..: Fotogalerie - detaily fotografie Kapitola VI:"Západní expres" :..
 

Kapitola VI:"Západní expres"


Kapitola VI:"Západní expres"Informace o fotografii:
 - Místo focení: Praha-Velká Chuchle
 - Datum: 4.2.1972
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Pozn.: Foto Ing.Jaroslav
Kocourek:Jedna z posledních
jízd legendární plzeňské
498.014 na Ex 251 "Západní
expres"(Praha-Nürnberg-Frankf
urt/M-Paris)
 - Zobrazeno: 12192x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 10

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
11.07.2011 (11:25)  
Západní Expres - je to volné navázání na "Pařížák" z první republiky.Jeho největší neváhodou bylo, že chtěl.li jsem ho vidět (dozajista s Albíkem) musel jsem vdrhnout ze školy a to na dvě vyučovací hodiny "uprostřed".

A s mírou chvály 60. let plně souhlasím. Když nic jiného, tak ty minisukně se vedle parní mašiny krásně vyjímaly, autobusy nebyly nízkopodlažní (a nebyli jsme mobilem dosažitelní 48 hodin denně :-))
10.07.2011 (23:25)  
Astartoth: On Drahoš taky v tom "globále" nemluvil o železnici, ale o kultuře. V Československu to mimochodem bylo ještě silnější než ve světě, protože to následovalo po ultrablbé době šedivých a tuhých padesátých let...
A na Miese mi prosím nesahejte. Že se vám nelíbí tvorba jednoho z nejlepších architektů dvacátého století je pouze a jen váš osobní problém, nikoli Miesův...
10.07.2011 (19:59)  
V prvni rade bych chtel pochvalit krasnou fotku.
V druhe rade bych chtel oponovat chvale sedesatek v celosvetovem rozmeru. U nas dejme tomu - rizena stagnace zachovala stary svet 19. stoleti a modernu poustela jen zridka (stejne na ni ani nebyly penize). V USA se da nastup architektury a moderny 60. let demonstrovat na zboreni Singerovy veze a jeji nahradou za Liberty one US-steel budovou, znicenim stare Chicago federal building a jeji nahradou hranolovitym panelakem od Miese (koho to zajima, pouzije Google) a napr. i zborenim velikeho mnozstvi americkych nadrazi - az nekdy budete nadavat na komunisty, ze zborili Tesnov a dopustili se tim svetoveho zlocinu na kulturnim dedictvi, podivejte se zde: http://www.infrastructurist.com/2009/06/22/11-beautiful-train-stations-that-fell-to-the-wrecking-ball/
Nemohu souhlasit s chvalou 60. let - byla to velika rana staremu svetu pary, steampunku, industrialu, cinzaku i stredovekych center.
10.07.2011 (17:50)  
Jan Lamač:Děkujeme za hodnocení.Osobně považuji 60.léta za to nejlepší,co tu kdy bylo(myšleno v globálu-nevztahuji to jen na naši zemi).Teď malá odbočka-netýkalo se to jen železniční dopravy....ta byla samozřejmě tenkrát na vrcholu.Celé to období byla svým způsobem jedinečná doba...mnozí mluví o fenoménu 60.let.Byla to celosvětová záležitost a nevyhnulo se to ani Československu.Po "tuhých" 50.letech přišlo uvolnění...a bylo to znát na každém kroku.Nejvíc asi v oblasti kultury...Semafor,filmy které byly v té době natočeny,literatura-to jsou věci které přetrvávají dodnes a nebudou asi nikdy překonány.V té době taky např.vznikla většina slavných světových rockových kapel.Éra minisukní a kulatých autobusů.A k tomu si samozřejmě představte,co ještě jezdilo po kolejích...a nejen u nás,i jinde v Evpropě.Byla to taková doba hojnosti a dalo by se říct i bezstarostnosti...Jednoduše Golden sixties-zlatá šedesátá.
10.07.2011 (17:04)  
Baresm.
Ano to porovnání je super.
akreditovaný fotograf nebo člen ŽP Baresm  mail  
Počet komentářů uživatele826 »fotek 0
10.07.2011 (12:42)  
O několik let a metrů dále: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/486024.jpg
Krása a také děkuji za tuto krásnou sérii fotek z historie.
10.07.2011 (11:43)  
Série historických fotek,které tu jsou od p. Kocourka je snad to nejhezčí co jsem tu viděl. Úplně mně to vtahuje do té doby. Parní porovoz jsem bohužel zažil pouze na úplném konci provozu.
10.07.2011 (11:07)  
Krásné fotografie, taky prolistuju nějakou "parní" knihu...
Jaké typy vozů vlastně jezdily na Západním expresu, jen ČSD nebo i německé, francouzské apod.? Všechny vozy jely až do Paříže nebo některé i jinam? A ve kterém období Ex vlastně jezdil? Asi nebylo jen tak si koupit jízdenku do SRN/Francie?
10.07.2011 (17:36)  


Začal jezdit v 1.polovině 60.let-nejsem teď doma,takže přesný rok nemůžu potvrdit.V soupravě bylo možno vidět vozy ČSD,DB i SNCF-řazení bylo dáno mezinárodními úmluvami,stejně jako dnes.
Pokud se týká cesty na Západ,ta jízdenka nebyla zase takový problém...jenže bylo nutno mít povolení a příděl deviz (cizí měny),protože koruna nebyla volně směnitelná a stát měl omezené množství valut.
09.07.2011 (20:00)  
Byl jsem celý den pryč a teď si na závěr dne pouštím PC, a tedy hlavně ŽP a... co to vidím...? Absolutní úžas! Obrovský díky všem, kteří se na této nádherné vzpomínce na pana Ing. Kocourka podílejí! (A hned si jdu z knihovničky vytáhnout "Parní symfonii" :-) ).
10.07.2011 (10:26)  


Děkujeme...chtěli jsme udělat důstojnou vzpomínku s fotkami,které už těžko někdy dáme dohromady...snad se to povedlo.

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko