Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
99.1741-0 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Hammerunterwiesenthal - Unterwiesenthal - Datum: 22.6.2014 - Autor: JirkaŠ - Zobrazeno: 2410x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
Srdcovka: Soudruzi z NDR tenkrát chybu neudělali
Hned celá řada úzkokolejných tratí v Sasku však hovoří opačně. "Krásným" příkladem budiž trať Jöhstadt - Wolkenstein, kterou soudruzi z NDR uzavřeli v r.1986 a zlikvidovali na sklonku své moci v r. 1989, včetně demontáže svršku, mostů atd.
Jen díky tomu, že se našla parta nadšenců, která si zároveň dokázala sehnat zdroje financí z domova i EU, je v provozu úsek Steinbach - Jöhstadt, který bylo možné obnovit také proto, že tato část trati vede podél potoka a lesy, tedy pozemcích, které jiní soudruzi z NDR po likvidaci trati v r. 1989 nestačili zastavět, tak jak se stalo na úseku ze Steinabchu do Wolkensteinu.
Také zanedbaných budov na normálněrozchodných tratích by se našlo dost a dost.
Hned celá řada úzkokolejných tratí v Sasku však hovoří opačně. "Krásným" příkladem budiž trať Jöhstadt - Wolkenstein, kterou soudruzi z NDR uzavřeli v r.1986 a zlikvidovali na sklonku své moci v r. 1989, včetně demontáže svršku, mostů atd.
Jen díky tomu, že se našla parta nadšenců, která si zároveň dokázala sehnat zdroje financí z domova i EU, je v provozu úsek Steinbach - Jöhstadt, který bylo možné obnovit také proto, že tato část trati vede podél potoka a lesy, tedy pozemcích, které jiní soudruzi z NDR po likvidaci trati v r. 1989 nestačili zastavět, tak jak se stalo na úseku ze Steinabchu do Wolkensteinu.
Také zanedbaných budov na normálněrozchodných tratích by se našlo dost a dost.
ostrý přechod v míře vnímané korupce, tak jestli to co vidíme pak v reálu
Ano, slovo VNÍMANÉ je velmi důležité. Neboli "index blbé nálady".
P. S. V Sasku (včetně Podkrušnohoří) zaniklo v minulých desetiletích mnoho tratí, úzkokolejky nevyjímaje. Fichtelbergbahn je v tomto ohledu světlou výjimkou.
Saské pohraničí na rozdíl od českého pohraničí neutrpělo odsunem obyvatel a s tím spojeným zpřetrháním "lidských vazeb".
A kolik zchátralých nevyužívaných nádražních budov bylo nebo bude strženo... Mnoho!
Fotka *****
Ano, slovo VNÍMANÉ je velmi důležité. Neboli "index blbé nálady".
P. S. V Sasku (včetně Podkrušnohoří) zaniklo v minulých desetiletích mnoho tratí, úzkokolejky nevyjímaje. Fichtelbergbahn je v tomto ohledu světlou výjimkou.
Saské pohraničí na rozdíl od českého pohraničí neutrpělo odsunem obyvatel a s tím spojeným zpřetrháním "lidských vazeb".
A kolik zchátralých nevyužívaných nádražních budov bylo nebo bude strženo... Mnoho!
Fotka *****
29.06.2014 (11:32)
Ten minulý odkázek momentálně nějak nefunguje, tak třeba tento jiný vydrží déle: ;-)
http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=21574
Když se podíváte na detail Evropy, tak mez námi a Německem je ostrý přechod v míře vnímané korupce, tak jestli to co vidíme pak v reálu - viz. o čem tu někteří píšete, s tím tak trochu nesouvisí?
Řečnické otázky:
Jsme tak rozdílné nátury? A jaké má ta naše výhody?
http://www.targetmap.com/viewer.aspx?reportId=21574
Když se podíváte na detail Evropy, tak mez námi a Německem je ostrý přechod v míře vnímané korupce, tak jestli to co vidíme pak v reálu - viz. o čem tu někteří píšete, s tím tak trochu nesouvisí?
Řečnické otázky:
Jsme tak rozdílné nátury? A jaké má ta naše výhody?
28.06.2014 (23:03)
Já nevím, není to, mimo spoustu jiného, také třeba tímhle?:
http://media.transparency.org/imaps/cpi2009/
http://media.transparency.org/imaps/cpi2009/
Musím s vámi souhlasit, když člověk vidí všechny stanice a zastávky upravené, účelně zařízené, žádné nevyužívané zchátralé budovy, říká si, proč to nejde stejně i o pár kilometrů vedle v Čechách... A to se netýká jen této úzkokolejky v Krušných horách.
Soudruzi z NDR tenkrát chybu neudělali a jejich nástupci si uvědomili, že tyto železnice asi nějaký význam mají.
M152, ravdu díš. Já řed 10ti lety prostě zdrhal z Mostu (EKY) di Bad Seifenu a Oberwiesentahlu. A nejraději Marienberg, resp. Aquamarien...
Fichtelbergbahn je hodně zajímavá tím, že si tady člověk může srovnat stav v Česku a Německu. Proč na Fichtelbergbahn může jezdit několik párů výletních vlaků denně a pár stovek metrů za „čárou“ jezdí na neméně zajímavé trati Chomutov-Vejprty jenom dva páry o víkendech? Proč jsou staniční budovy a zastávky na německé straně krásné, udržované a na české straně - kdo tam byl, tak ví, kdo ne, může se podívat na na nedávno uveřejněný článek Michala Jaroše tady na ŽP...
Ten rozdíl je ostatně vidět i po příjezdu do Kurort Oberwiesenthalu, pokud přejdete most přes hraniční potok do Loučné pod Klínovcem.
Už delší dobu si říkám, že je tady něco špatně...
Ten rozdíl je ostatně vidět i po příjezdu do Kurort Oberwiesenthalu, pokud přejdete most přes hraniční potok do Loučné pod Klínovcem.
Už delší dobu si říkám, že je tady něco špatně...
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko