Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
556.013 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Peruc - Datum: 25.9.1975 - Autor: Josef Chvosta - Zobrazeno: 4918x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 9 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Pro topič:
Takže analogie s proudnicovým opláštěním - měřitelné úspory (dle tehdejších metod) až při rychlostech nad 120 km/h. :-)
Takže analogie s proudnicovým opláštěním - měřitelné úspory (dle tehdejších metod) až při rychlostech nad 120 km/h. :-)
Pro Drahoš:
Originální kouřové usměrňovací plechy Witte (na rozdíl od "velkých") byly již před zavedením testovány ve vzduchovém kanále (1943, Hannover) a byly bombírované. Krom proudění DR chválila právě zejména onen lepí přístup k agregátům. http://de.wikipedia.org/wiki/Windleitblech
Friedrich Witte - následovník Richarda Paula Wagnera - vicepresident Eisenbahn- Zentralamt (Reichs- i Bundes), Lokbau-Dezernent http://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Witte_(Ingenieur)
Originální kouřové usměrňovací plechy Witte (na rozdíl od "velkých") byly již před zavedením testovány ve vzduchovém kanále (1943, Hannover) a byly bombírované. Krom proudění DR chválila právě zejména onen lepí přístup k agregátům. http://de.wikipedia.org/wiki/Windleitblech
Friedrich Witte - následovník Richarda Paula Wagnera - vicepresident Eisenbahn- Zentralamt (Reichs- i Bundes), Lokbau-Dezernent http://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_Witte_(Ingenieur)
Malý nebo velký, to bylo za určitých podmínek úplně jedno. Když se jelo výběhem pomalu a v peci bylo víc naloženo a oheň nebyl prohořelej tak byly uši naprd. Kouř se plazil po kotli a bylo vidět kulový.
25.04.2013 (8:57)
Petr.284: Díky,zrovna o tomto stroji moc záznamů k dispozici nemám.
Stoupa: Libore,v zásadě je to tak,jak píšeš. Zpočátku byly domněnky,že větší uši=lepší proudění vzduchu,nakonec se ukázalo že u typu "Witte" je to v podstatě stejné. Navíc se zlepšil přístup k některým funkčním částem na lok.(např. ke kompresoru). A např.v USA neměli na spoustě významných lokomotiv uši vůbec (např. NYC J-3a) a taky to jezdilo...a jak.
Jedna zajímavost-usměrňovači "Witte" byl zkušebně z výroby vybaven i jeden z "nulkových" albatrosů (498.0)...a sice lok. 498.024 jako jediná z této řady. Vypadalo to zajímavě. Byla však předčasně zrušena po nehodě v Chocni (vjezd na obsazenou kolej a následný střet se strojem 414.412).
Stoupa: Libore,v zásadě je to tak,jak píšeš. Zpočátku byly domněnky,že větší uši=lepší proudění vzduchu,nakonec se ukázalo že u typu "Witte" je to v podstatě stejné. Navíc se zlepšil přístup k některým funkčním částem na lok.(např. ke kompresoru). A např.v USA neměli na spoustě významných lokomotiv uši vůbec (např. NYC J-3a) a taky to jezdilo...a jak.
Jedna zajímavost-usměrňovači "Witte" byl zkušebně z výroby vybaven i jeden z "nulkových" albatrosů (498.0)...a sice lok. 498.024 jako jediná z této řady. Vypadalo to zajímavě. Byla však předčasně zrušena po nehodě v Chocni (vjezd na obsazenou kolej a následný střet se strojem 414.412).
Pro Drahoš Švestka:
Drahoši - které "uši" byly v praxi z pohledu strojvůdců účinější? Velké, nebo malé ve stylu "Witte" (nebo "límec")? Německá literatura uvádí, že typ "Witte". Byly i jiné, pokusné typy - velmi účiné, výrobně náročnější - neprosadily se(.)
Drahoši - které "uši" byly v praxi z pohledu strojvůdců účinější? Velké, nebo malé ve stylu "Witte" (nebo "límec")? Německá literatura uvádí, že typ "Witte". Byly i jiné, pokusné typy - velmi účiné, výrobně náročnější - neprosadily se(.)
To ještě bylo na Peruci uklizeno a plno zeleně, jak tak koukám... Dnes zamřížováno, neobsazeno, vykáceno, zarostlo plevelem, rozježděno, polno bahna jako někde na periferii nebo v pohraničí (i když i tam je mnohdy pěkněji). A jediné co se tam povětšinou objeví je jeden "utržený" vagon 810. Je to smutné.
24.04.2013 (19:26)
pěkný "velkoušatec" s kulatými nárazníky...tak to má být. Patřil pravděpodobně do Loun...nebo jinam?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko