..: Fotogalerie - detaily fotografie 99.749 :..
 

99.749


99.749Informace o fotografii:
 - Úsek: Olbersdorf Niederdorf - Olbersdorf Oberdorf
 - Datum: 8.2.2015
 - Autor: topič  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 4559x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 3

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   
10.07.2015 (8:20)  
topič, Lapil: Všechny mašiny na SOEG jsou vytápěny černým uhlím. Kdysi existovala jediná výjimka - 99 760, přestavěná na topení olejem; tato lokomotiva je však již neprovozní.
09.07.2015 (16:10)  
Lapil: Co je na něm neuhelného?
09.07.2015 (15:53)  
topič: dík za info. Těší mě, že jsem si to tam někde mohl někde přečíst. Zřejmě jsem potupně minul nějaký minulý čas nebo něco. Jen ten uhelný neuhelný kouř zřejmě zůstane záhadou.
09.07.2015 (13:07)  
Lapil: Ale ony jsou dosud provozní neuhelné mašiny, vytápěné dříve mazutem, nyní topným olejem, ale ne u SOEG. Byly i úzkorozchodné.
https://de.wikipedia.org/wiki/DR-Baureihe_99.23%E2%80%9324
jezdily i na žitavské
http://www.ebay.com/itm/Die-Zittauer-Ol-Dampfloks-Ol-Dampflok-Zittau-1991-1999-Schmalspurbahn-Sachsen-/251895283731?pt=LH_DefaultDomain_77&hash=item3aa6210013&nma=true&si=iEFUFquUAI0kvqodNbEfIaSO81M%253D&orig_cvip=true&rt=nc&_trksid=p2047675.l2557
podle odkazu se zdá, že v letech 1991-1999. V 90. letech jsem je viděl na vlastní oči, ale to jsem ještě nefotil.

Nyní všechny uhelné a cítit uhelný kouř je z nich jednoznačně, ale trochu jinak než u našich čoud, což je dáno kvalitou uhlí. Původně uhelka 99 731, vyrobená v r.1928 u Hartmanna v Karl-Marx-Stadtu, dříve a nyní Chemnitz, se stala na čas olejovkou 099 731 a pak zase uhelkou 99 731 a je stále v provozu.
Provoz na olejové vytápění je násobně dražší než na uhlí a tak těch olejovek moc nejezdí. Nejznámější německá mašina na olej je 18.201. Nejspíš stále provozní (loni jezdila) je i 41.018
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db228.jpg
na které jsem se v r.2007 svezl a byl to pořádnej hukot
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/zkz044.jpg
09.07.2015 (11:56)  
topič: ...sem si zahrál na Zemana, no...
Ale vážně - jsem si dost jistý, snad jsem si to dokonce přečetl na místě, rozhodně jsem na tom výletě frflal, že to není pořádná pára. Teď jsem ale zabloumal po internetu, a ten se tváří, že máš pravdu.
Takže mám brouka v hlavě, protože takovou věc jsem si nevymyslel, vlastně jsem nikdy ani pořádně nevěděl, že parní lokomotiva může být neuhelná.
Ale uhelným čoudem nesmrděla, na tom trvám.
09.07.2015 (11:34)  
Lapil: Dovolím si lehce poopravit, jedná se o přestup v Zittau a ne ve Zwickau;-). Ve Zwickau se sice také dá přestupovat, ale je to z Liberce trochu z ruky;-). Ale nic proti, taky si to občas pletu.
09.07.2015 (11:23)  
Lapil: z nějakého důvodu se domnívám, že mašinka topí mazutem. Rozhodně se z ní neline typicky uhelný odér.

Z jakého důvodu?
Line. Všechny čoudy na žitavský jsou uhelky. :-)
09.07.2015 (10:43)  
topič: četl a souhlasí :-). Cokoliv, co není technický dokument z ateliéru, může dopadnout jakkoliv a být jakkoliv vnímáno.
Technická poznámka: z nějakého důvodu se domnívám, že mašinka topí mazutem. Rozhodně se z ní neline typicky uhelný odér.
Tip na výlet: Jízdenka na tento vlak je součástí nějaké liberecko severočesko německé oblastní karty, takže si v Liberci a širokém okolí (určitě Frýdlant, snad dokonce Česká Lípa) koupíte celodenní paušál (asi 160,- Kč, ale nevím, jestli to není 50% sleva) a s dopoledním odjezdem z Liberce (návaznost na vlak od Prahy a Turnova?) a přestupem ve Zwickau zvládnete tříhodinovou procházku na konečné úzkokolejky v Oybinu (pískovce) a cestou zpátky vyhlídku z věže a cukrárnu ve Zwickau). Pohodový rodinný výlet s dobrodružstvím (po schodech na skálu).
09.07.2015 (10:17)  
Lapil: Sláva, konečně věcný negativní komentář k fotce. Interpretačnímu či tvůrčímu klamu mohu klidně podlehnout, ale u této fotky si to nemyslím. Ano, máš pravdu, že linie horizontu by vypadala lépe nepřerušená, ale kdo fotí páru ví co dokáže udělat s čoudem silný vítr. Kolikrát se nedá odhadnout, co nakonec na kartě bude za snímek. Sloup přes strom bohužel je, ale řekl bych, že na tomto fleku bude vždy nějaký sloup v jednom či druhém stromu. Bílý kondenzát jako hlavní prvek - to přeci píšu níže, akorát ze zvyku říkám vlak, protože ten bílý chochol lemující střechy vozů a zvedající se vzhůru k parnímu vlaku přeci neodlučitelně patří. Pořídil jsem asi 10-12 fotek v sekvenci a tahle je jediná, kde není auto na silnici, jsou vidět koně (na některých jsou v páře), je zde nejméně srostlic a kolizí. K těm liniím silnice a trati. Byly by vhodné,a le při této kompozici se tam dostat nedají, mohou být zahalené párou.
Takhle to vypadá na místě z opačného pohledu:
http://www.zelpage.cz/fotogalerie/big/db137.jpg


Na focení je zajímavé a zábavné, že diváci vnímají fotky odlišně, stejně jako u té muziky, ke které mám i já hodně blízko z titulu své živnosti. Prostě někdo má rád dechovku, jiný Mahlera nebo Roberta Johnsona či Velvet Undeground. Jeden holky, jiný vdolky. Dík za příspěvek. :-)
  1 2 3 4 5      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko