Vlakotramvaj

  
Vše kolem tratí, projektů, drážních budov a zařízení

Re: maglev

Příspěvekod Duke123 » 10.02.2006 - 16:13:06

samlep píše:Ano. S tím souhlasím. Ale v ČR se pro přírodu moc nedělá. Mysliíte, že blo ekologické vyměnit ostravsko-bohumínsko-kravinsko-orlovské tramvaje za autobusy?

Však vlakotramvaj Ostrava-Havířov-Opava je důkaz, že to byla hloupost po všech stránkách.
Uživatelský avatar
Duke123
generální ředitel
 
Příspěvky: 1421
Registrován: 07.11.2005 - 20:31:27

Re: maglev

Příspěvekod samlep » 10.02.2006 - 16:21:28

Duke123 píše:
samlep píše:Ano. S tím souhlasím. Ale v ČR se pro přírodu moc nedělá. Mysliíte, že blo ekologické vyměnit ostravsko-bohumínsko-kravinsko-orlovské tramvaje za autobusy?

Však vlakotramvaj Ostrava-Havířov-Opava je důkaz, že to byla hloupost po všech stránkách.

Ono je taky otázka kdy to bude jelikož si to vzaly pokud se nepletu ČD.
380 - Nejhezčí lokomotiva ČD. :)
Uživatelský avatar
samlep
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 2021
Registrován: 09.08.2005 - 17:37:45
Bydliště: Bohumín

Re: maglev

Příspěvekod Duke123 » 10.02.2006 - 16:54:36

samlep píše:
Duke123 píše:
samlep píše:Ano. S tím souhlasím. Ale v ČR se pro přírodu moc nedělá. Mysliíte, že blo ekologické vyměnit ostravsko-bohumínsko-kravinsko-orlovské tramvaje za autobusy?

Však vlakotramvaj Ostrava-Havířov-Opava je důkaz, že to byla hloupost po všech stránkách.

Ono je taky otázka kdy to bude jelikož si to vzaly pokud se nepletu ČD.

Už blbnu, myslel jsem Hlučín. Ta co se asi před 30 léty vytrhala.
Uživatelský avatar
Duke123
generální ředitel
 
Příspěvky: 1421
Registrován: 07.11.2005 - 20:31:27

Re: maglev

Příspěvekod Lenny » 10.02.2006 - 21:08:59

Duke123 píše:Už blbnu, myslel jsem Hlučín. Ta co se asi před 30 léty vytrhala.


Moravskoslezský kraj a ČD se zasazuje o obnovení tohoto spojení.

http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=24528
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: maglev

Příspěvekod Duke123 » 12.02.2006 - 09:39:09

Lenny píše:
Duke123 píše:Už blbnu, myslel jsem Hlučín. Ta co se asi před 30 léty vytrhala.


Moravskoslezský kraj a ČD se zasazuje o obnovení tohoto spojení.

http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=24528

A nevíš, kdy se to má realizovat.
Uživatelský avatar
Duke123
generální ředitel
 
Příspěvky: 1421
Registrován: 07.11.2005 - 20:31:27

Re: maglev

Příspěvekod Lenny » 13.02.2006 - 12:58:07

Duke123 píše:
Lenny píše:
Duke123 píše:Už blbnu, myslel jsem Hlučín. Ta co se asi před 30 léty vytrhala.


Moravskoslezský kraj a ČD se zasazuje o obnovení tohoto spojení.

http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=24528

A nevíš, kdy se to má realizovat.


Termín jsem nikde nenašel. Ale pokud si dobře pamatuji tak ještě neproběhla ani EIA. Viděl bych to po roce 2009.

Existují dvě varianty:

Hlučín – Ostrava Třebovice – Ostrava Martinov (vlakotramvaj)
Délka trati : 7 km
Traťová rychlost : 80 – 100 km/hod
Počet kolejí : 2
Odhadované náklady : 700 mil. Kč
Trať bude pouze pro osobní provoz. Využije údolí potoka Jasénka a napojí se na koleje ČD za vodní plochou Štěpán před železniční stanicí Ostrava - Třebovice. Získá se přímé spojení Hlučínska s přestupním uzlem Ostrava – Svinov a současně železniční sítí Ostravska.
Trasa Hlučín – Ostrava Svinov se zkrátí z 50km (90 minut) na 10km (15 minut).

Trať 317 Hlučín – Ostrava (vlakotramvaj)
Délka trati : 8 km
Traťová rychlost : 80 – 100 km/hod
Počet kolejí : 2
Odhadované náklady : 700 mil. Kč
Trať bude pouze pro osobní provoz. Vyjde z koncového nádraží trati Opava východ – Hlučín. Využije stávající osu komunikace I/56 v Hlučíně a Ludgeřovicích, která byla do 70-tých let minulého století vyu-žívána tramvají. Předpokládá se, že funkci komunikace I/56 převezme prodloužená Místecká. V Petřkovicích bude osa vedena v nové poloze pravděpodobně v souběhu se silniční komunikací. Ve smyčce Černý potok v Přívoze se napojí na stávající tramvajovou trať DPMO. Součástí stavby bude i převedení tramvajové trati z ulice Sokolské na Skladištní se zaústěním do přednádražního prostoru želez-niční stanice Ostrava hl.n. Provozně výhodné bude napojení tramvajové trati do železniční trati Ostrava hl.n. – Valašské Meziříčí, čímž vznikne přímé spojení Hlučínska s centrem Ostravy, Frýdkem – Místkem, Havířovem nebo Beskydy. Trasa Hlučín – Ostrava střed se zkrátí z 58km (120 minut) na 15km (20 mi-nut). Předpokládá se realizace minimálně pěti zastávek.
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: maglev

Příspěvekod samlep » 13.02.2006 - 15:54:47

Lenny píše:
Duke123 píše:
Lenny píše:
Duke123 píše:Už blbnu, myslel jsem Hlučín. Ta co se asi před 30 léty vytrhala.


Moravskoslezský kraj a ČD se zasazuje o obnovení tohoto spojení.

http://www.cd.cz/index.php?action=article&id=24528

A nevíš, kdy se to má realizovat.


Termín jsem nikde nenašel. Ale pokud si dobře pamatuji tak ještě neproběhla ani EIA. Viděl bych to po roce 2009.

Existují dvě varianty:

Hlučín – Ostrava Třebovice – Ostrava Martinov (vlakotramvaj)
Délka trati : 7 km
Traťová rychlost : 80 – 100 km/hod
Počet kolejí : 2
Odhadované náklady : 700 mil. Kč
Trať bude pouze pro osobní provoz. Využije údolí potoka Jasénka a napojí se na koleje ČD za vodní plochou Štěpán před železniční stanicí Ostrava - Třebovice. Získá se přímé spojení Hlučínska s přestupním uzlem Ostrava – Svinov a současně železniční sítí Ostravska.
Trasa Hlučín – Ostrava Svinov se zkrátí z 50km (90 minut) na 10km (15 minut).

Trať 317 Hlučín – Ostrava (vlakotramvaj)
Délka trati : 8 km
Traťová rychlost : 80 – 100 km/hod
Počet kolejí : 2
Odhadované náklady : 700 mil. Kč
Trať bude pouze pro osobní provoz. Vyjde z koncového nádraží trati Opava východ – Hlučín. Využije stávající osu komunikace I/56 v Hlučíně a Ludgeřovicích, která byla do 70-tých let minulého století vyu-žívána tramvají. Předpokládá se, že funkci komunikace I/56 převezme prodloužená Místecká. V Petřkovicích bude osa vedena v nové poloze pravděpodobně v souběhu se silniční komunikací. Ve smyčce Černý potok v Přívoze se napojí na stávající tramvajovou trať DPMO. Součástí stavby bude i převedení tramvajové trati z ulice Sokolské na Skladištní se zaústěním do přednádražního prostoru želez-niční stanice Ostrava hl.n. Provozně výhodné bude napojení tramvajové trati do železniční trati Ostrava hl.n. – Valašské Meziříčí, čímž vznikne přímé spojení Hlučínska s centrem Ostravy, Frýdkem – Místkem, Havířovem nebo Beskydy. Trasa Hlučín – Ostrava střed se zkrátí z 58km (120 minut) na 15km (20 mi-nut). Předpokládá se realizace minimálně pěti zastávek.

A co tratě Ostrava-Bohumín-Karviná-Orlová? Tam se taky mělo něco dít.
380 - Nejhezčí lokomotiva ČD. :)
Uživatelský avatar
samlep
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 2021
Registrován: 09.08.2005 - 17:37:45
Bydliště: Bohumín

Re: maglev

Příspěvekod Lenny » 13.02.2006 - 16:10:10

samlep píše:A co tratě Ostrava-Bohumín-Karviná-Orlová? Tam se taky mělo něco dít.


Našel jsem toto, je plán z Koncepce rozvoje dopravní infrastruktury Moravskoslezského kraje. Berte to z rezervou

Orlová – Rychvald – Ostrava Hrušov (vlakotramvaj)
Délka trati : 15 km
Traťová rychlost : 80 – 100 km/hod
Počet kolejí : 1
Odhadované náklady : 500 mil. Kč
Trať bude pouze pro osobní provoz. Využije se silniční síť nové části města Orlová a trať by procházela nejhustější zástavbou s 20 000 obyvateli. Trať se napojí na kolej OKD-Doprava v úseku Orlová – Rychvald a bude vedena v místě s doznělými důlními vlivy po stávajících tratích do Hrušova a Ostravy hl.n. Vznikne přímé spojení Orlové a Rychvaldu s centrem Ostravy. Délka trasy Orlová – Ostrava centrum bude do 20km s časem 30 minut.
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Příspěvekod Lenny » 21.02.2006 - 19:24:49

Problémem vlakotramvojových vozidle, je to že musí splňovat jak normy pro klasické tramvaje tak i pro klasickou železnici, což přináší řadu problému. Od napětí počínaje, přes výšku nástupišť a šířku vozidla konče.
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Příspěvekod samlep » 03.08.2006 - 15:24:15

Prý se chystá i Vlakotramvaj Orlová-Dolní Lyuně-Bohumín.
380 - Nejhezčí lokomotiva ČD. :)
Uživatelský avatar
samlep
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 2021
Registrován: 09.08.2005 - 17:37:45
Bydliště: Bohumín

Příspěvekod Hawkey_CZ » 03.08.2006 - 15:38:42

Lenny píše:Problémem vlakotramvojových vozidle, je to že musí splňovat jak normy pro klasické tramvaje tak i pro klasickou železnici, což přináší řadu problému. Od napětí počínaje, přes výšku nástupišť a šířku vozidla konče.


No takze problem Vlakotramvaje je takovy ze musi splnovat nekolik zasadnich norem .. a to zejmena normy tykajici se obrysu vozidla. Problem na tratich MHD je udrzet dostatecne nizkou napravovou hmotnost (vetsinou kolem 10t), pro provoz na zeleznici je treba zajistit patricnou pevnost skrine, vysku okolku atd.

Co se tyka napeti v troleji, to dnes neni zadny zasadni problem, uvedmime-li si, ze vykony takoveho vozidla je kolem 200 - 300 kW.
Uživatelský avatar
Hawkey_CZ
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 125
Registrován: 25.05.2006 - 15:11:08

vlakotram Orlová-Ostrava

Příspěvekod Payus » 03.08.2006 - 17:30:59

mám dojem,že jak jsem před pár lety jel kolem této trati,tak jsem viděl mezi Dolem Heřmanice a Rychvaldem vytrhané koleje a snesené mostky...no ale uznávám,že položit koleje bude jednodušší,než "vyrobit" úplně novou trať na silnici a přes sídliště...A ještě pochybuji,že budou stavět trať v chráněné krajinné oblasti kolem rybníku Štěpán u Os-Martinov..navíc je to tam celkem samá voda.Budou rádi,když se jim vůbec podaří pro tuto generaci postavit trať Hlučín-Os-Přívoz
proč kolo? protože pokud toho oči chtějí hodně vidět,musí toho nohy hodně našlapat ;-)
Uživatelský avatar
Payus
šotoklub
 
Příspěvky: 269
Registrován: 15.05.2006 - 19:03:19
Bydliště: Ostrava - Poruba

Re: vlakotram Orlová-Ostrava

Příspěvekod samlep » 04.08.2006 - 11:17:48

Payus píše:mám dojem,že jak jsem před pár lety jel kolem této trati,tak jsem viděl mezi Dolem Heřmanice a Rychvaldem vytrhané koleje a snesené mostky...no ale uznávám,že položit koleje bude jednodušší,než "vyrobit" úplně novou trať na silnici a přes sídliště...A ještě pochybuji,že budou stavět trať v chráněné krajinné oblasti kolem rybníku Štěpán u Os-Martinov..navíc je to tam celkem samá voda.Budou rádi,když se jim vůbec podaří pro tuto generaci postavit trať Hlučín-Os-Přívoz

Ono bylo crazy ty koleje vytrhat. Myslím, že tam měly zůstat půvadnáí travmaje (i když byly úzkorozchodné). Možná by byl ale problém s vozidly. Pokud by šlo o vlakotrmvaj musela by vozidla měnit rozchod - u nás sytém není vivinutý a asi by to bylo divné...
380 - Nejhezčí lokomotiva ČD. :)
Uživatelský avatar
samlep
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 2021
Registrován: 09.08.2005 - 17:37:45
Bydliště: Bohumín

Re: vlakotram Orlová-Ostrava

Příspěvekod Duke123 » 04.08.2006 - 12:45:31

samlep píše:Ono bylo crazy ty koleje vytrhat. Myslím, že tam měly zůstat půvadnáí travmaje (i když byly úzkorozchodné). Možná by byl ale problém s vozidly. Pokud by šlo o vlakotrmvaj musela by vozidla měnit rozchod - u nás sytém není vivinutý a asi by to bylo divné...

Nechci se přít, ale mám pocit, že právě z Hlučína jezdila tramvaj po vlakových kolejích, protože tam dopravní podnik zajišťoval i nákladní dopravu. A pak tramvaje mají stejný rozchod, v tom není problém. Největší problém je nástup cestujících, protože vlak má nástupiště 550 mm nad TK a tramvaj jen 250 mm nad TK. Problém není ani s trakci, neboť jak již bylo řečeno výkony jsou malé.
Uživatelský avatar
Duke123
generální ředitel
 
Příspěvky: 1421
Registrován: 07.11.2005 - 20:31:27

vlakotram

Příspěvekod Payus » 04.08.2006 - 14:13:02

at Samlep,Duke
v Ostravě jezdí tram na stejném rozchodu jako vlaky,tak s tím napojením do nádraží nevidím problém.místo kolejového svršku z Petřkovic na Hlučín je nyní široká silnice.soudruzi viděli lepší perspektivu ve spalování nafty autobusy(asi pod tlakem RVHP :-)),než v mnohem levnější elektrice.nicméně v plánech je zrovna tento projekt realizace asi nejdál.v té další možnosti už takový realista nejsem.myslím,že by nebyl problém vést koleje z Hlučína kolem štěrkovny po silnici a v Děhylově se napojit na železnici 316.tady by to vedlo podél silnice a asi málokomu by to vadilo..no ale vést,vlastně nově budovat svršek včetně náspu přes celou chráněnou kraj oblast až do Třebovic je nesmysl a absolutně nejen technicky ale i morálně neproveditelné.
bral bych napojení Orlové po železnici s Ostr,ale reálněji spíš vidím,že se Orlová spojí s koridorem v Bohumíně(možná i v Karviné).přes Heřmanice totiž trať vede skrz bývalý Důl Heřmanice,věznici a bývalou chemičku v Hrušově...
proč kolo? protože pokud toho oči chtějí hodně vidět,musí toho nohy hodně našlapat ;-)
Uživatelský avatar
Payus
šotoklub
 
Příspěvky: 269
Registrován: 15.05.2006 - 19:03:19
Bydliště: Ostrava - Poruba

Příspěvekod Payus » 04.08.2006 - 14:23:29

samlep:
ta trat přes Heřmanice do Orlové byla důlní vlečka na normálním rozchodu(jako všechny ostatní vlečky na Ostravsku).a právě z důvodů toho že některé doly v "dávných" dobách,nestihli někde ještě vlečky vybudovat, tak neměli jiné spojení se železnicí než jen po tram kolejích.Proto se u tramvají na Ostravsku používá normální železniční rozchod.pleteš si to asi s jinou opravdovou tramvají,která začínala v centru OS a přes Petřvald a Orlovou jela do Karviné.ta měla své vlastní těleso a celé úzkorozchodné.tu bohužel soudruzi taky zlikvidovali.(viz.muzeum Petřvald)
proč kolo? protože pokud toho oči chtějí hodně vidět,musí toho nohy hodně našlapat ;-)
Uživatelský avatar
Payus
šotoklub
 
Příspěvky: 269
Registrován: 15.05.2006 - 19:03:19
Bydliště: Ostrava - Poruba

Příspěvekod Hawkey_CZ » 04.08.2006 - 15:10:11

Payus píše:samlep:
ta trat přes Heřmanice do Orlové byla důlní vlečka na normálním rozchodu(jako všechny ostatní vlečky na Ostravsku).a právě z důvodů toho že některé doly v "dávných" dobách,nestihli někde ještě vlečky vybudovat, tak neměli jiné spojení se železnicí než jen po tram kolejích.Proto se u tramvají na Ostravsku používá normální železniční rozchod.pleteš si to asi s jinou opravdovou tramvají,která začínala v centru OS a přes Petřvald a Orlovou jela do Karviné.ta měla své vlastní těleso a celé úzkorozchodné.tu bohužel soudruzi taky zlikvidovali.(viz.muzeum Petřvald)


Maličko tě opravím, normální roczhod (1435 mm) se používá na VĚTŠINĚ tramvajových provozů v ČR. Samozřejmě že rozchod je jedna z podmínek, další a pro provozovatele takového vozidla je získat přechodnost z jedné sítě na druhou a tam může nastat problém s profilem jízdní plochy kola. Zatímco železniční profil je dán UIC, u tramvajových provozů ve většině případech doslova "Ludová tvorivost", co dopravní podnik to víceméně jiný profil jízdní plochy kola.
Uživatelský avatar
Hawkey_CZ
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 125
Registrován: 25.05.2006 - 15:11:08

Příspěvekod 340.055 » 04.08.2006 - 20:00:43

Hawkey_CZ píše:
Payus píše:samlep:
ta trat přes Heřmanice do Orlové byla důlní vlečka na normálním rozchodu(jako všechny ostatní vlečky na Ostravsku).a právě z důvodů toho že některé doly v "dávných" dobách,nestihli někde ještě vlečky vybudovat, tak neměli jiné spojení se železnicí než jen po tram kolejích.Proto se u tramvají na Ostravsku používá normální železniční rozchod.pleteš si to asi s jinou opravdovou tramvají,která začínala v centru OS a přes Petřvald a Orlovou jela do Karviné.ta měla své vlastní těleso a celé úzkorozchodné.tu bohužel soudruzi taky zlikvidovali.(viz.muzeum Petřvald)


Maličko tě opravím, normální roczhod (1435 mm) se používá na VĚTŠINĚ tramvajových provozů v ČR. Samozřejmě že rozchod je jedna z podmínek, další a pro provozovatele takového vozidla je získat přechodnost z jedné sítě na druhou a tam může nastat problém s profilem jízdní plochy kola. Zatímco železniční profil je dán UIC, u tramvajových provozů ve většině případech doslova "Ludová tvorivost", co dopravní podnik to víceméně jiný profil jízdní plochy kola.

Ostravský tramvajový provoz je oproti ostatním specifický nikoliv svým rozchodem (ten je jiný jen z Jablonce do Liberce - t. č. však zrovna ne...), ale použitím kolejnic s železničním profilem.
Uživatelský avatar
340.055
administrátor
 
Příspěvky: 2527
Registrován: 13.06.2004 - 17:51:14

Příspěvekod Honza S. » 04.08.2006 - 22:38:59

340.055 píše:Ostravský tramvajový provoz je oproti ostatním specifický nikoliv svým rozchodem (ten je jiný jen z Jablonce do Liberce - t. č. však zrovna ne...), ale použitím kolejnic s železničním profilem.

Skutečně je rozchod z LB do JN jiný než 1435 mm? Tramvaje po Liberci mají (podla oka) rozchod standartní a připadá mi nelogické, aby byly v jednom městě dva rozchody. Dříve tomu tak bylo, některé tratě v LB jsou tříkolejnicové. Prostřední kolejnice je už ovšem časem zanesená a to i ve vozovně. Občas jezdím do JN, ale na druhý konec města. Při příští návštěvě se půjdu podívat na koleje s metrem. :lol:
Honza S.
signalista
 
Příspěvky: 88
Registrován: 23.03.2006 - 21:48:23
Bydliště: pragocentrista

Příspěvekod 340.055 » 04.08.2006 - 23:00:07

Honza S. píše:
340.055 píše:Ostravský tramvajový provoz je oproti ostatním specifický nikoliv svým rozchodem (ten je jiný jen z Jablonce do Liberce - t. č. však zrovna ne...), ale použitím kolejnic s železničním profilem.

Skutečně je rozchod z LB do JN jiný než 1435 mm? Tramvaje po Liberci mají (podla oka) rozchod standartní a připadá mi nelogické, aby byly v jednom městě dva rozchody. Dříve tomu tak bylo, některé tratě v LB jsou tříkolejnicové. Prostřední kolejnice je už ovšem časem zanesená a to i ve vozovně. Občas jezdím do JN, ale na druhý konec města. Při příští návštěvě se půjdu podívat na koleje s metrem. :lol:

Jsem si tím více než jist.
Původně snad byla tisícovka všade (tedy i do Hanychova), ale nyní již jen z Jbc na Fügnerku a pak ještě splítka na točnu za tratí směrem na Hanychov.

Místní jistě doplní.
Uživatelský avatar
340.055
administrátor
 
Příspěvky: 2527
Registrován: 13.06.2004 - 17:51:14

Další

Zpět na Infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron