Technické detaily fotogalerie

  
Vše, co se týká fotografování a železnice

S jakým rozlišením snímků ve fotogalerii byste byli spokojeni?

Anketa končí za 28.08.2007 - 06:38:25

Stávající stav (1024x768)
14
54%
1280x1024
6
23%
1600x1200
6
23%
 
Celkem hlasů : 26

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Chary » 09.08.2008 - 11:17:14

Fauny píše:Rád bych věděl, jaký je měsíční limit pro vkládání fotografií do galerie. A proč když mi žádná nebyla schválena, už nemůžu vkládat další. Vím, je to asi moje ostuda, že po tolika fotkách pořád nic, ale když tím nezaplňuju nijak galerii, tak proč nemůžu vkládat další pokusy. Díky za odpověď.


Je nastaven tvz. plovoucí limit 10 fotek za měsíc. Do tohoto objemu se počítají fotky vložené do výběrového řízení (tzv. modré, čekají na rozhodnutí), zamítnuté (červené) a smazané (černé). Fotky přijaté do galerie se pro tuto metodiku nazývají zelené. Vývoj je zhruba následující možný:

vložím deset fotek, limit zaplněn
- dvě z toho budou přijaty do galerie (modrá > zelená, přijato), čímž se hned uvolní dvě další místa v plovoucím limitu a mohu vložit další
- pět bude zamítnuto (modré > červené), mohu se pokusit je upravit dle komentářů správců (opravit chyby) a editovat (červené>modré, jsou znovu ve hře, stále zabírají limit)
- dvě budou stále v rozhodování (modré) - zabírají limit
- jedna bude zamítnuta a smazána, protože zkrátka nemá šanci (modrá>červená>černá) - černá fotka se odmaže z limitu až za měsíc

Ideální postup:
vložím fotku, bude přijata, vložím další, bude přijata...
stále mám volný limit a stále mohu vkládat

Méně ideální zato však častější postup:
vložím fotku, zamítnuta, edituju lepší verzí, přijata
limit mám zaplněn několika fotkami v různém stádiu úspěšnosti

Ještě méně ideální zato však velmi častý postup, zpravidla u neúspěšných fotografů
vložím fotku, zamítnuta, edituju, zamítnuta. nepoučen vložím jinou se stejnými nebo podobnými vadami, zamítnuta...
limit mám plný zamítnutých fotek a čekám měsíc, až se uvolní místo. zatím mohu přemýšlet nad svými počiny ;-)
Mistr Vavřena, malíř pokojů. Lepší kvartýr řádně vybílený, než to tam mít pěkně vykradený.
Uživatelský avatar
Chary
správce galerie
 
Příspěvky: 760
Registrován: 15.06.2004 - 22:57:03
Bydliště: Pečky

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Fauny » 09.08.2008 - 14:08:43

Díky moc za upřesnění. Takže teď budu mít měsíc na to, abych popřemýšlel, jak se stát lepším fotografem a zbytečně nezahlcoval galerii :)
R ŠOHAJ BŘECLAV - PRAHA NA VĚČNÉ ČASY
Uživatelský avatar
Fauny
přednosta stanice
 
Příspěvky: 256
Registrován: 16.07.2007 - 21:00:23
Bydliště: Strážnice

Vytvoření nové kategorie

Příspěvekod Radek Papež » 11.11.2008 - 19:12:14

Dnešní Charyho fotka reko brejlovce 753.751 mě přivedla k myšlence, jestli by nebylo vhodné rozdělit stávající kategorii "Řada 753" na dvě kategorie "Řada 753" a "Řada 753.7 (reko 753)"... :?:
Uživatelský avatar
Radek Papež
administrátor
 
Příspěvky: 473
Registrován: 13.03.2007 - 21:44:07
Bydliště: Náchod-Staré Město nad Metují

Re: Vytvoření nové kategorie

Příspěvekod Chary » 11.11.2008 - 20:07:03

radekedar píše:Dnešní Charyho fotka reko brejlovce 753.751 mě přivedla k myšlence, jestli by nebylo vhodné rozdělit stávající kategorii "Řada 753" na dvě kategorie "Řada 753" a "Řada 753.7 (reko 753)"... :?:


A 150.2 od 150.0, stejně jako 752.6 od 752.0. Stalo se.
Mistr Vavřena, malíř pokojů. Lepší kvartýr řádně vybílený, než to tam mít pěkně vykradený.
Uživatelský avatar
Chary
správce galerie
 
Příspěvky: 760
Registrován: 15.06.2004 - 22:57:03
Bydliště: Pečky

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod MirekM » 11.11.2008 - 21:55:09

Hm, tak lokomotivy se budou rozlišovat podle „podřad“, ale staniční budovy, zabezpečovací zařízení a jiné věci, které k železnici taky patří, mají stále smůlu. :(
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Fauny » 11.11.2008 - 21:56:39

To by tu teda měla být i řada 163.2, ta je taky částečně odlišná od původní řady 163.
R ŠOHAJ BŘECLAV - PRAHA NA VĚČNÉ ČASY
Uživatelský avatar
Fauny
přednosta stanice
 
Příspěvky: 256
Registrován: 16.07.2007 - 21:00:23
Bydliště: Strážnice

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Chary » 11.11.2008 - 22:27:11

MirekM píše:Hm, tak lokomotivy se budou rozlišovat podle „podřad“, ale staniční budovy, zabezpečovací zařízení a jiné věci, které k železnici taky patří, mají stále smůlu. :(

Nahoď takových pět sedm deset fotek do každé sekce (budovy, zabzař, jiné věci) tak dobrých (a zajímavých! dokumentaci každý plechový boudy a modrý cedule na lokálce z Horní Dolní do Dolní horní opravdu realizovat nebudeme), že bude mít smysl uvažovat o tom, že by se sekce mohly založit. Pokud si vzpomenu na doby, kdy tu ty sekce ještě byly, a co v nich bylo, tak "se koukej snažit zaujmout" ;-)
Mistr Vavřena, malíř pokojů. Lepší kvartýr řádně vybílený, než to tam mít pěkně vykradený.
Uživatelský avatar
Chary
správce galerie
 
Příspěvky: 760
Registrován: 15.06.2004 - 22:57:03
Bydliště: Pečky

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Chary » 11.11.2008 - 22:29:33

Fauny píše:To by tu teda měla být i řada 163.2, ta je taky částečně odlišná od původní řady 163.

Můžeš to nějak rozepsat? Vezmu 810, udělám díru do dveří a instaluju přepážku, získám 809, naprosto jinou řadu.
Mistr Vavřena, malíř pokojů. Lepší kvartýr řádně vybílený, než to tam mít pěkně vykradený.
Uživatelský avatar
Chary
správce galerie
 
Příspěvky: 760
Registrován: 15.06.2004 - 22:57:03
Bydliště: Pečky

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Fauny » 11.11.2008 - 22:46:24

Tak myslím, že došlo k výrazným úpravám původní řady 162 při rekonstrukci na řadu 163.5- změna podvozků (záměna s podvozky z řady 363) a úoravě trakčních vlastností, ale myslím, že zrovna Vám to tu nemusím psát. Pochybuju, že to nevíte :wink:
R ŠOHAJ BŘECLAV - PRAHA NA VĚČNÉ ČASY
Uživatelský avatar
Fauny
přednosta stanice
 
Příspěvky: 256
Registrován: 16.07.2007 - 21:00:23
Bydliště: Strážnice

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Chary » 11.11.2008 - 23:00:25

Fauny píše:Tak myslím, že došlo k výrazným úpravám původní řady 162 při rekonstrukci na řadu 163.5- změna podvozků (záměna s podvozky z řady 363) a úoravě trakčních vlastností, ale myslím, že zrovna Vám to tu nemusím psát. Pochybuju, že to nevíte :wink:

NO, já o sobě tvrdím, že jsem spíš informovaný fotograf než šotouš, který spí na výkresech. Poznám 121 od 122, ale neznám typové označení trakčních motorů v brejlovcích.
Pokud je mi známo, vzala se řada 162 zpřevodovaná na 140, řada 363 zpřevodovaná na 120, a prohodily se podvozky, čímž vznikla rychlá esa a pomalé peršingy. Nevím jaký je rozdíl ve strojovně, ale řada 163 a 163.2 je stejná co do zpřevodování, ne? Zato řada 371 se od 372 liší rychlostí a zřejmě dalšími věcmi nutnými k onomu divadlu (skla, tlumiče), stejně tak 151 a 150. Řada 150.2 je něco mezi, jen 140, zato skla a tlumiče. Opravte mne, pokud s mýlím. A táži se, když vezmu 163 a 163.2, co vše je jiné?
Mistr Vavřena, malíř pokojů. Lepší kvartýr řádně vybílený, než to tam mít pěkně vykradený.
Uživatelský avatar
Chary
správce galerie
 
Příspěvky: 760
Registrován: 15.06.2004 - 22:57:03
Bydliště: Pečky

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Fauny » 11.11.2008 - 23:15:35

Ano, řada 163.5 vznikla prohozením podvozků mezi 162 a 363, změnou převodů a úpravou řídících systémů. Nejsem si jistý, jestli nebyly dosazeny i tlumiče vrtivých pohybů, to bych kecal, ale řada 150.2 je má už určitě, tam to byla podmínka pro rychlost 140 km/h.
R ŠOHAJ BŘECLAV - PRAHA NA VĚČNÉ ČASY
Uživatelský avatar
Fauny
přednosta stanice
 
Příspěvky: 256
Registrován: 16.07.2007 - 21:00:23
Bydliště: Strážnice

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Chary » 12.11.2008 - 00:02:24

Zřejmě překlep, už dvakrát jsi napsal 163 tečka pět, ale tečka pět jsou průmysly, ne? ;-)
Změna systémů je zřejmě logický důsledek jiných převodů, tudíž jiných charakteristik, ale jaký je tedy rozdíl mezi 163 a 163.2? Tak velký, aby byl důvodem pro vlastní sekci? Nebo je to jen číselné odlišení "původních" od "nových" pomalých peršingů?
Mistr Vavřena, malíř pokojů. Lepší kvartýr řádně vybílený, než to tam mít pěkně vykradený.
Uživatelský avatar
Chary
správce galerie
 
Příspěvky: 760
Registrován: 15.06.2004 - 22:57:03
Bydliště: Pečky

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Firefighter » 12.11.2008 - 08:09:44

To se mi zdá už moc, to by zde mohly být i 714.0 a 714.2, kde je rozdíl v hmotnosti, 751.3 protože ex 752, 749.24x protože ex 752, atd...
Uživatelský avatar
Firefighter
správce galerie
 
Příspěvky: 155
Registrován: 13.04.2007 - 12:32:20
Bydliště: Smrček

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Radek Papež » 12.11.2008 - 08:32:12

Můj původní návrh se týkal jen těch brejlovců, protože podle mě tam je docela rozdíl, ale oddělovat 163 od 163.2 je možná už zbytečné.
Uživatelský avatar
Radek Papež
administrátor
 
Příspěvky: 473
Registrován: 13.03.2007 - 21:44:07
Bydliště: Náchod-Staré Město nad Metují

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod Fauny » 12.11.2008 - 09:34:50

No teď se dívám, že tam mám pořád 163.5 místo 163.2 :oops: Nevím proč se mě tam ta pětka pořád vtírala. Tak dobře, beru, že ty peršani by byla asi zbytečnost, ale potom je zbytečnost oddělovat i řadu 150.2 protože tam se toho také moc nezměnilo. Byly poze dosazeny bezpečnostní komponenty (okna, vlakový zabezpečovač, elektronický rychloměr, tlumiče vrtivých pohybů), aby mohla být využívána opět rychlost 140 km/h, která byla tuším v roce 2000 nebo 2001 úředně omezena na 120 km/h. Navíc původní označení řady 150.0 už bude brzy jen minulostí, řekl bych, že tak do půl roku maximálné roku bude celá původní řada zrekonstruována na řadu 150.2.
R ŠOHAJ BŘECLAV - PRAHA NA VĚČNÉ ČASY
Uživatelský avatar
Fauny
přednosta stanice
 
Příspěvky: 256
Registrován: 16.07.2007 - 21:00:23
Bydliště: Strážnice

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod jspetrak » 12.11.2008 - 13:41:29

163 a 163.2 jsou identické stroje, jen séri 2xx je udělována downgradovaným strojům, pro přehlednost a aby se nepletly cifry, že. Naopak u 150.0 a 150.2 to chápu, prostě 0 - nezralý banán, vyšisovaný, pomalý, 150.2 zrající - nový lak, rychlejší, s výbavou pro Vmax=140. Tam si myslím, že nějaký důvod k rozlišení je. A u brejlovců taktéž.

radekedar) Díky za návrh.
Uživatelský avatar
jspetrak
administrátor
 
Příspěvky: 914
Registrován: 08.04.2005 - 19:46:52
Bydliště: Hranice (na Moravě)

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod MirekM » 12.11.2008 - 15:30:38

Chary píše:Nahoď takových pět sedm deset fotek do každé sekce (budovy, zabzař, jiné věci) tak dobrých (a zajímavých! dokumentaci každý plechový boudy a modrý cedule na lokálce z Horní Dolní do Dolní horní opravdu realizovat nebudeme), že bude mít smysl uvažovat o tom, že by se sekce mohly založit. Pokud si vzpomenu na doby, kdy tu ty sekce ještě byly, a co v nich bylo, tak "se koukej snažit zaujmout" ;-)

Občas nějakou vybliknu, ale nevím, jestli je jejich kvalita dostatečná, a navíc mi nezbývá čas na úpravy. Ale neříkejte mi, že tyhle věci fotím sám… :roll:
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod EightyFour » 12.11.2008 - 18:00:27

MirekM píše:Občas nějakou vybliknu, ale nevím, jestli je jejich kvalita dostatečná, a navíc mi nezbývá čas na úpravy. Ale neříkejte mi, že tyhle věci fotím sám… :roll:


Možná ano, možná ne. Já to pořád vidím ze své pozice správce galerie...kterak denně mažu dvacet cvakáren stanic. A na to mě skutečně neužije, nezlob se na mě.
Obrázek
EightyFour
správce galerie
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 16.05.2006 - 20:18:54
Bydliště: Kopřivnice

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod MirekM » 13.11.2008 - 00:27:51

Nezlobím, jen mi to přijde škoda. Je možné, že jsou všichni cenzoři Želpage opravdu „vláčkaři“, kterým zmíněné věci moc neříkají. (Narážím na tohle: Jaký je rozdíl mezi smazáním 20 špatných fotek lokomotiv a 20 špatných fotek stanic?) Ale budu se snažit to chápat. Přece jenom jde o váš volný čas, tak vám ho nebudu kazit. :)
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Re: Technické detaily fotogalerie

Příspěvekod EightyFour » 13.11.2008 - 07:37:03

MirekM píše:Nezlobím, jen mi to přijde škoda. Je možné, že jsou všichni cenzoři Želpage opravdu „vláčkaři“, kterým zmíněné věci moc neříkají. (Narážím na tohle: Jaký je rozdíl mezi smazáním 20 špatných fotek lokomotiv a 20 špatných fotek stanic?) Ale budu se snažit to chápat. Přece jenom jde o váš volný čas, tak vám ho nebudu kazit. :)


Rozdíl není žádný, ale nebude to bud - anebo. Ke dvaceti špatným fotkám vlaků, se těch dvacet fotek špatných stanic přičte. Tedy dvakrát více vysvětlování, proč ta fotka nemá na ŽP místo...zdá se to jako sranda, ale leckdy není.
Obrázek
EightyFour
správce galerie
 
Příspěvky: 1083
Registrován: 16.05.2006 - 20:18:54
Bydliště: Kopřivnice

PředchozíDalší

Zpět na Fotografování

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron