Návěstní soustavy, výhledy do budoucna

  
Vše kolem tratí, projektů, drážních budov a zařízení

Tripolis

Příspěvekod Tripolis » 25.06.2004 - 15:36:25

No, už se mě donesli zvěsti, že někdy v roce 2007 by se měl sjednotit zabezpečovácí systém v celé evropě a taktéž návěstní soustava, která by měla být v celé evropě jednotná podle NAŠÍ NÁVĚSTNÍ SOUSTAVY. Bohužel, tato informace je neověřená a ze zdroje jedna pani povídala......
ale bylo by dobrý, kdyby to tak bylo. :wink: :wink: :wink:
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Návěstní soustava

Příspěvekod MirekM » 26.06.2004 - 07:02:46

Tripolis píše:návěstní soustava, která by měla být v celé evropě jednotná podle NAŠÍ NÁVĚSTNÍ SOUSTAVY.

To by bylo úžasný!!! (Ale já si stejně myslím, že máme nejlepší návěstní soustavu. :wink:) S tím zabezpečovacím systémem (aspoň co se vlakového zab. týče) to tak žhavé nebude...
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod JPB » 26.06.2004 - 10:16:50

Já si nemyslím, že máme nejlepší rychlostní návěstní soustavu. Pomocí kmitavých světel a pruhů nemůžeme návěstit rychlosti vyšší jak 100km/h, na to jsme už převzali číslicové indikátory.
Mně by se nejvíc líbila soustava bez pruhů a kmitavých horních světel, kdy by se veškeré ryclosti předvěstily pouze horní žlutým číslem a návěstily dolním bílým číslem.
JPB
 

Návěstní soustava

Příspěvekod MirekM » 26.06.2004 - 13:23:57

JPB píše:Mně by se nejvíc líbila soustava bez pruhů a kmitavých horních světel, kdy by se veškeré ryclosti předvěstily pouze horní žlutým číslem a návěstily dolním bílým číslem.

Ale v našem předpise je to možné. Třeba taková Francie má jen 30 a 60 km/h a žádné pruhy ani čísla se nevyskytují... (pokud neuvažujeme LGV, které mají návěstní soustavu vlastní). Já bych zase třeba zrušil označníky a dal místo nic klasický Posun zakázán - modrý čtverec na špicce.

A tak mě napadá, nebude se jednotit i napěťová soustava podle naší? :lol:
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod JPB » 26.06.2004 - 13:43:03

Vím, že naše předpisy číslicové návěštění umožňují, ale to není naše původní NS, alébrž cizí (německá??).
Označníky se celkem důsledně nahrazují návěstidly pro posun. V případě použití modrobílých čtverců byste ustanovení týkající se označníku musel přidat k této návěsti, čímž by se sice snížil počet návěstí, ale předpis by byl stejně složitý. Radši bych zrušil uzávěry koleje, proměnné jsou jen v Sokolově a neproměnné bych nahradil jinými návěstidly (nejjednoduššeji červenými terči, pro posun pak modrobílými čtverci.
Ale dost návěstí v tomto tématu.
JPB
 

Příspěvekod Tripolis » 26.06.2004 - 18:09:51

JPB píše:Já si nemyslím, že máme nejlepší rychlostní návěstní soustavu. Pomocí kmitavých světel a pruhů nemůžeme návěstit rychlosti vyšší jak 100km/h, na to jsme už převzali číslicové indikátory.
Mně by se nejvíc líbila soustava bez pruhů a kmitavých horních světel, kdy by se veškeré ryclosti předvěstily pouze horní žlutým číslem a návěstily dolním bílým číslem.


No a proč by jste chtěl návěstit vyšší rychlost, když nejvyšší dovolená rychlost kterou se smějí pojíždět koridorové výhybky je 100 km/h.???
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod MirekM » 26.06.2004 - 18:13:34

Tripolis píše:nejvyšší dovolená rychlost kterou se smějí pojíždět koridorové výhybky je 100 km/h.???


Naše koridorové výhybky. To není světové maximum.
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod Tripolis » 26.06.2004 - 18:20:35

MirekM píše:Naše koridorové výhybky. To není světové maximum.


Samozřejmě jsem myslel jen unás, ale takový Frantíci ty už to zas pro TGV nepotřebujou, protože je pojíždějí rychlostí 300 km/h. No a ostatní státy EU jsou na tom podobně. Samozřejmě že někde jsou ještě výmky, ale to se dá vyřešit, třeba přidáním ještě jednoho světelného indikátor. pruhu.
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod JPB » 27.06.2004 - 07:27:28

Ind. pruhu, jo? A jak to ten fíra z dálky pozná? Na to právě máme číslicové indikátory, jimiž lze už dnes nahradit CELOU českou rychlostní NS, ale nedělá se to.
JPB
 

Příspěvekod Tripolis » 27.06.2004 - 16:39:52

JPB píše:Ind. pruhu, jo? A jak to ten fíra z dálky pozná? Na to právě máme číslicové indikátory, jimiž lze už dnes nahradit CELOU českou rychlostní NS, ale nedělá se to.


Fíra to pozná podle předvěsti(blikající zelené nebo žluté světlo, rychle či pomalu) a návěstního opakovače(po projetí předvěsti bude indikovat změnu rychlosti). Samozřejmě stěma blikajícíma světlama na předvěsti by se to muselo nějak dořešit.
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod JPB » 27.06.2004 - 20:07:29

No právě, blikající předvěsti by se musely dořešit. Těmi číslicemi je to daleko jednodušší.
A tímto končím debatu o ZZ v tomto tématu.
JPB
 

Příspěvekod 340.055 » 06.07.2004 - 21:11:15

JPB píše:No právě, blikající předvěsti by se musely dořešit. Těmi číslicemi je to daleko jednodušší.
A tímto končím debatu o ZZ v tomto tématu.


Možno pokračovat :wink:
Čeština je krásný jazyk, tak jej prosím nekazme pravopisnými chybami...
Karotenovič Carotsson
Uživatelský avatar
340.055
administrátor
 
Příspěvky: 2527
Registrován: 13.06.2004 - 17:51:14

Příspěvekod Comar » 06.07.2004 - 21:29:16

Tripolis píše:Samozřejmě jsem myslel jen unás, ale takový Frantíci ty už to zas pro TGV nepotřebujou, protože je pojíždějí rychlostí 300 km/h.

Pokud vim, tak pri zmene koleje je maximum 170km/h. Jak uz ale bylo receno, TGV pouziva uplne jiny zabezpecovaci system: TVM430. Pri takovych rychlostech totiz muzete jakekoliv cedule a navestidla postavene podel trati zapomenout.
Comar
 

Příspěvekod MirekM » 07.07.2004 - 18:03:25

Tak už máme vlastní táma a můžu si napsat, co jsem chtěl :wink:.
Můj návrh návěštění rychlostí: Jako předvěst žlutá blikací a k tomu žluté číslo. Pokud bude bez čísla, pak 40. Vlastní návěst by měla bílé číslo a dolní žluté světlo. Opět pokud bude bez čísla, pak 40.
O rušení označníků už jsem psal. Sice by se ten text v předpise asi musel skutečně přesunout, ale jedna návěst by ubyla. Proti obyčejným seřaďovacím návěstidlům má mnou navrhovaný čtverec na špičce tu výhodu, že ve dne nemusí svítit a pokud bude vyroben z odrazového materiálu, pak nemusí svítit vůbec.
Dále bych zavedl na všech návěstidlech, která ukazují rychlost číslem 10x menším, také ",5", takže třeba předvěst k rychlostníku 85 by byl žlutý trojúhelník s číslem 8,5.
Také samozřejmě zrušit všechny odchylné návěsti.
To bude zatím všechno. Tak se vyjádřete. :wink:

JPB píše:Vím, že naše předpisy číslicové návěštění umožňují, ale to není naše původní NS, alébrž cizí (německá??).

Teď jsem byl v Německu a viděl jsem, jak to tam vypadá. Ty indikátory musí být nastrkané všude okolo, kdežto naše AŽD je nacpalo přímo do návěstidla mezi (nad/pod) světla. V tom Německu jsem ale viděl i takový proužek jako u nás (čtyři malá světla vedle sebe, umístěná jako indikátor pod klasickým náv.) - tedy viděl jsem ho jenom zhasnutý. Ale asi to bude to samé co u nás, ne?

Nemáte náhodou někdo předpisy (nebo aspoň nějaký přehled) návěstí v cizině? Já znám z netu Francii, ale jiné jsem zatím neviděl.
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod Tripolis » 09.07.2004 - 09:48:47

MirekM píše:Tak už máme vlastní táma a můžu si napsat, co jsem chtěl :wink:.
Můj návrh návěštění rychlostí: Jako předvěst žlutá blikací a k tomu žluté číslo. Pokud bude bez čísla, pak 40. Vlastní návěst by měla bílé číslo a dolní žluté světlo. Opět pokud bude bez čísla, pak 40.
O rušení označníků už jsem psal. Sice by se ten text v předpise asi musel skutečně přesunout, ale jedna návěst by ubyla. Proti obyčejným seřaďovacím návěstidlům má mnou navrhovaný čtverec na špičce tu výhodu, že ve dne nemusí svítit a pokud bude vyroben z odrazového materiálu, pak nemusí svítit vůbec.
Dále bych zavedl na všech návěstidlech, která ukazují rychlost číslem 10x menším, také ",5", takže třeba předvěst k rychlostníku 85 by byl žlutý trojúhelník s číslem 8,5.
Také samozřejmě zrušit všechny odchylné návěsti.
To bude zatím všechno. Tak se vyjádřete. :wink:




No musim uznat, že Váš návrh návěstní rychl. soustavy je dobrý, ale indikátor nebo předvěstník rychlosti na kterym by byli nebo svítily číslice s desetinnou čárkou Vám nikdo nepovolí, alespoň unás ne. A v EU si myslim, že taky ne. Jediné značení s des. čárkou, které je zatím povolené, jsou sklonovníky.
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod MirekM » 09.07.2004 - 20:58:15

Napadá mě - v té D1 je povolen zlomek 1/2 pro předvěst 5 km/h. Třeba by ještě šlo např. 81/2 pro těch 85. Ale myslím, že když bude na návěstidle 8,5, tak každý pochopí, i když neuvidí čárku, že nejde o 850km/h. :wink:
A kdyby to stejně nešlo, tak by to bylo tak, jak je to teď. Ono těch 5km/h tolik nevadí.
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod 340.055 » 09.07.2004 - 21:05:27

MirekM píše:Ale myslím, že když bude na návěstidle 8,5, tak každý pochopí, i když neuvidí čárku, že nejde o 850km/h. :wink:


Muselo by být někde ustanoveno, že nejde návěstit více jak např. 400km/h. Předpisy musí být blbuvzdorné...
Čeština je krásný jazyk, tak jej prosím nekazme pravopisnými chybami...
Karotenovič Carotsson
Uživatelský avatar
340.055
administrátor
 
Příspěvky: 2527
Registrován: 13.06.2004 - 17:51:14

Příspěvekod MirekM » 10.07.2004 - 06:56:04

Já bych to dal do cca 250. Výš už by se používal zabezpečovač TGV (TVM430). Tratě LGV by se měly postavit po celé Evropě. To by bylo cestování! :D
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Tgv

Příspěvekod Tripolis » 11.07.2004 - 12:14:09

MirekM píše:Já bych to dal do cca 250. Výš už by se používal zabezpečovač TGV (TVM430). Tratě LGV by se měly postavit po celé Evropě. To by bylo cestování! :D


No, to by šlo tak v okolních státech, ale unás ne, protože než by se unás postavila trať LGV, tak stavební materiál by byl z poloviny rozkradenej, tak že by se to muselo, lidově řečeno, ojebat.A při prvním vjezdu TGV na naše území si sem jist, že by vyšinulo hned na první vyhybce nebo v prvnim oblouku. :D :D :D
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Příspěvekod Tripolis » 11.07.2004 - 12:24:36

MirekM píše:Napadá mě - v té D1 je povolen zlomek 1/2 pro předvěst 5 km/h. Třeba by ještě šlo např. 81/2 pro těch 85. Ale myslím, že když bude na návěstidle 8,5, tak každý pochopí, i když neuvidí čárku, že nejde o 850km/h. :wink:
A kdyby to stejně nešlo, tak by to bylo tak, jak je to teď. Ono těch 5km/h tolik nevadí.


:shock: :shock: :shock: Ježíši nazaretský, jenom ne aby někde někdy bylo 8 1/2, protože by se stoprocentně našel nějakej vyplašenej pošuk, kterej by si myslel, že je to předvěst ke sklonovníku. :D :D :D
Tripolis
signalista
 
Příspěvky: 87
Registrován: 15.06.2004 - 18:34:21
Bydliště: Kralupy nad Vltavou

Další

Zpět na Infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků