Automatické vedení vlaku (AVV)

  
Vše kolem tratí, projektů, drážních budov a zařízení

Automatické vedení vlaku (AVV)

Příspěvekod hanzalik » 13.06.2004 - 01:53:57

Světový unikát na našich kolejích.
!!! ZABIJ BOBRA, ZACHRÁNÍŠ STROM !!!
Uživatelský avatar
hanzalik
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 74
Registrován: 13.06.2004 - 00:09:32
Bydliště: Zvoleněves/Praha 9

Re: Automatické vedení vlaku (AVV)

Příspěvekod MHD » 04.01.2005 - 22:56:30

hanzalik píše:Světový unikát na našich kolejích.


Nevim jestli by to bylo dost spolehlive!? Par let bych si pockal co to udela a pak bych do toho sel.
Uživatelský avatar
MHD
staniční dělník
 
Příspěvky: 30
Registrován: 02.01.2005 - 12:51:14
Bydliště: Ostrava, když kouknu za barák vidím spoustu tramvají.

Re: Automatické vedení vlaku (AVV)

Příspěvekod JPB » 06.01.2005 - 13:46:53

MHD píše:
hanzalik píše:Světový unikát na našich kolejích.


Nevim jestli by to bylo dost spolehlive!? Par let bych si pockal co to udela a pak bych do toho sel.


Jak to myslíš?
Pár let už dávno bylo, a spolehlivý to je.
Uživatelský avatar
JPB
výpravčí
 
Příspěvky: 185
Registrován: 26.10.2004 - 18:51:46
Bydliště: kraj Prahy

Příspěvekod JPNK » 06.01.2005 - 13:52:57

AVV nejdříve fungovalo (funguje) na ř.470.(Dnes i 471)První úsek kde se dalo vzužít byl Praha - Kolín.Dnes tuším Praha - Pardubice a asi i jinde ale kde to si nejsem jistý.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod nap » 06.01.2005 - 15:20:08

Myslim že AVV je jen do Záboří nebo do řečan, ale dál už neni.
nap
staniční dělník
 
Příspěvky: 6
Registrován: 07.07.2004 - 14:13:57
Bydliště: Heřmanův Městec

Příspěvekod Miroslav Zikmund » 15.02.2005 - 22:21:56

To co je na 470 a 471, rovněž to bylo (možná ještě je na jedné 163) je téměř absolutně dokonalé zařízení, které má jediný nedostatek – není provázáno se zavíráním dveří. Takže řidič drážního vozidla (viz vyhláška 173/1995 Sb.) po uzavření dveří musí udělit souhlas k jízdě a po zastavení musí zase dveře ručně otevřít. K absolutní dokonalosti mu chybí jen provázání na ovladač dveří, takže "řidič" by dveře uzavřel, vlak by se sám rozjel podle naprogramování, po zastavení na určeném místě -s diferencí několika centimetrů, by se dveře automaticky otevřely a čekalo by se zase jenom na zavření … Ono TO to totiž umí samo krátit zpoždění, když mu naprogramujete jízdu s náskokem, tak se TO postará o to, aby se vlak do následujícícho místa zastavení ploužil tak pomalu, aby tam byl včas. Umí si to poradit i s různou délkou soupravy, takže ve stanicích nebo zastávkách podle polohy zastavuje buď vždy uprostřed peronu nebo vždy na začátku nebo na konci … V podstatě je to vrchol nějakého více jak 30 letého vývoje, který začínal na někdejších M 296.1, pak se neúspěšně dělala automatika na někdejších E499.2 (150, 151) a ES 499.0 (350). Zatímco motorová trakce fungovala dobře, stykačům moc dobře automatika nedělala … Automatiku zase vyššího stupně měly T478.4 (754).
Bohužel se tehle geniální produkt nějak nedaří prodat za "hranice všedních dnů". I jinak technicky vymakané 101 DB žádnou automatiku nemají a všechno se řídi ručně. Pro zájemce – řídící vozy na 101 jezdí z Passau do Vídně na EC a je to pokoukáníčko.
Miroslav Zikmund
staniční dělník
 
Příspěvky: 13
Registrován: 11.11.2004 - 21:50:33

Příspěvekod Mike » 14.07.2005 - 21:03:35

Mě by zajímalo jak je to u AVV s zivakem. Kdyby se treba neco stalo na trati nebo tak. :?
Mike
staniční dělník
 
Příspěvky: 6
Registrován: 14.07.2005 - 19:23:39
Bydliště: Velešín

Příspěvekod Hawkey_CZ » 15.07.2005 - 00:03:41

Mike píše:Mě by zajímalo jak je to u AVV s zivakem. Kdyby se treba neco stalo na trati nebo tak. :?


Zivak je uplne stejne jako kdekoli jinde .. fira zavre dvere, udeli souhlas k jizde a pak uz jen macka zivak
Uživatelský avatar
Hawkey_CZ
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 125
Registrován: 25.05.2006 - 15:11:08

Příspěvekod JPNK » 15.07.2005 - 08:29:45

Hawkey_CZ píše:
Mike píše:Mě by zajímalo jak je to u AVV s zivakem. Kdyby se treba neco stalo na trati nebo tak. :?


Zivak je uplne stejne jako kdekoli jinde .. fira zavre dvere, udeli souhlas k jizde a pak uz jen macka zivak


No nejsem sice odborník,ale živák(kontrola bdělosti) se na kodovaných tratích (s přenosem signalu na návěstní opakovač VZ) mačkal(obsluhoval) jen při jízdě proti "stůj" a jen jednou při jízdě proti "výstraha". Na tratích bez kodování se živák obsluhoval stále.
Uživatelský avatar
JPNK
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 1279
Registrován: 23.10.2004 - 18:25:26
Bydliště: Nymburk

Příspěvekod MirekM » 15.07.2005 - 10:04:23

Trošku upřesním: Na kódovaných tratích se TB (tlačítko bdělosti) mačká při jízdě proti Stůj vždy, před Výstrahou jen v případě, že jedete víc než 120 km/h (je to kvůli brzdné dráze před Stůj). Takhle to je s LS90. S „celým AVV“ nevím, ale pravděpodobně totéž.
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod Brumla » 15.07.2005 - 12:06:26

AVV nevi vlakovy zabezpecovac, ani jeho soucast. Povinnost obsluhovat tlacitko bdelosti je stejna jako v rezimu ARR nebo pri jizde "na ruku".
Prvni kus posledni generace AVV (mikroprocesorove) byl instalovan na 163.034 r.1991 (odstranen kvuli problemum se schvalovanim atypickeho vozidla DU). Dalsi regulatory byly namontovany na 470 vc. nahrady puv. analogoveho ridiciho systemu digitalnim. U 163.034 zustal puvodni anlogovy system.
Obrovsky prinos AVV pro pravidelnost a uspory(energie a brzdove elementy) je nespochybnitelny. Stejne tak i prinos pro bezpecnost. Ne ve smyslu VZ, ale ve smyslu komfortu obsluhy.
Kritiku AVV jsem nasel pouze jednu, clanek c.702 ETCS II ve Vedeckotechnickem sborniku VUZ. Doporucuji.
Podrobny popis AVV najdete na strankach AZD. Dale Vedeckotechnicky sbornik VUZ.
Brumla
 

Příspěvekod samlep » 16.09.2005 - 15:57:19

JPNK píše:AVV nejdříve fungovalo (funguje) na ř.470.(Dnes i 471)První úsek kde se dalo vzužít byl Praha - Kolín.Dnes tuším Praha - Pardubice a asi i jinde ale kde to si nejsem jistý.


Nevozí to i 680 :?:
Uživatelský avatar
samlep
člen ŽelPage
 
Příspěvky: 2021
Registrován: 09.08.2005 - 17:37:45
Bydliště: Bohumín

Příspěvekod MirekM » 16.09.2005 - 20:04:38

Právě že ne.
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod Higgi » 17.09.2005 - 11:34:04

MirekM píše:Právě že ne.
A jak to teda vypadá se zprovozněním ATO na trati na Děčín :?:
Uživatelský avatar
Higgi
signalista
 
Příspěvky: 62
Registrován: 09.11.2004 - 01:17:57
Bydliště: ČD 011

Příspěvekod MirekM » 17.09.2005 - 12:01:07

Co to prosím je to ATO? S touhle zkratkou jsem se zatím nesetkal.
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod Higgi » 17.09.2005 - 12:03:24

MirekM píše:Co to prosím je to ATO? S touhle zkratkou jsem se zatím nesetkal.
Automatic Train Operation. Jsem na to zvyklej z metra. Měl jsem spíše použít zkratku ATC=Automatic Train Control=AVV=Automatické Vedení Vlaku.
Uživatelský avatar
Higgi
signalista
 
Příspěvky: 62
Registrován: 09.11.2004 - 01:17:57
Bydliště: ČD 011

Příspěvekod MirekM » 17.09.2005 - 12:09:35

Tipuji, že se nic takového zatím konat nebude. Jednotek 471 ještě není tolik, aby se zavedly na další trati, a nic jiného to vpodstatě nevyužije.
Ale to přeložení zkratky určitě pomůže někomu, kdo by mohl vědět víc. :wink:
Uživatelský avatar
MirekM
generální ředitel
 
Příspěvky: 1099
Registrován: 15.06.2004 - 18:35:02
Bydliště: N. Město n. Met./Praha

Příspěvekod Brumla » 17.09.2005 - 14:59:42

IB, tedy magnety, jsou mezi Prahou a Kralupy, ikdyz asi ne v celem useku. Holt si IB pockaji na dalsi 471 a SUPERDELO380!!
Brumla
 

Příspěvekod Brumla » 17.09.2005 - 15:11:44

Na doplneni: ATO= ATP + ATC. Cesky ATO=VZ + AVV.
ATC Automatic Train Protection, tedy vlakovy zabezpecovac.
Toto mezinarodni zkratkovani nam sem zatahnul AZD, dodavatel teto technologie pro trasu A metra.
A mozna i trasu B...
Brumla
 

Příspěvekod Higgi » 17.09.2005 - 20:07:18

Brumla píše:Na doplneni: ATO= ATP + ATC. Cesky ATO=VZ + AVV.
ATC Automatic Train Protection, tedy vlakovy zabezpecovac.
Toto mezinarodni zkratkovani nam sem zatahnul AZD, dodavatel teto technologie pro trasu A metra.
A mozna i trasu B...

ATP=Automatic Train Protection, pro upřesnění. Kdo hraje BVE,toto dobře zná :wink:.
Uživatelský avatar
Higgi
signalista
 
Příspěvky: 62
Registrován: 09.11.2004 - 01:17:57
Bydliště: ČD 011

Další

Zpět na Infrastruktura

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron