Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
843.007-6 + 943.007-5 + 814.235-8 + 814.236-6 + 810.577-7 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Smržovka dolní nádraží - Smržovka-Zvonková - Datum: 24.1.2010 - Autor: Pavel Šturm - Pozn.: Smržovka dolní nádraží - Smržovka střed, Os 16224 - Zobrazeno: 4209x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 9 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
Vetší přínos než ve zmíněném vidím v komfortu za jizdy... Přeci jen jak 843 tak i 842 dělají jako jediné rachot obdobný Regionovam. Proti tomu je i 2 000 000 km ojety Stadler komfortní stroj. Bohužel v odhlučnění interieru dostavaj tyto stroje mnoho nádavek ode všech.
Nízkopodlažnost je správná odpověď z pohledu cestujícího, méně už výrobce a provozovatele, protože pro oba dva znamená drahé komplikace navíc, které tak potažmo snižují šance na obnovu vozového parku (vyšší cena nových vlaků na jedné straně a vyšší servisní náklady plus kratší životnost na straně druhé). Navíc se dá obejít vysokými perony, což je za normálních ekonomických podmínek dlouhodobě výhodnější.
Pokud se týče osobních vlaků vedených řadou 843 x 840, tak hlavní výhodu vidím v nízkopodlažnosti. Jako každodenní uživatel veřejné dopravy vidím ten rozdíl, když se někdo vleče do tří schodů, nebo když udělá krok vodorovně. Hlavně pokud se jedná obecně o starší lidi, velmi konkrétně o pavouky, matky s dětmi a/nebo kočárky a podobně.
Když jsem kdysi jezdil i ML z Libně do Holešovic, a nějak to bylo v tu dobu, co tam na střídačku nebo místo 810 jezdily 814 (to jsem jezdil do Spolany, to byly roky tak 2006-2008?), tak jsem dokonce slyšel bavit se dvě ženský u kočáru, jak je to super, že ten novej žlutej vlak má ten nízkej vagón.
Když jsem kdysi jezdil i ML z Libně do Holešovic, a nějak to bylo v tu dobu, co tam na střídačku nebo místo 810 jezdily 814 (to jsem jezdil do Spolany, to byly roky tak 2006-2008?), tak jsem dokonce slyšel bavit se dvě ženský u kočáru, jak je to super, že ten novej žlutej vlak má ten nízkej vagón.
Nástup!
Seřadit od největšího k nejmenšímu!
Pochodem v chod směr Smržovka!
Seřadit od největšího k nejmenšímu!
Pochodem v chod směr Smržovka!
S rozdílem měrného výkonu souhlasím, ale nezapomeň započítat ztráty v hydrodynamických měničích (cca 6 %) plus okolnost, že planetové automaty jsou v tomto případě třístupňové, čili se poměrně obtížně trefují do optimálních otáček motorů, které tak velkou část jízdy pracují mimo optimální pásmo se sníženým výkonem a/nebo točivým momentem (případně s dlohodobým prokluzem měniče, kdy se část výkonu maří) a při akceleraci jsou často nuceny se přiblížit jmenovitým otáčkám, kdy žerou trávu kolem cesty. Tento problém se dieselelektrického přenosu netýká.
Nickon: podle dostupných a dohledatelných údajů:
843 má výkon 2x 300 kW a hmotnost 56 t. Měrný výkon je tedy 10,7 kW/t.
840 má výkon cca 2x 257 kW a hmotnost 43 t, měrný výkon je tedy 11,9 kW/t.
Podle mého názoru nutnost urychlovat při častých zastávkách o 13 t více, byť vyšším výkonem, se může na této relativně náročné trati poměrně významně projevit na spotřebě. Rychlost 120 resp. 100 km/h se na této trati jen ztuha využije.
843 má výkon 2x 300 kW a hmotnost 56 t. Měrný výkon je tedy 10,7 kW/t.
840 má výkon cca 2x 257 kW a hmotnost 43 t, měrný výkon je tedy 11,9 kW/t.
Podle mého názoru nutnost urychlovat při častých zastávkách o 13 t více, byť vyšším výkonem, se může na této relativně náročné trati poměrně významně projevit na spotřebě. Rychlost 120 resp. 100 km/h se na této trati jen ztuha využije.
11.04.2017 (23:56)
A co by jste asi tak vy chytráci, potom chtěli fotit ???
Mnohem lépe? Motorový vůz 843 se začal vyrábět roku 1995. Tedy o 1, slovy jeden rok dříve než zázračný Stadler RS1, který tam jezdí dnes. V čem se tedy skrývá to velké zlepšení při přechodu z rakví na regiošuplíky? V nižším výkonu? V náhradě spolehlivého dieselelektrického přenosu nehospodárným a servisně rizikovým hydromechanickým? V menší maximální rychlosti?
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko