..: Fotogalerie - detaily fotografie 99.585 :..
 

99.585


99.585Informace o fotografii:
 - Místo focení: Streckewalde
 - Datum: 25.5.1979
 - Autor: Drahos Svestka 
 - Zobrazeno: 2455x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
05.01.2010 (10:22)  
Pánové Drahoši a Pavle Dobromile,

s lesem nebylo lze učiniti ničehož, neb byl v té době v soustředěné péči severočeských, avšak i saských chemiček i elektráren. Stromy byly dočasně vpravdě jen stín, dnes už to tam zase vypadá jako les.

Hezký Nový Rok všem přeje Libor "Stoupa"
04.01.2010 (22:13)  
Já jen, že pokud staniční budova i lokomotiva háže zřetelný stín takmer kolmo k pozorovateli, měly by tento stín mít i stromy v lese a byl by potom les pěkně kontrastní ;)
04.01.2010 (19:56)  
Dobromil: menší kresbu v lese by vysvětlovala nízká clona. Ale s tím pahýlem souhlasím. Nic to ovšem němění na mém celkovém názoru na fotku, prostě je to nádhera :-)
04.01.2010 (19:54)  
Marťa: je to tzv. Meyerka (konstruktér Günther Meyer) původní saské řady IV K, v tomto případě zřejmě "reko" verze s novějším kotlem. Oproti malletce má jinak uložené válce ,tedy i 1. a 4. hnací nápravu. Konstrukčních rozdílů je samozřejmě víc. Zachovalo se jich poměrně hodně, v provozu jsou k vidění například na Pressnitztalbahn (odkud pochází Drahošova fotografie, akorát z dnes již neprojížděného úseku), něco je také na SOEG, Weisseritztalbahn, Shöneheide, Lössnitzgrundbahn a snad také na dráze Ochsatz - Mügeln...a také pár "studených" kousků po muzeech.
Jinak samozřejmě krásná fotka z provozu, bohužel zprovoznění tohoto úseku se již asi nedočkáme...
04.01.2010 (18:45)  
Prosím o info k té mašince: je to snad nějaká malletka s protiběžnými válci? Jaké má vůbec uspořádání dvojkolí a válců? A ještě zda někdo nevíte, jestli nějaká lokomotiva tohto typu existuje a kde je případně k vidění? Dík.
04.01.2010 (20:18)  


Meyerovo uspořádání se liší od Malletova tím,že parní válce jsou uprostřed rámu(myšleno dle podélné osy).Lokomotivy této řady byly vyráběny v letech 1892-1922.Ty,které přečkaly běh času,byly v 1.polovině 60.let částečně rekonstruovány.Stroj,který je na snímku,pochází z roku 1912 pod výrobním číslem 3597(továrna Hart),rekonstrukcí prošel v r.1964.Uspořádání dvojkolí B´B´.
04.01.2010 (17:53)  
Co jsi udělal s tím lesem, že je bez kontrastu (a kresby), když slunce svítí téměř kolmo na osu objektivu? Proč napravo trčí ten pahejl z boudy, pane Drahošu?
04.01.2010 (19:59)  


Pahýl není pahýl,nýbrž telegrafní sloup,Pavle,mohl jsem to říznout před ním,toť pravda.S lesem jsem nedělal vůbec nic,asi proto se ti zdá bez kontrastu,když je rovnoměrně nasvícenej,ale že by byl bez kresby?To je trochu přehnaný,ne?
registrovaný uživatel fotista  mail  
Počet komentářů uživatele176 »fotek 0
03.01.2010 (22:00)  
Paráda, Wolkensteinka za provozu, to je nádhera. Škoda, že mám vyfocenou už jen tu nákladní dopravu.
03.01.2010 (21:10)  
Ta technická kvalita je neuvěřitelná, nechce se mi věřit, že je fotka 30 let stará. Nádhera Drahoši.
03.01.2010 (20:04)  
Zapoměl jsem s podívat na datum a autora a teď koukám jak puk! Vůbec jsem si nevšiml, že je to historická fotka. Obdivuji technickou kvalitu! Opravdu nádhera.
03.01.2010 (19:51)  
Tomu říkám romantika! Prosím pěkně, na které trati je to focené? Děkuji.
03.01.2010 (20:42)  


Je to kdysi dávno zrušená a nyní postupně obnovovaná saská uzkorozchodka Wolkenstein-Johstadt,proslulá hlavně těmito lokomotivami,z nichž některé pocházely z 19.století.
Osobní doprava byla zastavena v r.1983,pak zůstal v provozu pouze úsek Wolkenstein-Niederschmidberg pro nákladní dopravu,a v r.1985 byl provoz zastaven úplně.
Určitě nejhezčí a nejromantičtější úzká,jakou jsem kdy poznal(když se prohrabeš v mých fotkách,najdeš tam ještě několik dalších).

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko