Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Schafbergbahn "Z12" | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Schafberg - GPS: 47°46'30.147"N, 13°26'3.73"E » - Datum: 2.8.2013 - Autor: SimyV - Zobrazeno: 6142x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
ad topič:
No to je ten zakopaneý pes. Topič ani strojmistr se prostě nedožili a pohovořit nelze. Absence předpisu pro provoz a údržbu zamrzí. Ta vydívka mně trkla - ale stabilizování hoření mazutem (TTO) ve velkých elektrárenských kotlích je věc po desetiletí užívaná a nikdo při najíždění vyzdívku se.tam neměnil .. :-) (ale dělalo to krásné, černé bago, krásně viditelné, když se najíždělo)!
Neředpokládám, že by se onim přídavným olejovým salováním najíždělo (prudký gradient = namáhání topeniště), stabilizace - možná, hlavně jakási "forsáž" a převzetí část "topicího" výkonu ve stoupající části dlouhých tunelů.
Výrazně se z hlediska péče musela projevovat tvorba a usazenin z Uhlí a z TTO = potřeba častěji čistit kouřové trubky, aby neklesl řiliš koeficien prostupu tepla, si myslím.
No to je ten zakopaneý pes. Topič ani strojmistr se prostě nedožili a pohovořit nelze. Absence předpisu pro provoz a údržbu zamrzí. Ta vydívka mně trkla - ale stabilizování hoření mazutem (TTO) ve velkých elektrárenských kotlích je věc po desetiletí užívaná a nikdo při najíždění vyzdívku se.tam neměnil .. :-) (ale dělalo to krásné, černé bago, krásně viditelné, když se najíždělo)!
Neředpokládám, že by se onim přídavným olejovým salováním najíždělo (prudký gradient = namáhání topeniště), stabilizace - možná, hlavně jakási "forsáž" a převzetí část "topicího" výkonu ve stoupající části dlouhých tunelů.
Výrazně se z hlediska péče musela projevovat tvorba a usazenin z Uhlí a z TTO = potřeba častěji čistit kouřové trubky, aby neklesl řiliš koeficien prostupu tepla, si myslím.
stoupa: Ale kdepak, já žádný ekvivalent nehledám. Moje první poznámka směřovala právě k tomu, aby si někdo nemyslel, že ty 170 přes Arlberg jezdily jen s olejovým vytápěním. Zajímalo by mě, zda by se někde nedalo najít, jak to bylo technicky vyřešeno. Například vyzdívka pece, zásoba oleje, jeho doprava do hořáku atd. :-)
Pro Rabín
Honzo, (částečné OT), nenechme se zmást nevytříbenou terminologii a i složením a to až do "poválky", té druhé. Vždyť i Tatra 57 B, r.v. 1947, měla v původním návodu měla jako palivo cosi, co připomínalo názvosloví z dílny magistra Kellyho. Nejen na Normal, ale i Special to jezdilo. A snad i sousloví "letecký petrolej", dnes věcně, natož "chemicky" nesrozumitelné ... A jistě také dostupnost kapalných paliv, dnes spíše z množiny LTO... Německé stroje i naše 555.3 už byly na TTO, jestli se nepletu. německé určitě, teda asi ....
Honzo, (částečné OT), nenechme se zmást nevytříbenou terminologii a i složením a to až do "poválky", té druhé. Vždyť i Tatra 57 B, r.v. 1947, měla v původním návodu měla jako palivo cosi, co připomínalo názvosloví z dílny magistra Kellyho. Nejen na Normal, ale i Special to jezdilo. A snad i sousloví "letecký petrolej", dnes věcně, natož "chemicky" nesrozumitelné ... A jistě také dostupnost kapalných paliv, dnes spíše z množiny LTO... Německé stroje i naše 555.3 už byly na TTO, jestli se nepletu. německé určitě, teda asi ....
stoupa: podle dobových popisů se v topení systém Holden spaloval "petrolej" (pod kterýmžto názvem se dá skrýt ledacos...). Dokonce jakási malá pokusná lokomotiva s "petrolejovým" topením systém Holden a jednomužnou obsluhou se podle literatury (Jiří Pohl) nedlouho zkoušela i na krátké lokálce ze Sedlce-Kutné Hory do Kutné Hory města (přelom 80. a 90. let 19. stol.) - s jakým výsledkem už asi není známo.
pro Rabín, topič:
Kluci, "Holden" byl provozně ověřen a nasazoval se zejména v dlouhých tunelech, aby strojní četa nebyla udušena. Vývin spAlin a nespalných zbytků při spalování byl prostě odlišný. Nehledejte ekvivalent u Olejových nar.: 03.10. 01.5, nebo 44, případně 41 DB.
Kluci, "Holden" byl provozně ověřen a nasazoval se zejména v dlouhých tunelech, aby strojní četa nebyla udušena. Vývin spAlin a nespalných zbytků při spalování byl prostě odlišný. Nehledejte ekvivalent u Olejových nar.: 03.10. 01.5, nebo 44, případně 41 DB.
Na doplnění:
1) olejové přitápění systém Holden měly i jiné řady, např. 310 (375.0 - hrbouni)
2) olejové přitápění používali i Rumuni - systém Cosmovici a byl vidět např. u řady 50 (= DR 57 alias G10) nebo 230 (= DR 38 alias P8) až do konce parního provozu. Jak se oba systémy lišily mi není známo, soudil bych, že hlavní konstrukční rozdíly tkvěly ve kvalitě a složení topného oleje (v Rakousku se požíval haličský, v Rumunsku jejich vlastní).
1) olejové přitápění systém Holden měly i jiné řady, např. 310 (375.0 - hrbouni)
2) olejové přitápění používali i Rumuni - systém Cosmovici a byl vidět např. u řady 50 (= DR 57 alias G10) nebo 230 (= DR 38 alias P8) až do konce parního provozu. Jak se oba systémy lišily mi není známo, soudil bych, že hlavní konstrukční rozdíly tkvěly ve kvalitě a složení topného oleje (v Rakousku se požíval haličský, v Rumunsku jejich vlastní).
stoupa: to nezpochybňuji, že to je parní mašina, já jen aby měkdo nenabyl dojmu, že ty 170 přes Arlberg jezdily jen na olej :-)
Topiči, omlouvám se, v roce 1897 jsem na Arlbergu netopil a muzeálně dochovaná ř, 170/434.0 má to cosi vymontované.
Já vím, že bez uhlí to není to ono, já vím že zvuková kulisa toho nového arního stroje je jinačí, ale "Gilds' Gott", parní mašina to je.
Já vím, že bez uhlí to není to ono, já vím že zvuková kulisa toho nového arního stroje je jinačí, ale "Gilds' Gott", parní mašina to je.
stoupa: Mám dojem, že se jednalo o olejové přitápění systému Holden a ne o celkovou náhradu topení uhlím. :-)
:-) Olejové topení u rakouských mašin je vskutku novinka. Již 1897 jím byla vybavena lok. 170 ro jízdy tunely na Arlbergské dráze...
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko