Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
750 a 710 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Velká Paka - Datum: 1.9.2013 - Autor: zirecek - Pozn.: Kolejiště Jiřího Zlámala v měřítku TT - Zobrazeno: 8775x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Ano, zákony optiky jsou pořád stejné. Uvažuj, že máš 100mm na kinofilmu a scénu dlouhou 1,5 metru focenou z 1-1,5 metrové vzdálenosti. Jakou clonu potřebuješ, abys to měl všechno "ostrý"? A co pak udělá difrakce? ;-)
Chary: Díky za odkaz, tohleto jsem opravdu neznal. Já jsem vyrůstal v dobách flexaretů a zorkijů, zvětšovacích přístrojů Opemus a filmů Fomapan a ORWO. Zákony optiky jsou pořád stejné, ale pokud jde o různé ty fotošopárny a jejich vychytávky, tak mi fakt asi definitivně ujel vlak...
Pro Trainmaniak>
Mišáku, no v obecném povědomí ve Tvé generaci platíš za největšího machra na vozidla typu IFA ty. Ale jsem rád, žes nabídku doplnil o exportní provedení. (A stejně je na hájveji u Berlina (asi 1971 -2) šofér podnikové Š-RTO Lux předjel, když jeli k požáru ....)
Mišáku, no v obecném povědomí ve Tvé generaci platíš za největšího machra na vozidla typu IFA ty. Ale jsem rád, žes nabídku doplnil o exportní provedení. (A stejně je na hájveji u Berlina (asi 1971 -2) šofér podnikové Š-RTO Lux předjel, když jeli k požáru ....)
21.09.2013 (20:09)
Stoupa: Absolutně nic proti Ifám. Já je také tuze rád, což asi netřeba zdůrazňovati. :-) Ovšem čerpati lze i z tuzemských luhů a hájů:
http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=141_388&product_id=1144
nebo
http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=141_388&product_id=1153
(No nic, jdu ke kolejišti něco "dělat".)
http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=141_388&product_id=1144
nebo
http://ttmodelar.eu/index.php?route=product/product&path=141_388&product_id=1153
(No nic, jdu ke kolejišti něco "dělat".)
Podněty prohasičskou IFU nadoplňování vody do parních mašin vsoučasné epoše:
https://www.google.de/search?safe=off&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=cdY9Up-zDMbOsgbNjYHgAQ&ved=0CD8QsAQ&biw=800&bih=485&dpr=1&q=IFA%20Feuerwehr%20Modell%20TT%201:120&orq=IFA++Feuerwehr+Modell+TT+1:120
https://www.google.de/search?safe=off&tbm=isch&source=univ&sa=X&ei=cdY9Up-zDMbOsgbNjYHgAQ&ved=0CD8QsAQ&biw=800&bih=485&dpr=1&q=IFA%20Feuerwehr%20Modell%20TT%201:120&orq=IFA++Feuerwehr+Modell+TT+1:120
Pane Zlámalíku, ono umění kompromisu jste do svého nádraží vložil úctyhodně.
Paradoxní je, že depo (strojová stanice) se dvěma stáními, s minimem okolních náležitostí, se nejlíp okecá (pardon: odborně-historicky zdůvodní), a sice na případu stanice Horka u Staré Paky.
Je fakt, že jsem tam asi dest let nebyl, ale: Trať tam "rostla" asi 1871 a chvíli tam i končila. A z té doby tam je depo, drze řeknu při tehdejší velikosti relevantních strojů má dvě koleje a čtyři (!) stání. Ač je stanice mezilehlá a v 80. letech bývala přístavba snad jen do stavebnin, možná pro JZD a "lokální" maloobchod uhlím. Ale depo (v té době) hrdě stálo.
Sporná je otázka vodního jeřábu. I když jeden je v depu, možná by to chtělo ve vhodném místě deponovat hasičské auto - jistě by se sehnala "maloseriová" IFA :-) a tím i následná pochvala od Trainmaniaka.
Užitečná délka kolejí = supr.
Pozn.: s těma vlečkama pozor. Já jsem u "manuálního řízení" vždy zkončil (záhy) tak, že jsem stále dokola sestavoval a rozposunovával šoupáky .... U synka (malinkého) to bylo naopak - stroj s vláčkem musel jezdit stále a pořád dokola. (ondyno usnul, tak jsem to vypnul. Za chvíli přišel reklamovat).
Paradoxní je, že depo (strojová stanice) se dvěma stáními, s minimem okolních náležitostí, se nejlíp okecá (pardon: odborně-historicky zdůvodní), a sice na případu stanice Horka u Staré Paky.
Je fakt, že jsem tam asi dest let nebyl, ale: Trať tam "rostla" asi 1871 a chvíli tam i končila. A z té doby tam je depo, drze řeknu při tehdejší velikosti relevantních strojů má dvě koleje a čtyři (!) stání. Ač je stanice mezilehlá a v 80. letech bývala přístavba snad jen do stavebnin, možná pro JZD a "lokální" maloobchod uhlím. Ale depo (v té době) hrdě stálo.
Sporná je otázka vodního jeřábu. I když jeden je v depu, možná by to chtělo ve vhodném místě deponovat hasičské auto - jistě by se sehnala "maloseriová" IFA :-) a tím i následná pochvala od Trainmaniaka.
Užitečná délka kolejí = supr.
Pozn.: s těma vlečkama pozor. Já jsem u "manuálního řízení" vždy zkončil (záhy) tak, že jsem stále dokola sestavoval a rozposunovával šoupáky .... U synka (malinkého) to bylo naopak - stroj s vláčkem musel jezdit stále a pořád dokola. (ondyno usnul, tak jsem to vypnul. Za chvíli přišel reklamovat).
Stoupa: kolego jasnovidče, děkuji za zhodnocení, sám bych si to netroufl tvrdit. Směrem ke stavědlu se opravdu chystá vlečka, a až se povede postavit i další segmenty, bude stanice opravdu na vrcholu stoupání.
Rozměry strojové stanice jsou dány "modelovou dobou kamennou" a nejsou zcela v relaci se zbytkem, nicméně se to snažím maskovat :-) Dobírání vody není řešeno, kolejiště představuje "V./VI. epochu s občasným provozem nostalgických vlaků". Proto je zachován vodní jeřáb a jáma u depa, ale již ne u kolejí.
Délka nástupišť je počítána na tři Y vozy a dlouhý stroj, délka dopravních kolejí pak o vůz víc, když fíra zastaví těsně u námezníku. Návěstidla stojí na úrovni srdcovky krajní výhybky - opět, i zde jde o jistý kompromis, daný mírou poznatků v době stavby.
Každopádně díky za poznatky a zhodnocení, budu se snažit nezklamat důvěru ve mne vloženou :-)
Rozměry strojové stanice jsou dány "modelovou dobou kamennou" a nejsou zcela v relaci se zbytkem, nicméně se to snažím maskovat :-) Dobírání vody není řešeno, kolejiště představuje "V./VI. epochu s občasným provozem nostalgických vlaků". Proto je zachován vodní jeřáb a jáma u depa, ale již ne u kolejí.
Délka nástupišť je počítána na tři Y vozy a dlouhý stroj, délka dopravních kolejí pak o vůz víc, když fíra zastaví těsně u námezníku. Návěstidla stojí na úrovni srdcovky krajní výhybky - opět, i zde jde o jistý kompromis, daný mírou poznatků v době stavby.
Každopádně díky za poznatky a zhodnocení, budu se snažit nezklamat důvěru ve mne vloženou :-)
Chary: pardon, na ten jsem zapomnel... jinak to bylo spis mysleno tak, ze po teto diskuzi jiz neni zapotrebi...
:-) Od foteček k modelu, aneb netajím se názorem, že 3D zmenšené nevirtuální zobrazení železnice považuji za "to pravé ořechové". A takdy se to povedlo.
Modelově zpracováno s vysokou disciplinou. Tohle se nedá jen tak vyčíst z příruček, tady autor pečlivě odezíral, jakže to opravdu je. Tři dopravní koleje pro křižování i předjíždění vlaků, tak akorát prostory, objekty i koleje pro vykládku/nakládku, včetně skutečnosti, že uhlí pro lokální topení bývalo podstatnou částí zátěže. Dokonce dvojkolejná strojová stanice s kolejí "na uhlí" - možná trošku velké . s ohledem na počet "odstavných" kolejí (kdyby tu točily osobáky, nebo končily/začínaly Manipuláky). Neznám návaznosti - možná se cestou posunu dá vyjet do "vlečkového areálu" továrniček.
Dotaz: Kolik cm je mezi námezníky, resp. kolik se vejde vozů "Y" + stroj?
S ohledem na nedávno publikovaný snímek "z opačného směru" a související diskusi" (http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/mod252.jpg), jeví se mi, že stanice je na vrcholu stoupání - a nemá (již) možnost pro páry vedoucí průběžné vlaky dobírat vodu u dopravních kolejí. Rovněž tento pohled přináší nový názor na odjezdové návěstidlo (ve směru proti fotce). Nejde o to, že je skryto za stavědlem, ale mělo by asi být ve směru jízdy za jazyky krají výhybky. :-) (To není kritika, ale návod pro následovníky)
Každopádně se mi to líbí.
Modelově zpracováno s vysokou disciplinou. Tohle se nedá jen tak vyčíst z příruček, tady autor pečlivě odezíral, jakže to opravdu je. Tři dopravní koleje pro křižování i předjíždění vlaků, tak akorát prostory, objekty i koleje pro vykládku/nakládku, včetně skutečnosti, že uhlí pro lokální topení bývalo podstatnou částí zátěže. Dokonce dvojkolejná strojová stanice s kolejí "na uhlí" - možná trošku velké . s ohledem na počet "odstavných" kolejí (kdyby tu točily osobáky, nebo končily/začínaly Manipuláky). Neznám návaznosti - možná se cestou posunu dá vyjet do "vlečkového areálu" továrniček.
Dotaz: Kolik cm je mezi námezníky, resp. kolik se vejde vozů "Y" + stroj?
S ohledem na nedávno publikovaný snímek "z opačného směru" a související diskusi" (http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/mod252.jpg), jeví se mi, že stanice je na vrcholu stoupání - a nemá (již) možnost pro páry vedoucí průběžné vlaky dobírat vodu u dopravních kolejí. Rovněž tento pohled přináší nový názor na odjezdové návěstidlo (ve směru proti fotce). Nejde o to, že je skryto za stavědlem, ale mělo by asi být ve směru jízdy za jazyky krají výhybky. :-) (To není kritika, ale návod pro následovníky)
Každopádně se mi to líbí.
Co se týká hloubky ostrosti, myslím, že v Charyho článku fotoškoly bylo řešeno mnohé - velké clony nevedou k velkým výsledkům... Svěřme práci strojům.
Lampa je rozmazaná kvůli nestabilnímu stativu. Problém není v hloubce ostrosti, s tím si program poradí, na to je dělaný. Problém je, když se objekty ve scéně pohybují. Jakmile hnete se stativem, změní se vám úhel záběru, což pochopitelně u vzdálených objektů nepoznáte, ale ty vpředu do postihne hodně. A program neví, kam má obraz slučovat.
Já jsem zkoušel Combine ZP i Helicon Focus, a druhý jmenovaný je o dost lepší - kromě čistšího obrazu umožňuje třeba manuální retuš určité oblasti z vybraného dílčího snímku do výsledné scény. Je za peníze, ale zkušební verze funguje měsíc bez omezení.
Pro Ešuse mám jeden vzkaz: není to fotomontáž, je to foceno proti pozadí, vytištěnému na inkoustové tiskárně a nalepenému na kartón. Pozadí je ovšem už značně "jeté" a ty mráčky jsou ve skutečnosti boule na papíru. Nekecám, fakt.
Lampa je rozmazaná kvůli nestabilnímu stativu. Problém není v hloubce ostrosti, s tím si program poradí, na to je dělaný. Problém je, když se objekty ve scéně pohybují. Jakmile hnete se stativem, změní se vám úhel záběru, což pochopitelně u vzdálených objektů nepoznáte, ale ty vpředu do postihne hodně. A program neví, kam má obraz slučovat.
Já jsem zkoušel Combine ZP i Helicon Focus, a druhý jmenovaný je o dost lepší - kromě čistšího obrazu umožňuje třeba manuální retuš určité oblasti z vybraného dílčího snímku do výsledné scény. Je za peníze, ale zkušební verze funguje měsíc bez omezení.
Pro Ešuse mám jeden vzkaz: není to fotomontáž, je to foceno proti pozadí, vytištěnému na inkoustové tiskárně a nalepenému na kartón. Pozadí je ovšem už značně "jeté" a ty mráčky jsou ve skutečnosti boule na papíru. Nekecám, fakt.
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko