Řada 470

  
Jednotlivé řady hnacích vozidel, osobní a nákladní vozy

Příspěvekod JPB » 01.11.2004 - 12:47:13

Bohužel i já to odnesl po dlouhé noční. Střídání 9904 a pak cesta domů 30 minut zpožděnou 9911. Točil je Kraken. Eště že ho máme!
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod karlos » 01.11.2004 - 23:05:14

pro upřesnění, Kraken je řada 470? nebo se mýlím?
Uživatelský avatar
karlos
redaktor ŽelPage
 
Příspěvky: 268
Registrován: 02.09.2004 - 15:07:30
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod 340.055 » 01.11.2004 - 23:11:20

karlos píše:pro upřesnění, Kraken je řada 470? nebo se mýlím?


Ano, nemýlíte se :wink: .
Uživatelský avatar
340.055
administrátor
 
Příspěvky: 2527
Registrován: 13.06.2004 - 17:51:14

Příspěvekod JPNK » 02.11.2004 - 10:08:33

JInak Kraken (470) je momentálně záloha občas jezdí i benešovy a už jsem ho viděl odpoledne benešovy a v noci berouny.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod JPB » 02.11.2004 - 20:08:40

Kraken (470) je momentálně záloha, zbylé vozy a motoráky jsou jen pro kanibalizaci a bude jezdit pouze do doby, než bude dost jiných souprav. Pak půjde do šrotu. MJ i proto se nemeje.
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod 340.055 » 02.11.2004 - 20:23:05

JPB píše:... Pak půjde do šrotu. MJ i proto se nemeje.


Není to trochu škoda? :cry: Nějaká kůlnička na zachování (třeba někdy budou peníze na muzejní provoz) by se snad našla...
Uživatelský avatar
340.055
administrátor
 
Příspěvky: 2527
Registrován: 13.06.2004 - 17:51:14

Příspěvekod Gagarin » 03.11.2004 - 17:12:38

JPB píše:Kraken (470) je momentálně záloha, zbylé vozy a motoráky jsou jen pro kanibalizaci a bude jezdit pouze do doby, než bude dost jiných souprav. Pak půjde do šrotu. MJ i proto se nemeje.


Snad je to relativně nový vlak/y (?), né? Neni lepší přednostně vyřadit starý 451/452?
Uživatelský avatar
Gagarin
signalista
 
Příspěvky: 74
Registrován: 23.10.2004 - 17:50:49
Bydliště: Skorocentrum Prahy

Příspěvekod JPNK » 03.11.2004 - 19:40:12

(470) Kraken je sice novější než žabotlama ale byl (byly) to jen zkušební prototipy a dnes jezdí jen jedna jednotka a to ještě je poskládaná z obou původních.Každý čelní (hnací) vůz patřil po vyrobění a uvední do provozu k jinému. Přesně to zjistím hned jak ho uvidím a budeli jezdit zítra tak už zítra.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod karlos » 03.11.2004 - 20:48:14

takže ČD už 470 odepsali? Myslím, že jezdí 470.001 a 4. No, jednotku 15 let starou nevím nevím, jestli se jim bude chtít si nechat jako muzejní. Je hodně poruchová? Proč přestala jezdit i druhá souprava?
Uživatelský avatar
karlos
redaktor ŽelPage
 
Příspěvky: 268
Registrován: 02.09.2004 - 15:07:30
Bydliště: Litoměřice

Příspěvekod JPB » 03.11.2004 - 22:19:00

Jezdí už jen 470.003 a 004 s jedním modrým a jedním zeleným (vlastně beznátěrovým) vložákem. Ostatní jsou na náhradní díly, ale nejčastěji mají závady a opotřebované dnes nevyráběné součásti (např. části podvozků).
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod JPB » 03.11.2004 - 22:24:01

Gagarin píše:Snad je to relativně nový vlak/y (?), né? Neni lepší přednostně vyřadit starý 451/452?


Není, bo údržba těch dvou prototypů je strašně drahá. Všechno zboží, jehož je po světě jen pár kusů se nákladně udržuje. Krakeny mají atypické skoro všechno, v současnosti jim "chybí" zdroje, a tuším něco do vedení dvojkolí podvozků vložáků. A to se musí nechat vyrobit na zakázku.
Ony i ešusí okna (boční) se musejí kupovat v min. počtu 5 ks, jinak jsou strašně drahá.
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod Gagarin » 04.11.2004 - 17:06:20

JPB píše:
Gagarin píše:Snad je to relativně nový vlak/y (?), né? Neni lepší přednostně vyřadit starý 451/452?


Není, bo údržba těch dvou prototypů je strašně drahá. Všechno zboží, jehož je po světě jen pár kusů se nákladně udržuje. Krakeny mají atypické skoro všechno, v současnosti jim "chybí" zdroje, a tuším něco do vedení dvojkolí podvozků vložáků. A to se musí nechat vyrobit na zakázku.


A proč se kupovaly? Nebo proč se kupovaly v počtu X ks.? Stejně to nechápu, když je tedy katastrofální nedostatek el. jednotek kolem Prahy a málo nových 471, tak přece nebudu vyřazovat 15 let starý vlaky, né? Kdo 470 vyráběl? Pokud je poruchový, tak se to mělo reklamovat.

JPNK píše:(470) Kraken je sice novější než žabotlama ale byl (byly) to jen zkušební prototipy a dnes jezdí jen jedna jednotka a to ještě je poskládaná z obou původních.Každý čelní (hnací) vůz patřil po vyrobění a uvední do provozu k jinému. Přesně to zjistím hned jak ho uvidím a budeli jezdit zítra tak už zítra.


Kolik jich tedy dnes jezdí (jednotek)?

BTW: Ale aspoň umejt by se mohl, vdyť přecejenom tady ještě nějakou dobu bude.
Uživatelský avatar
Gagarin
signalista
 
Příspěvky: 74
Registrován: 23.10.2004 - 17:50:49
Bydliště: Skorocentrum Prahy

Příspěvekod JPNK » 05.11.2004 - 10:23:42

Nejprve poopravým svou nepřesnou informaci Kraken jezdí v sestavě 470 004-3+070 004-7+070 002-1+470 003-5 v pohledu od Prahy včera přes den.

Jinak 470 byly jen prototypy určené k odskošení některých technologii zejména AVV. 471 vycházejí ze zkušenosti s provozem 470.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod JPB » 05.11.2004 - 16:26:00

Gagarine, 470tky jsou čtyři, 070ek je 6. Jsou to prototypy, čili POUZE dvě jednotky. Jezdí už jenom ta poskládaná jedna jednotka. Takže tyto v podstatě měly sloužit jen k vychytání chyb a už dávno jezdit neměly. Poruchové jsou, ale ne tak moc. Nejhorší je shánění/výroba a její cena náhradních dílů.

Ale umejt by se mohly.
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod Gagarin » 05.11.2004 - 16:32:38

JPB píše:Gagarine, 470tky jsou čtyři, 070ek je 6. Jsou to prototypy, čili POUZE dvě jednotky. Jezdí už jenom ta poskládaná jedna jednotka. Takže tyto v podstatě měly sloužit jen k vychytání chyb a už dávno jezdit neměly. Poruchové jsou, ale ne tak moc. Nejhorší je shánění/výroba a její cena náhradních dílů.

Ale umejt by se mohly.


OK, díky moc.

Jenom ještě maličkost, to si platily výrobu těchto zkušebních jednotek samy ČD nebo za nějakého přispění (dejme tomu Škodovky nebo VÚŽ)?
Uživatelský avatar
Gagarin
signalista
 
Příspěvky: 74
Registrován: 23.10.2004 - 17:50:49
Bydliště: Skorocentrum Prahy

Příspěvekod JPB » 05.11.2004 - 16:38:23

Gagarin píše:Jenom ještě maličkost, to si platily výrobu těchto zkušebních jednotek samy ČD nebo za nějakého přispění (dejme tomu Škodovky nebo VÚŽ)?


To nevím, byl jsem ještě malej kluk.
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod JPB » 08.11.2004 - 22:52:12

Tak nám chudinku krakena aspoň umyli, byl posprejovanej už úplně celej.
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod IvoP » 10.11.2004 - 15:42:25

Tak snad už to vydrží.
Dnes však není pro něj využití, tak stojí asi jako záloha na ONJ.
IvoP
 

9./10.11.

Příspěvekod IvoP » 12.11.2004 - 12:20:28

IvoP píše:Tak snad už to vydrží.
Dnes však není pro něj využití, tak stojí asi jako záloha na ONJ.

Ale spíš měl nějakou závadu nebo poruchu, neboť by v út/st 9./10.11. vezl 9948//9905 a ve středu pak 9908/15. Ale nebyl provozní, tak jela 452.017/018 a nic k tomu.
IvoP
 

Příspěvekod N5 » 18.11.2004 - 20:58:56

Prý nedávno nainstalovali do vloženého vozu 070.005 ten nový měnič (viz pantograf.wz.cz). Až ho zařadí, bude jednotka opět pětivozová, nebo to bude místo 070.002?
N5
 

Další

Zpět na Kolejová vozidla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků