..: Fotogalerie - detaily fotografie Rc 6-1410 :..
 

Rc 6-1410


Rc 6-1410Informace o fotografii:
 - Místo focení: Katterat
 - Datum: 7.7.1993
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Přímý vlak č.904
Stockholm-Narvik
 - Zobrazeno: 5322x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
26.10.2014 (9:03)  
Tato stanice neni Björnfjell, je to Katterat.
27.10.2014 (9:04)  


Děkuji za upřesnění, psal jsem to už při vkládání fotky, že si nejsem úplně jistý mezi těmito 2 stanicemi. Opraveno.
registrovaný uživatel TTtrain  mail  
Počet komentářů uživatele323 »fotek 0
23.10.2014 (16:53)  
Souprava kterou jsem v létě fotil v Narviku, se od té na fotce téměř nelišila (mimo hytláku). A vůz, jehož interier jsem shlédl se spadlou čelistí měl na štítku tuším letopočet 1976. Takový obývák na kolejích.....
23.10.2014 (16:39)  
Drahos Svestka: K té ceně, na webu švédských drah je možné momentálně koupit jednosměrnou jízdenku Stockholm - Narvik + lehátko v přepočtu asi za 2200 korun. To není špatná cena,na to, jaká je to štreka. Jen podle všeho se musí cestou přestoupit,asi v Bodenu, nevím, jestli momentálně jezdí přímý vlak.
23.10.2014 (17:15)  


Děkuji, to je opravdu překvapivě nízká cena. Samozřejmě je nutno ještě připočíst jízdné z pobřeží do Stockholmu...ale za těchto podmínek to nevypadá tak zle.
23.10.2014 (15:56)  
Lkprak: Ad video. Rovinaté a poměrně civilizované. Takhle to v severním Švédsku tedy rozhodně nevypadá. Je to hodně členitý a drsný kraj.
My jsme to tenkrát projeli s kolegou z práce na FIPky...jak jinak. Jenže za pár let Švédsko vystoupilo ze sdružení FIP, takže něco takového zopakovat se už nepovede. Celá trasa Stockhlom-Narvik představuje nejakých 1600 km. Za tu cenu jízdenky by bylo nejspíš několik pěkných dovolených.
Taková perlička na závěr. Během cesty jsme udělali 2denní přestávku nahoře za polárním kruhem, u jezera Törneträsk, v "turistickém středisku" Abisko (jsou to cca 4 domečky.) Měli jsme v úmyslu podniknout nějaké túry kolem jezera, příp.do okolních hor. Dnes se tomu musím smát, jak jsme byli naivní. Vůbec jsme neměli představu o prostoru a vzdálenostech ve Skandinávii (100 km je ždibíček na mapě). Navíc na túry se zde chodí v holínkách...všude je plno sněhu a vody. Zdolat nejvyšší vrchol Švédska (Kebnekajse 2123 m) představuje 1,5 denní jízdu vlakem do Kiruny, pak ještě velký kus autobusem a nakonec 2-3 denní pochod v opuštěné severské divočině...
23.10.2014 (15:54)  
Vozy jsou to opravdu velmi pohodlne. Vetsi svetly profil je urcite poznat.

Usek Abisko-Narvik je nadherny stejne jako cely zbytek Laplandu!
23.10.2014 (15:51)  
Dnes už tam všude jezdí jen ty tristní jednotky, naprosto o ničem.

Musím silně nesouhlasit. Naopak bych řekl, že se skoro nic nezměnilo - čas odvál jen ten archaický hytlák. Rc6 vozí stále noční vlaky (v Sundsvallu se potkávají hezky čtyři vprostřed noci) a potkat jdou i na regionálce kolem Göteborgu. Na nákladech Rc6 nebo Rc4...

Spíše bych řekl, že je trochu nuda, že jde vlastně o jediný hlavní typ univerálních elektrických lokomotiv v provozu. Starší kousky leda na nostalgických jízdách.
23.10.2014 (15:58)  


Děkuji za info, to jste mě velice potěšil, že ty mašiny ještě jezdí. Někdo mi totiž říkal, že už je má jen švédské Cargo.
Ale ten služebák je překrásnej, no ni?
23.10.2014 (15:48)  
Jaké jsu asi roky výroby některých těchto vagonů. V roce 85 byly na relaci běžně vozy z roku 1938. V tom roce 93 už ani nevím, zda jsem měl čas prozkoumat takový vlak (skoro přesně v to datum jsem tam byl). Dnes už několik let do Narviku jezdí privátní dopravci a moderní vagóny
23.10.2014 (14:56)  
Keprt, Drahos Svestka: před pár lety jsem stál v Uppsale na nádraží a závistivě koukal na ten vlak, ale neměl jsem tenkrát peníze na to, abych se s ním svezl. Příští rok bych to rád odčinil,jen možná doletím do Kiruny letadlem a nastoupím až tam, ještě nevím. Letos v květnu jsem absolvoval něco podobného, jízdu Santa Claus Expresem z Oulu do Rovaniemi, naprostá pohádka (dyžtak video tady: http://www.youtube.com/watch?v=-0WWQnU_DEU)
23.10.2014 (14:13)  
Keprt: Mě to jako nuda rozhodně nepřipadalo...max.tak po stanici Gävle. Pak...co si vzpomínám (už je to dávno) přišel několik set kilometrů překrásný úsek zvlněnou krajinou s nekonečnými lesy a křiśťálově průzračnými jezery. Zhruba tak po stanici Boden, kde se trať znovu přiklání k moři, resp. Botnickému zálivu. Nikde ani noha, sem tam chata a u ní ohýnek...Nemělo to chybu. Úplně jiný svět. Zrovna jako ta souprava. Jak píše TTrain, tak pohodlnými vozy jsem v životě necestoval. Navíc vždy u jednoho čela vozu byl velký prostor na zavazadla, kde bylo možno na zemi rozhodit spacák a karimatku a normálně si lehnout, aniž by člověk někomu překážel. A ta mašina, to je taky legenda sama. Dnes už tam všude jezdí jen ty tristní jednotky, naprosto o ničem.
PS.Mám pocit, že ty červené vozy byly lůžka...už fakt nevím.
23.10.2014 (13:33)  
Tím přímým vlakem Stockholm - Narvik bych se chtěl někdy projet.

Těch prvních 1000 km je dost nuda :-) Já mám Švédsko rád, ale na sever od Stockholmu až po hory jsou to stovky km furt voda-les-Bullerbyn-voda-les-Bullerbyn.... Ideální je to přejet přes noc, což byl asi i zobrazený vlak. mě nejvíc zaujal ten služebák. Švédským (i norským) vozům pomáhá v prostornosti širší skříň.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko