..: Fotogalerie - detaily fotografie 441.001-5 :..
 

441.001-5


441.001-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Želenice nad Bílinou - České Zlatníky odbočka
 - Datum: 8.10.2012
 - Autor: Robert Velechovský 
 - Pozn.: Za špatného počasí míří
Panter do stanice Most.
 - Zobrazeno: 10511x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
14.10.2012 (20:16)  
Jiří Bajer: samozřejmě, když to berete z tohoto hlediska, tak s Vámi souhlasím, já to bral z hlediska uživetele - cestujícího. Ta nenízkopodlažnost by, bohužel, byla no. Ale to uspořádání je prakticky stejné, jako u původních Bdt a o to mi šlo.
Ty zvuky u Pantera mi až tak nevadí, stoleček v jedničce je nízký, ale to mi do budoucna vadit nebude, protože až začne jednička platit, stejně v ní jezdit nebudu. Spíš mi vadí ty zásuvky pod stolkem u okna, které pžekáží. A že je to celé ztísněné.
U sysla, pokud se nepletu, zásuvky jsou normálně v bočnici a nikam to netrčí.
14.10.2012 (11:23)  
Jiří Bajer: Nestavěl bych to do takového extrému. Je zřejmé, že ČD vyrábí pár syslů proto, aby stávající Os byly vratné, nic víc, nic míň; tedy se nejedná o nějakou budovatelskou koncepci, jako spíše provozně vhodnější doladění stávajícího vozového parku.
14.10.2012 (8:46)  
Jiří Bajer: Tvzení, že aerodynamikou se má smysl zabývat až od rychlosti 130 km/h, už dávno neplatí. To vycházelo z měření v roce 1946 (?) s 386.0 a s nesourodými vozy. Musíš vzít potaz výkon a hmotnost vozidla, když klesá, tak klesá i rychlost při které se musíš aerodynamikou zabývat. Jestli se nemýlím tak 830/831 při 90 km/h ztrácí snad až 100 kW, což je u ní hodně znát, ale u lokomotivy o hmotnosti 84t s 2MW výkonu to neznamenalo nic.
14.10.2012 (8:38)  
Honza: Mně osobně to uspořádání moc nevadí. Co mi více vadilo - nízko položené stolky, měl jsem problém s nohama. Plus ty hluky a zvuky, ale o tom jsem zde již psal na jiném místě.

Syslí soupravy by byly podle Vás lepší. Pojďme si to technicko-ekonomicky rozebrat:

1) Panter má přece nízkou podlahu, ne? Na rozdíl od Bdt. Rekonstruovat Bdt na nízkopodlažní by byla ekonomicky p**ovina - to už raději vyrobit Pantera bez elektriky, pouze jako vozy a tahat je Pershingem, pokud byste tedy tvrdě stál za konceptem s lokomotivou na jednom konci vlaku. Ale pojďme dále:

2) V případě vratných souprav s lokomotivou vozíte třívozovou soupravu pro cca 240 lidí plus 85 tun pershinga na jednom konci. Panter si vozí jen tu váhu vozů. Vozit, rozjíždět a brzdit 85 tun navíc představuje velkou spotřebu energie a tu někdo musí platit (můžete hádat, kdo ;) ). Toto je prostě jednoznačný argument pro Pantera. Přicházejí na to už i na Západě - viz má aktualita o Twindexxech. Vratným soupravám s lokomotivou na jednom konci je asi definitivně odzvoněno...
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
13.10.2012 (23:21)  
Ty škatule na střeše vypadají v reálu blbě, ale zase ta vozová skříň - špageta vypadá moc zajímavě. Kdyby to zakryly, změnily by se její proporce a už by to nebyla špageta. Takhle je to asi nejlepší kompromis, i když chápu, že kvůli designu to nedělali.
registrovaný uživatel Honza  mail  
Počet komentářů uživatele2712 »fotek 0
13.10.2012 (23:14)  
Rubmgaakutkt: kdyby sysloidi byly předělané komplet soupravy a všechny z Bdt, tak bych viděl, že by byly lepší než panter. Panter jezdí zatím bez mně známých problémů (až na sem tam zlobící dveře), ale to uspořádání interiéru mě přijde dost nešťastné! Je to (snad se Vietnamci neurazí) pro Vietnamce, protože jsou menší než my.
13.10.2012 (19:45)  
Docela už se na tyhle jednotky těším. Pokud to nebude zlobit, tak to bude jistě efektivnější, než tři vagonky s lokomotivou. Řekl bych, že tyto nové jednotky jsou od ČD lepší investice, než vratné soupravy s řídícím syslem...
13.10.2012 (19:22)  
Jiří Bajere, díky za vysvětlení.
13.10.2012 (18:58)  
Chary a ostatní diskutující: Kapotáž střechy (lépe řečeno přístrojů na střeše) není provedena ze dvou prostých důvodů:
1) Hmotnost jednotky musela být velmi přísně optimalizována, aby byly splněny všechny měrné parametry, tedy i hmotnost na sedadlo. Ono se Vám to možná nezdá, ale ty zákryty na střeše opravdu něco váží a vozit to celou dobu životnosti vlaku tak něco stojí.
2) Zákryty a jejich upevnění něco stojí - od konstrukčních hodin přes výrobu až po montáž. Podobně jako hmotnost se optimalizovala i cena.
Co do aerodynamického odporu: Nám na škole říkali, že tento odpor má skutečný význam až od rychlostí nad 130 km/h. Vzhledem k jízdnímu režimu osobních vlaků se na vyšší rychlost ani nevyplatí rozjíždět - to už by musela být opravdu velká vzdálenost mezi zastávkami.
13.10.2012 (18:49)  
Osobně si myslím, že to spočítané je. Aerodynamika krabic bude spíše rozhodující u vyšších rychlostí (asi s kvadrátem rychlosti). Tedy tady kolmé krabice bez náběhů, kapotáže (160km/h), Pendolino (230km/h) - krabice s náběhy/zkosením, TGV (300-350km/h) kompletní kapotáž. Hlavní význam má aerodynamický tvar na začátku jednotky, zbylé krabice se asi částečně schovávají do "zákrytu" a jejich kolmé stěny asi nejsou tak rozhodujicí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko