Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
95.0043 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Lichte/Thur. - Datum: 21.1.1980 - Autor: Drahos Svestka - Pozn.: Trat Saalfeld-Sonneberg,v té dobe ještě100%parni provoz-řada 95 - Zobrazeno: 2504x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 7 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
2 Drahos Svestka a "95":
V okolo doby vzniku této fotky vycházel v Modelleisenbahneru seriál (neco jako) "Vzpomínky strojvudce parních masin". Pán byl v té dobe "doma" na 01, ale i na 95 dosla rada. Pekné povídání, co dokázala se sneznym pluhem pred sebou. Nelze ji srovnávat s nasí 524.1. 95 má nápravový tlak 20 t, kola tusim cca 1600 mm. A sílu jako bejk. A údajne raketové rozjezdy.
Nedávno (rok - dva) Modelleisenbahner uverejnil kdysi utajované nocní fotky, kdy "manipulací na efekt" letí z komína mohutný mazutový plamen. (Opakuji plamen, ne cmoudík). Byla to zakázaná manipulace, ale pro fotografy na sklonku provozu se povedlo napácht lecos....
V okolo doby vzniku této fotky vycházel v Modelleisenbahneru seriál (neco jako) "Vzpomínky strojvudce parních masin". Pán byl v té dobe "doma" na 01, ale i na 95 dosla rada. Pekné povídání, co dokázala se sneznym pluhem pred sebou. Nelze ji srovnávat s nasí 524.1. 95 má nápravový tlak 20 t, kola tusim cca 1600 mm. A sílu jako bejk. A údajne raketové rozjezdy.
Nedávno (rok - dva) Modelleisenbahner uverejnil kdysi utajované nocní fotky, kdy "manipulací na efekt" letí z komína mohutný mazutový plamen. (Opakuji plamen, ne cmoudík). Byla to zakázaná manipulace, ale pro fotografy na sklonku provozu se povedlo napácht lecos....
Drahoši, nacházíš v šuplíčku samé poklady, díky za ně a jen houšť ;-)
22.02.2009 (18:58)
n1124:Něco mám,ale výhradně ČB negativy.Zkusíme časem něco naskenovat,jak to bude vypadat.
Dékuji pane Drahoši !!
Já věděl,odkud vítr vane.Z dolního ještě nějaké 477,475 ??
Já věděl,odkud vítr vane.Z dolního ještě nějaké 477,475 ??
22.02.2009 (18:42)
n1124:Laďu Pazourka jsen znal,samozřejmě,byl o dost starší a leccos mě naučil,jezdili jsme spolu krátký čas v Heršpicích na mot.vozech.Jinak pro upřesnění: já fotím od roku 1972,s těmi 60.lety jste mi polichotil,samozřejmě fotky z té doby mám,ale to fotili jiní,já se tenkrát coby školák bohužel jen díval(a že bylo na co se dívat).
22.02.2009 (18:33)
Michael Hajn:V té době už jezdily lok.ř.95 vytápěné pouze olejem,uhelky už nikoliv.Patřily do výtopny Probstzella.Jinak oblast kolem Saalfeldu byla zajímavá tím,že všechny parní lok.které zde byly ke konci provozu soustředěny,měly olejové vytápění,tedy i rychlíkové 01 a nákladní tříválce ř.44.Jedinou výjimkou byly tendrovky ř.65.které byly nasazovány na trati do Arnstadtu,ty však byly r.1978 vyřazeny z provozu.A pak se to ještě trochu promíchalo po dodávkách nových dieslů ř.119 z Rumunska v r.1980,které byly tak problematické a nespolehlivé,že namísto nich byly staženy "nula-jedničky" prakticky z celé NDR,aby bylo vůbec s čím jezdit.Takže na jaře r.1980 se zde postupně objevily některé staré dráždanské stroje jakož i 01"Reko",ty přišly z depa Berlin Ost,obojí byly na uhlí.
Drahoši,prosím nenechejte se odratit různými připomínkami.Vaše fotky z dob 60-70 let jsou vzácností a z okolí Brna vůbec.(I když tahle je z Němec)
Dotaz, prosím znal jste Lad.Pazourka?
Dotaz, prosím znal jste Lad.Pazourka?
22.02.2009 (17:34)
Jako,že fotka se mi velice líbí, nejen kvůli historické hodnotě, ale jsem trochu ovlivněn i vozidlem a místem...prostě německé páry a "sklonově náročnější" tratě mám rád.Kvalita skenu dle mého dobrá. Ještě se omlouvám za OT, ale měl bych dotaz na autora: tato 95 je klasická uhelka, nebo vytápěná olejem? Jezdily obě varianty, já bych si tuto tipoval na "Öl-verzi", ale mohu se plést.Nevíte?
22.02.2009 (15:35)
Chary:s tím,co jsi napsal,lze v zásadě souhlasit,i když je fakt,že ty podmínky tenkrát určitě byly horší,nejen co se týče fotoaparátů a materiálu,ale hlavně v tom,že nebyla téměř žádná informovanost o tom,co kde jezdí,ty informace jsme si předávali spontánně mezi sebou a v době,kdy např.ČKD doslova chrlila nové motorové lokomotivy,za týden za dva už to nemusela být pravda.Takže mnohé vzácné snímky jednotlivých lokomotiv vznikaly často za zcela náhodných a často ztížených podmínek,kdy někdo někde něco vyfotil,např. z oken vlaku nebo "zpoza keře",přesto se z takové fotky mohla snadno stát veliká vzácnost,jelikož nikdo jiný už tu konkétní lok.nestihl vyfotit a ona za pár týdnů třeba skončila ve šrotu.Takže je nutno na ty historické fotky nahlížet i z tohoto hlediska,souhlas?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko