Řada 380 - "Třísystémovka ze Škodovky"

  
Jednotlivé řady hnacích vozidel, osobní a nákladní vozy

Řada 380 - "Třísystémovka ze Škodovky"

Příspěvekod hanzalik » 15.06.2004 - 23:55:26

Bude? Nebude? Dopadne to s ní jako s pendolinem? Pojďte si o tom popovídat...
!!! ZABIJ BOBRA, ZACHRÁNÍŠ STROM !!!
Uživatelský avatar
hanzalik
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 74
Registrován: 13.06.2004 - 00:09:32
Bydliště: Zvoleněves/Praha 9

Příspěvekod JPB » 22.06.2004 - 15:39:33

Navazuji na debatu z Ešusů:
Moc bych se nedivil, kdyby ŠDT ještě letos projela předprototyp po zkušební trati. Čí je vlastně teď ten asynchron, Škodovky?
___________________
не любим шестиколесо
JPB
 

Příspěvekod Agent_Bdt279 » 22.06.2004 - 19:25:34

Tak hura na pokracovani, ted uz ve spravnych mistech:-) No co ja vim tak, tak asynchron nebyl nikdy CD, ale neni ani uz skodovky, snad ho koupila naka soukroma firma...
Nevim do jake casti to bude poskladani jiz jezdiciho, ale je jasny, ze moc veci na tom nebude. Jen ted k tem podvozkum, nemel asynchron pro jizdu v obloucich stejna omezeni jako sestikolak? neprijdou mi zrovna nijak vhodne.
Agent_Bdt279
staniční dělník
 
Příspěvky: 35
Registrován: 16.06.2004 - 19:45:25
Bydliště: Most

Příspěvekod Argil » 22.06.2004 - 20:03:39

Někde jsem slyšel, že Asynchrona koupila ŠDT zpátky od ČMKS.
Argil
staniční dělník
 
Příspěvky: 7
Registrován: 15.06.2004 - 18:24:42
Bydliště: Jičín

Tripolis

Příspěvekod Tripolis » 22.06.2004 - 22:34:36

No, já jsem naposled viděl asynchrona odstaveného v České Třebové, ale to už je nějaký ten pátek.
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod hanzalik » 22.06.2004 - 23:04:32

Pánové, před nedávnem probleskla zpráva, že byl asynschron v Třebové sešrotován, takže nevím, kde je pravda...

ad JPB: Brilantní ruština... e pačemu? :)
!!! ZABIJ BOBRA, ZACHRÁNÍŠ STROM !!!
Uživatelský avatar
hanzalik
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 74
Registrován: 13.06.2004 - 00:09:32
Bydliště: Zvoleněves/Praha 9

Příspěvekod Agent_Bdt279 » 23.06.2004 - 09:52:17

Tak sesrotovan, to snad ne, na to jeste preci nemel roky...
Agent_Bdt279
staniční dělník
 
Příspěvky: 35
Registrován: 16.06.2004 - 19:45:25
Bydliště: Most

Příspěvekod Návštěvník » 23.06.2004 - 15:42:47

hanzalik píše:e pačemu? :)


Protože jezděj nevyzpytatelně, většinou pomaleji než musí a nemají TRSku.
Návštěvník
 

Příspěvekod l_uka_s » 23.06.2004 - 19:48:56

Asynchron je v SDT a je pouzivan pri vyvoji rady 380
Uživatelský avatar
l_uka_s
signalista
 
Příspěvky: 82
Registrován: 16.06.2004 - 12:53:04
Bydliště: Roztoky u Jilemnice

Asynchron

Příspěvekod Tripolis » 23.06.2004 - 19:52:07

No, tak aspoň že ho nesešrotovali. :) :) :)
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod JPB » 23.06.2004 - 20:36:04

Údajně jsou sešrotovány z asynchronu jen některé části, např. podvozky s pomaluběžnými motory.

______________________
не любим шестиколесо
JPB
 

Příspěvekod comar » 23.06.2004 - 20:49:00

predpokladam, ze CD maji ve smlouve krome tech 20 kusu i moznost prikoupeni dalsich. Nevite nekdo na kolik? Taky by me zajimalo, kdy se muze objevit prvni prototyp.
comar
 

Příspěvekod JPB » 23.06.2004 - 21:50:58

Myslím, že o nákupu dalších ve smlouvě nic není, aspoň se o žádné opci nemluvilo.
První dvě lokomotivy by měly být dodány v první polovině L.P. 2007, podle smlouvy to znamená, že po převzetí jen TBZ a hned do provozu. Proto předpokládám, že tyto dvě lokomotivy budou zkoušeny již rok předem, asynchron ještě dříve (můj odhad - když to dobře půjde, tak koncem letoška, nebo začátkem 2005 - a to proto, že není skutečně potřeba vyvíjet nic nového. TV si Škoda jen poskládá z dodaných komponent, podvozky jsou hotové včetně částečného odzkoušení, skříň včetně stejných rozměrů rámu taky, řídicí systém je hotov. Jenom to poskládat. Problém bych snad čekal jen u EMC - ty trakčáky budou přece jen silnější než u čehokoli jiného v ČR schváleného.)
JPB
 

Příspěvekod JPB » 23.06.2004 - 22:03:02

Eště k předchozímu:
Na té EMC může podle mne celý kontrakt padnout, ale to snad má ŠDT ošetřono, páč pokud je to solidní podnik, tak by do toho nešla.
Jinak na Czech Raildays jsem se od Siemensáka na 189 089 dozvěděl, že si jejich firma absolutně neví rady s tou EMC, a teď vyčkává, co se bude dít. Prý jestli se změní u nás normy, a hlavně jak si s tím rušením poradí ŠDT právě na 380kách. Taky tvrdil, že Ešusy jsou těsně pod limitem rušení, ale to beru s rezervou, protože nemůže přece vychválit konkurenci. Jak je to s Ešusy skutečně však nevím.
Takže 189ky u nás do konce L.P.2004 prý určitě (normálně) jezdit nebudou.
JPB
 

189

Příspěvekod Comar » 25.06.2004 - 00:32:13

To s tema 189kama musi fakt hodne nastvat. Clovek by si rekl, ze se ctyrsystemovkou se bude dat jezdit snad vsude, ale tak jednoduche to asi nebude. Osobne mi soucasna situace v Evrope pripada naprosto absurdni. Kazdy stat pouziva vlastni zabezpecovaci system a navic existuje vedle sebe nekolik napetovych systemu. Nektere "stastnejsi" staty maji dokonce na svem uzemi 2 ruzne napeti. Fakt by me zajimalo, jak bude vypadat ta celoevropska liberalizace trhu, kterou nedavno schvalil EP.
Comar
 

Příspěvekod JPB » 25.06.2004 - 08:06:58

Bude vypadat blbě.
JPB
 

ETCS

Příspěvekod Comar » 25.06.2004 - 16:01:59

Pro jake systemy maji byt 380ky vubec vybavene? Predpokladam ze okolni staty + Madarsko, nebo? Na trati Viden - Budapest uz delsi dobu pokusuji s ETCS, coz je podle me jedine dlouhodobe rozumne reseni. Maji 380ky ETCS/GSM-R? Doufam ze jo.
Comar
 

Re: ETCS

Příspěvekod JPB » 25.06.2004 - 16:14:21

Comar píše:Pro jake systemy maji byt 380ky vubec vybavene? Predpokladam ze okolni staty + Madarsko, nebo?

Přesně ses trefil.

Comar píše:Maji 380ky ETCS/GSM-R? Doufam ze jo.

Mají přípravu na level 1 a 2.
JPB
 

Podobnost 380ky s asynchronem není vůbec náhodná

Příspěvekod JPB » 04.07.2004 - 21:01:15

380ka má mít stejné podvozky lišící se od "rychloběžných" asynchronových jen jinou brzdou (kotoučovou), jiným vedením 2kolí (vodorovnými ojnicemi), jiným umístěním tlumičů, jinými motory a přenosem kroutícího momentu na nápravu (Asynchron má kloubový hřídel prostrčený rotorem, kdežto 380ka dutý kloubový hřídel kolem nápravy, stejně jako ešus).
Dále jsou pro obě lokomotivy shodné délka a vzdálenost otočných čepů, no a samozřejmě konstrukce skříně.
Tím Škodovka docílila splnění požadavku Českých drah na odzkoušení některých konstrukčních celků v pravidelném provozu.
____________________________
не любим шестиколесо
JPB
 

Prud v ATM

Příspěvekod weaver » 08.07.2004 - 11:32:32

Obrázek
weaver
 

Další

Zpět na Kolejová vozidla

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron