Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
754.041-2 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Blansko - Adamov zastávka (Jelení skok) - GPS: 49°19'0.984"N, 16°38'29.7"E » - Datum: 31.3.1994 - Autor: classic 90s - Pozn.: "260kou bezdrátově" - Kapitola II. - "Na jih" - Díl 7. - "Jednokolejný provoz" / sken negativu - Zobrazeno: 6532x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 7 - Rating od uživatelů: 6 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Už z náhledu sem si říkal Autor: classic 90s zase něco přidal.Paráda jedním slovem , má to štávu a ty 90léta mnam.
09.02.2015 (10:14)
Jen doplním, že nějaké dílčí úpravy, související se zvětšením průjezdného průřezu, zde probíhaly už v 1.polovině 60.let. Postupně se tak rekonstruovala většina tunelů, č.5 a 6 byly později sneseny. Za tím účelem byly zřízeny výhybny Nový hrad a Jelení skok, kde se přejíždělo z jedné traťové koleje na druhou. Dokonce zde došlo ke smrtelnému úrazu strojvedoucího na lokomotivě ř.387.0. kdy při vyklonění z okna došlo k nárazu hlavou na pažení či konstrukci.
JK: asi jste si to popletl s tatenickým tunelem, viz diskuse tady: http://www.zelpage.cz/clanky/zeleznicni-tunely-na-uzemi-ceska?url=zeleznicni-tunely-na-uzemi-ceska&lang=sk
08.02.2015 (16:25)
Někde jsem kdysi dávno četl, že ve starém tunelu sice byly koleje dvě, ale tak blízko sebe, že vlaky musely jezdit nastřídačku. Jinými slovy, že se jednalo se o splitku. Je to pravda?
08.02.2015 (14:08)
Pane Classic,naprosto vyčerpávající informace...Bravo
07.02.2015 (23:03)
OF: ...ano dělala se koridorizace. Zejména úprava Novohradského tunelu a demolice blízkého mostu...
Ano, jako první vlaštovka byl vyražen a na konci roku 1992 uveden do provozu zcela nový jednokolejný tunel pro pravou kolej směr Blansko. Současně s tímto tunelem musel být postaven i nový most přes řeku Svitavu, tento most na tunel bezprostředně navazuje. Tento vlak jel před chvílí právě po tomto novém mostě a tímto novým tunelem.
Mezitím levá kolej směr Adamov je několik let uzavřena, a probíhá na ní mimo jiné úprava toho původního historického Novohradského tunelu z roku 1849! z dojkolejného na jednokolejný, díky čemuž se kolej i trolej umístí do osy tunelu a tedy se tam trolej vejde bez nutnosti starý tunel draze zvětšovat. Současně je tím tunel zachráněn - tato krásná historická železniční stavba, starší než polovina Chrámu svatého Víta... :)
Z původních deseti tunelů mezi Brnem a Blanskem je tak v původní podobě zachráněn alespoň jeden jediný. Ale ten nejdelší!
Snímek zde ukazuje starý tunel ještě jako dvojkolejný: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist744.jpg (1992)
Zde už jako jednokolejný a elektrizovaný:http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/560085.jpg (Miloš 2007)
Dále je snesen historický kamenný most před tunelem přes řeku Svitavu a je nahrazen moderním betonovým. :(
Původní kamenný (vlevo): http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist656.jpg (1992)
Nový betonový (vlevo): http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb539.jpg (JirkaŠ 2014)
Ano, jako první vlaštovka byl vyražen a na konci roku 1992 uveden do provozu zcela nový jednokolejný tunel pro pravou kolej směr Blansko. Současně s tímto tunelem musel být postaven i nový most přes řeku Svitavu, tento most na tunel bezprostředně navazuje. Tento vlak jel před chvílí právě po tomto novém mostě a tímto novým tunelem.
Mezitím levá kolej směr Adamov je několik let uzavřena, a probíhá na ní mimo jiné úprava toho původního historického Novohradského tunelu z roku 1849! z dojkolejného na jednokolejný, díky čemuž se kolej i trolej umístí do osy tunelu a tedy se tam trolej vejde bez nutnosti starý tunel draze zvětšovat. Současně je tím tunel zachráněn - tato krásná historická železniční stavba, starší než polovina Chrámu svatého Víta... :)
Z původních deseti tunelů mezi Brnem a Blanskem je tak v původní podobě zachráněn alespoň jeden jediný. Ale ten nejdelší!
Snímek zde ukazuje starý tunel ještě jako dvojkolejný: http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist744.jpg (1992)
Zde už jako jednokolejný a elektrizovaný:http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/560085.jpg (Miloš 2007)
Dále je snesen historický kamenný most před tunelem přes řeku Svitavu a je nahrazen moderním betonovým. :(
Původní kamenný (vlevo): http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/hist656.jpg (1992)
Nový betonový (vlevo): http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/obb539.jpg (JirkaŠ 2014)
O.F.: Usek Blansko - Brno byl jeden z prvnich, kde doslo ke "koridorizaci", v ramci cehoz byla provedena i elektrifikace. A stavba zacala probihat prave v dobe porizeni snimku (tusim, ze prvni vlastovkou byl novy Novohradsky tunel). To, ze to je jeden z prvnich useku lze "poznat" i z toho, ze urcita cast tohoto useku (z hlavy ted nevim presne kde) ma koleje pripevneny stale pomoci podkladnic, oproti predepnute pruzine v novejsich usecich.
Jinak v prubehu rekonstrukce nastavaly kouzelne sceny, nezapomenu na hlaseni nadrazniho rozhlasu pri prestupu na NAD v Blansku, kterak " cestujici do Adamova a Bilovic se svezou vlackem az do Adamova, kde prestoupi na autobus"
Znalejsi urcite doplni a opravi.
Jinak v prubehu rekonstrukce nastavaly kouzelne sceny, nezapomenu na hlaseni nadrazniho rozhlasu pri prestupu na NAD v Blansku, kterak " cestujici do Adamova a Bilovic se svezou vlackem az do Adamova, kde prestoupi na autobus"
Znalejsi urcite doplni a opravi.
07.02.2015 (18:36)
Proč jednokolejný provoz když na foto jsou koleje dvě? To jako byla druhá kolej ve výstavbě a zde už jeto hotoví?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko