Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
HGm 4/4 62 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Gletsch - Datum: 11.8.2016 - Autor: Pavel Vlček - Pozn.: Swiss Alps Classic Express - Zobrazeno: 3635x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Je to uz 12 rokov, co som tam peskom pochodoval presne v miestach, kde sa nachadza vlak (po ustie tunela). Fotil som si tam hrdzavu ozubnicu a kvetinky medzi kolajnicami.
Nejako ten cas leti, mal by som sa tam ist znova podivat.
Tato trat bola zadratovana az do opustenia v r. 1981.
Teda presnejsie 4 mesiace v roku. Na jesen troleje zmotali, most cez Steffenbach poskladali, tunely zavreli vratami a az do neskorej jari trat spala. Potom ju zo 2 tyzdne zbavovali lavin a hromady snehu, most opat poskladali, natahali troleje a Glacier Express sa vydal opat na cestu.
Nastastie usek, ktory tomu expresu dal meno, nebol zneseny. Aj ked Rhonsky ladovec ustupil, este z neho co-to vidno. Len ten Glacier Express, co dnes premava, ten ladovec, co mu dal meno, uz nevidi.
Nejako ten cas leti, mal by som sa tam ist znova podivat.
Tato trat bola zadratovana az do opustenia v r. 1981.
Teda presnejsie 4 mesiace v roku. Na jesen troleje zmotali, most cez Steffenbach poskladali, tunely zavreli vratami a az do neskorej jari trat spala. Potom ju zo 2 tyzdne zbavovali lavin a hromady snehu, most opat poskladali, natahali troleje a Glacier Express sa vydal opat na cestu.
Nastastie usek, ktory tomu expresu dal meno, nebol zneseny. Aj ked Rhonsky ladovec ustupil, este z neho co-to vidno. Len ten Glacier Express, co dnes premava, ten ladovec, co mu dal meno, uz nevidi.
Zadrátovaná byla ještě dlouho po roce 1981. Já tam byl v roce 1999, to byla trolej nad Oberwaldem prověšená místy až na zem. Nikdo ji nekradl, trať pomalu splývala s horskou přírodou. Obnovoval se úsek u Gletsche.
Pro mě ponekud nezvyklé vidět nezadrátovanou Švýcarskou úzkokolejku. A to i přesto, že mi osobně ta elektrická trakce k těm Alpám ladí, tak ta nezadrátovaná trať do té krajiny zapadá lépe.
No nic, fotka je to ale opravdu nádherná.
No nic, fotka je to ale opravdu nádherná.
19.09.2016 (22:10)
Až do roku 1981 byla tahle trať zadrátovaná.
http://www.eingestellte-bahnen.ch/316801/1344711.html
http://www.eingestellte-bahnen.ch/316801/1344711.html
Kam se ve Švýcarsku nedá dostat ani pěšky, dá se dojet vlakem. 5*
19.09.2016 (20:35)
Krásná fotka.
To je nějaký spoj mimo špičku nebo mimořádnost, že není souprava tažena párou?
V JŘ na den 11.08. je jeden pár vlaku s parní lokomotivou.
http://lokomotivy.net/adm/zobraz2.php?rada=r_zsv&loko=100&cislo=
EDIT: Chybně jsem se díval, pára by měla jet pá. - ne., foceno ve čt.
V JŘ na den 11.08. je jeden pár vlaku s parní lokomotivou.
http://lokomotivy.net/adm/zobraz2.php?rada=r_zsv&loko=100&cislo=
EDIT: Chybně jsem se díval, pára by měla jet pá. - ne., foceno ve čt.
19.09.2016 (18:35)
Tohle je Swiss Alps Classic Express, doplnil jsem to i do poznámky.
I tento den jela pára, ale úplně mimo jízdní řád, takže to tipujeme na objednaný vlak.
I tento den jela pára, ale úplně mimo jízdní řád, takže to tipujeme na objednaný vlak.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko