..: Fotogalerie - detaily fotografie TGV PBA 4539 :..
 

TGV PBA 4539


TGV PBA 4539Informace o fotografii:
 - Místo focení: Brussel-Zuid
 - Datum: 9.12.2016
 - Autor: Jakub Svoboda 
 - Pozn.: TH 9327 Paris Gare du Nord -
Amsterdam Centraal
 - Zobrazeno: 4686x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
14.05.2017 (14:47)  
Zirečku, jezdím pravidelně mezi Pardubicemi a Prahou, takže se domnívám mít s rekonstruovanými vozy nějakou tu zkušenost, ale snad kromě splachování WC mám dojem, že mluvíme o jiných vozech (někdy se všimnu, co dělají hajzlíky v nerekonstruovaném railjetu). To bych ale nechal na jindy.
Dnes si chci spolupostěžovat na současné architekty a - jak se zdá - designéry obecně. Vagón jsem sice v životě nenavrhoval, ale živím se nosnými konstrukcemi domů a tam je to to samé: jen aby proboha nebyl vidět nějaký technicky důležitý prvek, ať už je to zásuvka nebo koš ve vlaku (vždycky lituju jejich vybírače - pravda, ty koše nejsou pod podlahou, ale skoro) nebo sloup nebo dokonce nadpraží oken v baráku.
14.05.2017 (9:22)  
Pro mne je TGV symbol nadčasovosti, rychlosti, moderního pojetí žel. dopravy. Když vezmu jen dlouhodobější rekonstrukce dálkových vozů u ČD. To každý pes jiná ves; smrad od kotoučů, hlučící zvukový infosystém, který hravě zastíní bouchající poklopy košů, bouchající dveře kupé a WC při brzdění, při splachování WC by se měly fasovat ucpávky do uší, sterilní "šedonedizajn", na hledání košů a zásuvek to chce šipkový manuál do každého vozu. To raději tohle postarší TGV, kde je vidět koncepce, systémovost a že to někdo dělal primárně PRO lidi, :-).
14.05.2017 (9:17)  
NIcKON: Teda, tu je krásně vidět, jak je ta estetika subjektivní. Ve mě ten vlak pořád vzbuzuje dojem futuristického vozidla, i když, jak říkáte, je na něm vidět doba vzniku toho designu, což je konec sedmdesátých let (jasně, TGV Réseau je z roku 1991, ale design je v podstatě stejný jako u TGV PSE). Tohle je pro mě nadčasový design. Uvidíme, jak budou stárnout ta vozidla, o kterých mluvíte (zvlášť to ETR 610 teda :)). Velaro a Shinkansen 500 už přeci jen nějakou dobu jezdí. Ale „posun 50 let“ tam osobně nevidím.

Jinak vypadá to, že je to možná odraz slunce od skel (pojistky? dveře do strojovny?), viz:
http://www.evenement.sncf.com/sncf/jeu_30ansTGV/photos/14.jpg
http://www.evenement.sncf.com/sncf/jeu_30ansTGV/photos/16.jpg
13.05.2017 (23:33)  
Když to porovnám s Velarem, AGV, ETR 610 nebo dokonce Shinkansenem 500, tak mám pocit posunu o 50 let (a ono to ve skutečnosti není v některých případech o moc míň). A tím nechci říct, že jsou ty novější vlaky automaticky i hezčí, jen prostě geometrie a dřevní aerodynamika v podání TGV prozrazuje vznik v 70. letech už na první pohled. Mimochodem, viděno po letech konečně bez růžových brýlí, TGV žádný velký krasavec také není, zvláště v těchto barvách.
Mmch, tuší někdo, co to svítí v kabině za fírou? Zrcadla? Průzory (leda tak do strojovny)? Monitory?
13.05.2017 (22:44)  
NIcKON: Zastarale? A já se zrovna chtěl rozplývat nad nestárnoucím designem :)))
13.05.2017 (22:30)  
Hezky uzavřená i barevná scéna. I ti cestující tam pěkně pasují.
Btw, to je neuvěřitelné, jak už ta starší TGV vypadají zastarale. Není to tak dlouho, co jsme tu nad jedním slintali, když bylo na návštěvě v Praze.
13.05.2017 (20:33)  
Moc pěkná fotka.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko