..: Fotogalerie - detaily fotografie DB 180.015-0 :..
 

DB 180.015-0


DB 180.015-0Informace o fotografii:
 - Úsek: Ústí nad Labem hlavní nádraží - Ústí nad Labem hlavní nádraží jih
 - GPS: 50°39'24.382"N, 14°2'30.417"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 13.2.1995
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z dia
 - Zobrazeno: 7591x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 8

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
18.05.2017 (7:20)  
WOW !
17.05.2017 (23:52)  
Lapil: Ten úkol už byl několikrát splněn, docela pěkné povídání o tom je například zde:
http://www.k-report.net/clanky/preprava-silnicnich-navesu-po-kolejich/
Problém je v tom, že v Evropě zjevně nejsou podmínky pro to, aby se takový užitečný systém uchytil.
17.05.2017 (23:04)  
Lapil: Kapacita je, říkal to M 474 ... dělal za komunistů na hradle a ještě pozoroval cvrkot, když půl hodiny čekal na vlak.
Asi je to jak kde, asi kapacita je na tratích typu Vary - Bečov - Mariánky, ale nevím, co by se tam vozilo dlouhými náklady a hlavně odkud kam. Naopak mezi Prahou a Ostravou už to taková hitparáda nebude a bylo by to buď 10% kamionů na koleje nebo zrušit osobní dopravu.
Ty firmy, co mají pár set kamionů většinou jezdí pro někoho a určitě by ten někdo nebyl zvědavý na to, aby to někde tři hodiny trčelo a pak další čtyři čekalo na překládku... Pružnost se tomu říká a tou železniční nákladní doprava zkrátka moc neoplývá.
17.05.2017 (22:27)  
Tak je kapacita trati nebo ne? Zase tu čtu dvě protichůdné paušální odpovědi.
Čistě intuitivně mi vychází, že nejedna trať je nevyužitá až hanba, zatímco (druhý extrém) mezi Prahou a Brnem si nedovedu představit,jak by se ty kamióny, co jsou zrovna na dálnici, na tu trať vůbec vešly, i kdybychom osobní dopravu naprosto zrušili; snad jedině že tý železnice je o čtvrtinu víc.
Trochu reálněji: potíž samozřejmě není přeložit zboží z Prahy do Brna z kamiónů na vlak, potíž je, že je to jen společný úsek dopravy z nejrůznějších Kotěhůlek u Bratislavy /Ostravy/Varny/Istanbulu do Kotěhůlek u Mnichova/Paříže/Madridu/Kodaně. Úkol proto zní: vymyslet nějaké chytré kontejnery či návěsy, které ve fabrice s dopravními požadavky "pár tun týdně" snadno zapřáhnete za tahač, převezete na terminál, snadno přeložíte na vlak a tak dále a tak dále.
Možná je kus problému i v tom, že - aspoň podle toho, co vidím na silnici - naprostou většinu dopravy zajišťují firmy s pár desítkami kamiónů, a ty nemají ani zájem ani sílu hledat "globální" řešení. Ona i parní železniční doprava začínala na pár kilometrů dlouhém úseku pro převážení uhlí z dolu do města (to jsem asi hodně zjednušil, co?).
17.05.2017 (14:59)  
Že je někdo zapálený pro nějaký druh dopravy, to jsem schopen pochopit. Ale že si někdo myslí, že do každé vísky povedou koleje a všechno bude jezdit vlakama, no, každý jsme nějaký.
Nebo jde o specifický smysl pro humor, kterému nerozumím a asi ani rozumět nechci.
17.05.2017 (14:26)  
(gp): Problém je v tom, že trolejbus proti kamionu váží třetinu a dosahuje nižších rychlostí, diesel navíc slouží zpravidla jen ke krátkým pojížďkám, čemuž odpovídá výkon i zásoba nafty. Kdyžto kamion bude muset v okamžiku, kdy opustí elektrizovanou dálnici, pokračovat klidně několik set kilometrů na plný výkon, přičemž kromě sebe a nákladu poveze navíc ještě sběrače, výkonovou elektroniku a elektromotor. Čili na motoru se neušetří nic, spíš naopak a případné úspory na hmotnosti vezené nafty budou spolehlivě negovány. A kdo ponese zvýšené náklady na pořízení dvousilových vozidel i opotřebení infrastruktury? Další dotace? O nákladech na vybudování takové pohádky a o stavu nahrazování energie z fosilních zdrojů těmi trvale udržitelnými nemluvě...
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
17.05.2017 (13:52)  
pro (gp):

Tehdy i dneska by stoupa rekl, ze fotovolatika i vetroelektárny jsou velmi nespolehlivý zdroj.

PS: Parní lokomotiva opravdu problémy s elektrikou nebo naftou nemela! :-)
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
17.05.2017 (13:13)  
NicKON: kupodivu trolejbusy s dieslem jezdí běžně. Utopie? Pamatuješ si vtip "Benzín bude stát patnáct korun. Půl litru."?
Zeptáme se Stoupy, co by řekl před dvaceti lety, když bys předpověděl, že za dvacet let budou mít sluneční elektrárny stejný instalovaný výkon jako Temelín. Von elektromotor a měnič, který ušetří váhu půl nádrže nafty a půlky dieslu, zas nejsou tak marný závaží.
17.05.2017 (12:44)  
Že je trolejbus drážní vozidlo je nesmysl od začátku, jede po silnici na pneumatikách, a kde bere energii je jeho problém. Jenomže se to hodí právníkům, aby mohli vymýšlet další paragrafy a stíhat jejich nedodržování. Snad by stačilo nějaké minimální poučení, vědět, že je v troleji proud (to snad každý ví) a umět obsluhovat ty přívodní klacky. Lepší by bylo, poučit údržbu komunikací, že tam, kde jezdí zároveň tramvaj, se nemůže solit, jak se to stalo v Plzni, když cestující dostala elektrickou ránu při nastupování. Takže do trolejbusu v zimě jenom skákat snožmo.
17.05.2017 (10:30)  
Dálnice s trolejema v dohledné době nebudou, je to utopický, neufinancovatelný projekt se spoustou technických i legislativních překážek. Navíc by si s sebou každý kamion stejně musel vézt diesel, troleje totiž nepovedou ke každé nakládací rampě, nehledě na poruchy TV. Ten ale něco váží a stojí, stejně jako elektrovýzbroj. Podle aktuálně platných předpisů se takový kamion navíc stane drážním vozidlem, čili každý řidič by si musel dělat další průkaz, nebo by se musely změnit zákony. Jenže to by zase asi prskali trolejbusáci. Atd. atd.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko