Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
1116.040 + 1116.182 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Imst [4]-Pitztal - Roppen - Datum: 18.10.2013 - Autor: Tomáš Kubovec - Pozn.: VSOE - Zobrazeno: 4226x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 10 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
27.11.2016 (16:40)
Když tu byl VSOE 29.9. - 2.10., tak měl 17 vozů a 947 tun.
pro zirecek:
thomas_ct má pravdu. Doporucuji: Zapni si MS Trainsimulator a zkus si projekt proti kopci celou puvodní Arlbergbahn. A kdyz si to zkusís s parní masinou, pak teprve poznás, zac je toho loket! Adhese a prokluz kol skutecne hrají roli.
thomas_ct má pravdu. Doporucuji: Zapni si MS Trainsimulator a zkus si projekt proti kopci celou puvodní Arlbergbahn. A kdyz si to zkusís s parní masinou, pak teprve poznás, zac je toho loket! Adhese a prokluz kol skutecne hrají roli.
25.11.2016 (21:42)
Ad zirecek, JirkaŠ:
...proč je nutná dvojička moderních výkonných lokomotiv?
...stoupání na Arlbergbahn dosahuje dle Wikipedie až 31 promile...hmotnost vlaku nějakých 850 tun...
Hle, JirkaŠ dával v úterý odpoledne pozor! :-) Je to přesně tak; výkon sám o sobě je nám k ničemu, když nemáme tažnou sílu, resp. adhezi. Kdybychom uvažovali 30 promilí a 850 tun, tak jenom odpor ze sklonu dělá 250 kN, což by mimochodem měla být Dauerzugkraft pro typ ES64U2. No a když k tomu přihodíme nějaký vozidlový odpor a třeba i nějaké oblouky, tak se můžeme celkem bez problémů dostat např. na 280 kN tažné síly. No a na to už 6,4 MW jednak stačí tak nanejvýš do 80 km/h, ale zejména k tomu ty megawatty potřebují při hmotnosti lokomotivy 86 t součinitel adheze minimálně 0,33, což třeba také v podzimním alpském údolí nemusí být k dispozici... ;-)
...proč je nutná dvojička moderních výkonných lokomotiv?
...stoupání na Arlbergbahn dosahuje dle Wikipedie až 31 promile...hmotnost vlaku nějakých 850 tun...
Hle, JirkaŠ dával v úterý odpoledne pozor! :-) Je to přesně tak; výkon sám o sobě je nám k ničemu, když nemáme tažnou sílu, resp. adhezi. Kdybychom uvažovali 30 promilí a 850 tun, tak jenom odpor ze sklonu dělá 250 kN, což by mimochodem měla být Dauerzugkraft pro typ ES64U2. No a když k tomu přihodíme nějaký vozidlový odpor a třeba i nějaké oblouky, tak se můžeme celkem bez problémů dostat např. na 280 kN tažné síly. No a na to už 6,4 MW jednak stačí tak nanejvýš do 80 km/h, ale zejména k tomu ty megawatty potřebují při hmotnosti lokomotivy 86 t součinitel adheze minimálně 0,33, což třeba také v podzimním alpském údolí nemusí být k dispozici... ;-)
bartik09 já tedy vidím, že oba stroje mají smeták nahoře, tudíž bych tomu co si napsal moc šancí nedával. Spíše Jirka má pravdu.
zirecek: Vzhledem k tomu, že stoupání na Arlbergbahn dosahuje dle Wikipedie až 31 promile, i moderní výkonná loko by se tam s tímhle (17vozovým?) vlakem docela trápila. Pokud bych uvážil hmotnost vlaku nějakých 850 tun na největším sklonu a bez uvažování jiných odporů kromě odporu ze stoupání, tak ten Taurus při svých 6400 kW víc než 90 nejspíš nepojede...
Dvakrát Taurus v čele delšího "rychlíku"? Zná někdo důvod, proč je nutná dvojička moderních výkonných lokomotiv?
Jo a čím? Ani ty mašiny nemaj sladěný. Kopečky jsou holt kulisa daná lokalitou, těžko fotit italský pláže u Nový Vsi, žejo...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko