Elektrizace tratí

  
Vše kolem tratí, projektů, drážních budov a zařízení

Příspěvekod Lenny » 17.01.2006 - 22:48:40

Probíhá elektrizace tratí:
- Karlovy Vary - Kadaň - dokončení letos
- Ostrava-Svinov - Opava východ - dokonční letos
- Ostrava hl.n. - Ostrava-Kunčice - dokončení v roce 2007

Připravuje se modernizace a elektrizace tratí, některé z nich jsou hodně daleký výhled:
- Lysá n.L. - Milovice - začátek snad letos
- Zábřeh - Šumperk
- Zlín - Vizovice
- Letohrad - Lichkov st.hr. - stavba je rozdělena do tří etap
- Znojmo - Šatov st.hr.
- Brno - jihlava
- Znojmo - Okříšky
- Jaroměř - Trutnov hl. n.
- Ostava-Kunčice - Frýdek-Místek
- Veselí - české Velenice - Rakousko
- Hulín - Kojetín
- Praha-Smíchov - Hostivice
- Frýdek-Místek - Frenštát
- Studénka - Sedlnice
- Praha - Kladno
- Lysá n.L. - M. Boleslav - Turnov - Liberec

Není to úplný seznam, časem ho ještě doplním. 8)
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Příspěvekod JPNK » 18.01.2006 - 11:01:08

Lenny píše:Probíhá elektrizace tratí:
- Karlovy Vary - Kadaň - dokončení letos
- Ostrava-Svinov - Opava východ - dokonční letos
- Ostrava hl.n. - Ostrava-Kunčice - dokončení v roce 2007

Připravuje se modernizace a elektrizace tratí, některé z nich jsou hodně daleký výhled:
- Lysá n.L. - Milovice - začátek snad letos
- Zábřeh - Šumperk
- Zlín - Vizovice
- Letohrad - Lichkov st.hr. - stavba je rozdělena do tří etap
- Znojmo - Šatov st.hr.
- Brno - jihlava
- Znojmo - Okříšky
- Jaroměř - Trutnov hl. n.
- Ostava-Kunčice - Frýdek-Místek
- Veselí - české Velenice - Rakousko
- Hulín - Kojetín
- Praha-Smíchov - Hostivice
- Frýdek-Místek - Frenštát
- Studénka - Sedlnice
- Praha - Kladno
- Lysá n.L. - M. Boleslav - Turnov - Liberec

Není to úplný seznam, časem ho ještě doplním. 8)


Lysá -Milovice by se opravdu mělo udělat letos v předběžném plánu na příští GVD se zvažuje zajíždění PTG z Lysé do Milovic,ale asi až od některé změny.

Docela mně zaujalo Praha Smíchov - Hostivice to je asi hodně daleký výhled.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod Lenny » 18.01.2006 - 11:06:15

JPNK píše:Lysá -Milovice by se opravdu mělo udělat letos v předběžném plánu na příští GVD se zvažuje zajíždění PTG z Lysé do Milovic,ale asi až od některé změny.

Docela mně zaujalo Praha Smíchov - Hostivice to je asi hodně daleký výhled.



Některé projekty budou realizovány až po roce 2015.

V souvislosti s elektrizací tratě Lysá - Mílovice připravuje se nějaká výraznější modernizace trati s ohledem na stavbu Vlkavské spojky nebo je to "provizorní řešení", které se bude za pár let předělávat? 8)
Naposledy upravil Lenny dne 18.01.2006 - 11:15:06, celkově upraveno 1
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Příspěvekod JPNK » 18.01.2006 - 11:14:00

Lenny píše:V souvislosti s elektrizací tratě Lysá - Mílovice připravuje se nějaká výraznější modernizace trati s ohledem na stavbu Vlkavské spojky nebo je to "provizorní řešení", které se bude za pár let předělávat? 8)


Ano do Milovic se má "jen" elektrizovat neb 5. koridor je v nedohlednu.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod Lenny » 18.01.2006 - 16:18:54

Doplnění k připravovaným elektrizacím:
- Plzeň - Domažlice - SRN
- České Budějovice - české Velenice
- Týniště - Častalovice - Solnice
- Kutná Hora hl.n. - Kutná Hora - město.

Samozřejmě nejde o úplný seznam, ale pouze o informativní přehled toho co by mělo být v budoucnu elektrizováno. Je to výhled na dvacet let dopředu. 8)
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Elektrifikace

Příspěvekod PetrP » 18.01.2006 - 17:15:46

Díky za seznam plánovaných elektrizaci. Kutnohorský oblouk by se snad měl realizovat již snad příští rok, nebo se něco změnilo?
Zajímá mne však Otrokovice Vizovice 331, ví někdo přesnější termín? Před rokem se psalo, že do pěti let, není to utopie? Bude se snášet i svršek nebo se 331 pouze zadrátuje? Díky PetrP
PetrP
 

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Lenny » 18.01.2006 - 17:47:51

PetrP píše:Díky za seznam plánovaných elektrizaci. Kutnohorský oblouk by se snad měl realizovat již snad příští rok, nebo se něco změnilo?
Zajímá mne však Otrokovice Vizovice 331, ví někdo přesnější termín? Před rokem se psalo, že do pěti let, není to utopie? Bude se snášet i svršek nebo se 331 pouze zadrátuje? Díky PetrP


Loni byla zpracována oznámení EIA. Uvažuje se o třech variantách:

1. varianta
V případě dostavby trati Vizovice - Valašská Polanka/Horní Lideč by jsme se dočkali elektrizace celé trati, zdvoukolejnění v úseku Otrokovice - Zlín-střed , trojkolejné výhybny Zlín Příluky, trojkolejné výhybny Vizovice a dostavby k.č.7 v Otrokovicích.

2. varianta
Nepočítá s realizací dostavby trati Vizovice - Valašská Polanka/Horní Lideč, by jsme se dočkali elektrizace celé trati, zdvoukolejnění v úseku Otrokovice - Zlín-střed a dvoukolejné výhybny Zlín Příluky

3. varianta
Nepočítá s realizací dostavby trati Vizovice - Valašská Polanka/Horní Lideč, by jsme se dočkali elektrizace celé trati a 1 traťová kolej v úseku Otrokovice – Zlín střed bude vložena do definitivní polohy tak, aby při budoucím zdvoukolejňování nebyla dotčena

Problémem jsou dvě křížení s trolejbusovým vedením.
Jedno v Otrokovicích, kde z důvodu kanalizačního řádu je nevýhodné trať zahloubit pod úroveň vozovky, je uvažováno s nadjezdem, ale má špatné sklonové poměry. Beznapěťové pole je nevýhodné z důvodu malého poloměru trolejbusové trati (oblouk v křižovatce).
Druhé ve Zlíně-Podvesné, kde místo nadjezdu, který je plánován, zároveň s posunutím zastávky blíže k městu, je možné trať zahloubit nebo použít beznapěťové pole.

Navrhová rychlost je 80-100 km/h dle možností, zároveň budou zrekonstruovány mosty a železniční svršek. Trať bude elektrifikována stejnosměrným napětím 3 kV. Délka úprav je 24,875 km. Ve stanici Zlín-střed bude vybudováno ostrovní nástupiště a 1 jednostranné nástupiště. Dále kolejiště bude prodlouženo směrem k Vizovicím. V ostatních zastávkách bude prodloužena hrana nástupiště na 110 m. Měnírna bude vybudována buď v Lípě nebo ve Vizovicích.

Začátek realizace je plánován na 2008/9, ale moc tomu nevěřím. 8)

Více je v Eii: http://www.ceu.cz/eia/is/info.asp?kodAkce=ZLK081
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Elektrifikace

Příspěvekod stranger » 20.01.2006 - 21:45:23

Lenny píše:Začátek realizace je plánován na 2008/9, ale moc tomu nevěřím. 8)

Ztrovna ta cast Otrokovice - Zlin je do nebe volajici hruza... Trat, ktera vede prakticky celou dobu mestskou zastavbou, temer uplne by v tomto useku mohla (jako treba vlakotramvaj) nahradit trolejbusovou dopravu... a co se s ni deje? Hnije...
Prijet do Zlin-stred je docela sok, rozhodne si neprijdete jak v krajskem meste (coz ostatne asi nikde v "meste bot")
Uživatelský avatar
stranger
přednosta stanice
 
Příspěvky: 253
Registrován: 15.06.2004 - 22:35:39
Bydliště: Země

Elektrifikace

Příspěvekod Bobr » 20.01.2006 - 22:18:03

Jen ať nezapomenou na úsek Klatovy - Železná Ruda. Tam by to už bylo třeba.
Bobr
 

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Polenius » 20.01.2006 - 22:42:30

stranger píše:
Lenny píše:Začátek realizace je plánován na 2008/9, ale moc tomu nevěřím. 8)

Ztrovna ta cast Otrokovice - Zlin je do nebe volajici hruza... Trat, ktera vede prakticky celou dobu mestskou zastavbou, temer uplne by v tomto useku mohla (jako treba vlakotramvaj) nahradit trolejbusovou dopravu... a co se s ni deje? Hnije...
Prijet do Zlin-stred je docela sok, rozhodne si neprijdete jak v krajskem meste (coz ostatne asi nikde v "meste bot")


Ano je ostuda kdyz clovek je vlakem ze Zlin-stred v Otrokovicich cca o 10 minut rychleji, melo by to byt o vic. Jediny kdy se vlak fakt chyta je pri hustsi doprave mezi Otrokovicema a Zlinem.

Jinak predpokladam ze pro pripadnou elektrifikaci by nebyl problem ten novej silnicni ctyrlistek nebo co to u Otrokovic roste ze?

A mimochodem, rekneme, ze se ten usek elektrifikuje driv nez ja budu met deti, co tam bude jezdit? aby tam nezustaly 810 :)
Polenius, cestovatel, kteremu se vsichni divi ze cestuje vlakem
Uživatelský avatar
Polenius
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 261
Registrován: 04.08.2005 - 10:39:58
Bydliště: Zlín

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Hrdý Pražák » 22.01.2006 - 11:46:21

Bobr píše:Jen ať nezapomenou na úsek Klatovy - Železná Ruda. Tam by to už bylo třeba.


Jaká je tam frekvence nákladní dopravy??? Osobní tam není a troufám si tvrdit, že nikdy nebude příliš frekventovaná. Jsou důležitější tratě na eletrifikaci... Tím samozřejmě nemám na mysli ČB-Velenice...
Hrdý Pražák
výpravčí
 
Příspěvky: 114
Registrován: 25.08.2005 - 18:52:10

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Ostravan » 22.01.2006 - 16:33:47

Hrdý Pražák píše:
Bobr píše:Jen ať nezapomenou na úsek Klatovy - Železná Ruda. Tam by to už bylo třeba.


Jaká je tam frekvence nákladní dopravy??? Osobní tam není a troufám si tvrdit, že nikdy nebude příliš frekventovaná. Jsou důležitější tratě na eletrifikaci... Tím samozřejmě nemám na mysli ČB-Velenice...

Nejsem si touto informací jistý, ale neměl by Špičácký tunel po provedení elektrizace dostatečný průjezdný profil?
Ostravan
 

Výbroné

Příspěvekod Web » 22.01.2006 - 18:49:26

Tak to je super, budou se ládovat peníze do nesmyslné elektrizace, aby posléze stejně nebylo čím jezdit (vozidlo kapacity 810 v elektrice nemá smysl)... :( Takže nakonec bude jezdit mašina a 2B... To snad místo těch drátů mohli postavit aspoň kus toho prodloužení...
Web
 

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Návštěvník » 22.01.2006 - 18:55:59

Hrdý Pražák píše:
Bobr píše:Jen ať nezapomenou na úsek Klatovy - Železná Ruda. Tam by to už bylo třeba.


Jaká je tam frekvence nákladní dopravy??? Osobní tam není a troufám si tvrdit, že nikdy nebude příliš frekventovaná. Jsou důležitější tratě na eletrifikaci... Tím samozřejmě nemám na mysli ČB-Velenice...


Ve studii jsou uvedeny výhledově dva páry denně :)))
Návštěvník
 

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Lenny » 23.01.2006 - 13:17:39

stranger píše:
Lenny píše:Začátek realizace je plánován na 2008/9, ale moc tomu nevěřím. 8)

Ztrovna ta cast Otrokovice - Zlin je do nebe volajici hruza... Trat, ktera vede prakticky celou dobu mestskou zastavbou, temer uplne by v tomto useku mohla (jako treba vlakotramvaj) nahradit trolejbusovou dopravu... a co se s ni deje? Hnije...
Prijet do Zlin-stred je docela sok, rozhodne si neprijdete jak v krajskem meste (coz ostatne asi nikde v "meste bot")


Město Zlín je absolutně neschopne se dohodnout na nějaké dopravní koncepci. Takové plány oni nemají, nevím jestli je to tím, že radní pro dopravu děla bývalá knihkupkyně, ale něco na tom bude. Pro zajímavost, ve Zlíně je ucpaná hlavní tepna Otrokovice - Zlín. ŘSD vypracovalo projekt pro pravobřežní komunikaci a město začalo, že místo mimiúrovňových křižovatek, chce úrovňové a světelné a taky nechce tuneli pod Jížními svahy. :arrow: Výsledek žádná pravobřežní komunikace nebude. Protože kdyby jí postavilo podle nesmyslných požadavků města, tak by byla stejně ucpaná jako ta stávající. Město potřebude kumunikaci pro jeho rychlý průjezd bez světelných křižovatek.

Zpět k elektrizaci.

Na projekt zatím nejsou peníze. Letos by mělo být vydáno územní rozhodnutí, pokud bude hotová dokumentace pro územní rozhodnutí. Tato trať má široké možnosti pro zapojení do integrovaného systému dopravy Zlína, můžou po ní jezdit vlakotramvaje, vytvářet zapodo-východní diametr. Po elektrizaci můžou vlaky jezdit v kratších intervalech. Možností je mnoho, ale město Zlín se vůbec o žádné nezajímá. Hlavně co město zajímá je, jak zachránit polorozpadlý areál bývalého Svitu který by se dle mě měl zbourat, aby uvolnil velkou rozvojovou plocvhu v centru. 8)
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Lenny » 23.01.2006 - 13:24:59

stranger píše:Ano je ostuda kdyz clovek je vlakem ze Zlin-stred v Otrokovicich cca o 10 minut rychleji, melo by to byt o vic. Jediny kdy se vlak fakt chyta je pri hustsi doprave mezi Otrokovicema a Zlinem.


Ve špičce je vlak rychlejší.

Jinak predpokladam ze pro pripadnou elektrifikaci by nebyl problem ten novej silnicni ctyrlistek nebo co to u Otrokovic roste ze?


Ne tady problém není, při stavbě obchvatu otrokovic se s možností elektrizace počítalo.

A mimochodem, rekneme, ze se ten usek elektrifikuje driv nez ja budu met deti, co tam bude jezdit? aby tam nezustaly 810 :)


Těžko odhadovat, ale mohli by to být třeba současné 471 nebo 451.
Naposledy upravil Lenny dne 23.01.2006 - 13:27:28, celkově upraveno 1
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Lenny » 23.01.2006 - 13:27:04

Anonymous píše:
Hrdý Pražák píše:
Bobr píše:Jen ať nezapomenou na úsek Klatovy - Železná Ruda. Tam by to už bylo třeba.


Jaká je tam frekvence nákladní dopravy??? Osobní tam není a troufám si tvrdit, že nikdy nebude příliš frekventovaná. Jsou důležitější tratě na eletrifikaci... Tím samozřejmě nemám na mysli ČB-Velenice...


Ve studii jsou uvedeny výhledově dva páry denně :)))


Tento úsek není aktuálně stejně tak i jako některé další připravované elektrizace. Aktuální bude tak za 10 možná i více let. Teď jsou důležitější stavby. 8)
Lenny
Lenny
vrchní přednosta stanice
 
Příspěvky: 315
Registrován: 17.01.2006 - 12:18:35
Bydliště: CZ - tam na druhém břehu Moravy

elektrifikace trati Klatovy-Železná Ruda

Příspěvekod Kuneš » 23.01.2006 - 18:53:29

s elektrifikací trati Klatovy-Železná Ruda je počítáno ve výhledu na roky 2020-2030. je mi líto, že vám nemoho poskytnout optimističtější údaje. Navíc ani toto datum Vám nemohu zaručit. Bohužel, je mi líto.
Kuneš
 

Re: Elektrifikace

Příspěvekod Polenius » 24.01.2006 - 19:33:16

Lenny píše:Ve špičce je vlak rychlejší.


to jsem myslel, akorat jsem pouzil nespravna slova

Lenny píše:Těžko odhadovat, ale mohli by to být třeba současné 471 nebo 451.


tak na 471 moc neverim, protoze jich je malo a je pravdepodobnejsi ze pujdou na Ostravu. 451 se mi zda vic pravdepodobne. Ale aby CD neprekvapili a nedali tam 110 + xkrat 010
Polenius, cestovatel, kteremu se vsichni divi ze cestuje vlakem
Uživatelský avatar
Polenius
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 261
Registrován: 04.08.2005 - 10:39:58
Bydliště: Zlín

Příspěvekod stranger » 24.01.2006 - 22:27:58

Kdyby si v Zline tovarnu zbourali, byla by to jednak obrovska skoda, jednak by vznikla dalsi prazdna plocha, na ktere by se nepostavilo nic, nebo jen levny obchod - projektu na regenraci je dost, je to "jen" otazka penez. Mimochodem i ze zapojenim prave kolejove MHD pres jiznejsi cast arealu nez dnes.
Pravobrezni komunikace nema smysl, bude-li rychlostni silnice pres Frystak, proto se rozsiruje stavajici levobrezni, ktera obslouzi mesto a nebude jako Magistrala. Pardon za OT.

Ono i dnes by trat mohla hrat vetsi roli, kdyby byl lepe postaveny JR (nenavaznost v Otrokovicich je nekdy i vic jak pul hodiny), flexibilnejsi razeni, kdyby zastavka byla v lepsi poloze (a nekdy i trochu lepe - treba i v zime - udrzovana). Mel jsem relativne nedavno moznost na Vizovicke strele okusit sluzby CD a jimala me hruza...

A jestli se nepletu, jedna z radnich je knihohandlirkou stale...Ale tamnejsi radnice sem jednak nepatri a ani za to nestoji - Balkan se vsim vsudy :)
Uživatelský avatar
stranger
přednosta stanice
 
Příspěvky: 253
Registrován: 15.06.2004 - 22:35:39
Bydliště: Země

Další

Zpět na Infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků