovné ojetiny, tedy ne moc staré, aby už byly ve špatném stavu, ale už dost věkovité na to, aby nestály moc, by rád kupoval ledaskdo, jenže on je bohužel nikdo nenabízí. Přinejmenším ne pravidelně a v takových počtech, aby s tím někdo mohl dopředu počítat, když plánuje pořizování vozového parku. U ojetých vlaků funguje trh trochu jinak než u aut. Ano, lze vysledovat, když se nějaký větší dopravce přiblíží k periodě výměny (ta mmch bývá delší než 15 let), jenže takových sledovačů je víc, takže to zpravidla končívá dražbou.
06.03.2019 (23:21)  


No, podívej se právě na dění posledních deseti let. Vždyť na těch rozumných ojetinách stojí dneska desítky procent dálkové dopravy. Mám na mysli hlavně deriváty Bmz - bez nich by ta proměna české železnice nikdy tak razantně neproběhla.
06.03.2019 (23:06)  
Já bych tam nějaké ty západní ojetiny naopak viděl rád. Desiro nebo LINT je úplně jiný level a myslím, že 15letá vozidla by se v Německu dala sehnat levněji než mravenci ve Zvolenu. Stačilo by je dát trochu do kupy (sloupat německé nálepky, přečalounit sedadla) a většina cestujících si bude myslet, že jde o úplně nový vlak. Tyto dva kroky právě Arriva v Praze neudělala a "pociąg do sztuki" s "Bobingenem" mají do dojmu z nového vozidla hodně daleko, což mě neskutečně mrzí.
06.03.2019 (22:16)  
H (lvl40): já třeba jsem rezignoval na nějaký balanc přímo v barvách v APS, používám úrovně a úpravu středů (případně stínů, resp. jasů). :)
A k fotce po reuploadu: Za mě mnohem lepší. Teď si už těch 5* ode mě zaslouží zcela zaslouženě.
06.03.2019 (22:28)  


Taky se mi to takhle líbí víc. Nechci, aby to vyznělo blbě vůči cenzuře, prostě takhle to dopadá, když se člověk snaží mechanicky odstranit výhradu a nejde podle citu (srovány středy ve všech kanálech, tak z poloviny kontra na oblohu, malinko sáhnuto do sytosti).
tato zpráva byla vygenerována automaticky systémem Systém
Počet komentářů uživatele641 »fotek 0
06.03.2019 (22:05)  
Autor uložil novou verzi této fotografie, předchozí komentáře již nemusí odpovídat aktuální skutečnosti.
06.03.2019 (20:56)  
Na mě by to mohlo být tepleší. Ten spodek je takový vycmrdlý a řekl bych i trochu nazelenalý..
Nevím, jak kolega myslí ubrat azura, ale na jednotlivé barvy bych nesahal. Mělo by to jít vybalancovat na úrovních. Věc, kterou dělá docela málo lidí..
06.03.2019 (20:56)  
Lapile, s trochou počítání už dnes není problém postavit komfortní pérování, které se nerozhoupe. Stačí k tomu například pružiny s progresivní charakteristikou a tlumiče s měkčí kompresí a tužší expanzí, případně proměnným průtokem podle rychlosti komprese. Obojí by víceméně stačilo namontovat na stávající podvozky, nemyslím že by to bylo příliš drahé.
registrovaný uživatel Lev 
Počet komentářů uživatele39 »fotek 0
06.03.2019 (19:32)  
Antony: Nevím v čem jedeš, ale už to neber. Co chvíli se otřásáš nad staršími vlaky až to vede k zamyšlení. A udržovaný starší vlak je někdy lepší než třeba s prominutím moderní křáp v podobě 841. Poslední dobou tady na Vysočině je dost poruchový. Už delší dobu tu jezdí minimálně dva s nepoužitelnými dveřmi. V pondělí jsem kvůli poruše 841 přijel pozdě do rachoty. Znám výpravčího z 225tky, který říkal že dvakrát vyběhl fíra z vlaku, že nemá vzduch. A když nedávno fírovi ujel u Velmezu vlak, který i přes zatažení záchranné brzdy (právě kvůli tomu, že neměl dost vzduchu) jel ještě šest kilometru, tak to je na pováženou. A bylo štěstí, že to neskončilo pořádným malérem. Nadáváš na 810, ale ty na rozdíl od 841 mají i ruční brzdu. A pořád lepší, když někde na lokálce jede krabička než kdyby tam nejelo vůbec NIC. A nikdo je nebude vyřazovat jen proto, že se někomu nelíbí. Mě se taky na pavoucích některé věci nelíbí, ale jezdím s tím, protože se taky chci někam dostat. A je to pořád lacinější jak jet autem.
06.03.2019 (18:07)  
MŠ : Tak to jo. :-)
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko