..: Fotogalerie - detaily fotografie 843.025-8 :..
 

843.025-8


843.025-8Informace o fotografii:
 - Úsek: Bělá u Staré Paky - Stará Paka
 - Datum: 17.7.2013
 - Autor: Adam Havrda 
 - Zobrazeno: 4654x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 4
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
11.12.2013 (4:57)  
Pro Keprt>

OT - tehdy mělo slovo kvatro ještě "další rozměr", který dnes už vymizel. ? To myslíte "Zuzanku Čtvrtečkovou?" :-)
10.12.2013 (14:21)  
Já bych k této (poněkud nesmyslné :-) konverzaci přispěl dobovou poznámkou. Když jsme se v chlapeckém kolektivu 80. let trumfovali, kdo "má" lepší auto, tak naprostým vítězem, nejvíc cool super ultra mega kára, bylo "původní" Audi quattro. Na vlastní oči ho sice nikdo z nás neviděl, ale znali jsem ho z čelných pozic soutěží a byl to generační symbol něčeho špičkového. MV 842 sice žádná špička nebyl a není, ale v době uvádění do provozu na ČSD k dojmu výjimečnosti úplně stačilo, že to má plyšová sedadla. Netvrdím, že přezdívka vznikla jen pod tímto dojmem, jen poznamenávám, že tehdy mělo slovo kvatro ještě "další rozměr", který dnes už vymizel.
registrovaný uživatel Nechic  mail  
Počet komentářů uživatele633 »fotek 0
10.12.2013 (12:41)  
Tak u reklamy na Audi Quattro se neustále zdůrazňovalo 4x4 - což mohlo být dáno do souvislosti s tím motorákem.
10.12.2013 (12:26)  
Nemohu se zbavit dojmu, že stavíte argument na slovíčkaření (navíc dosti zmateně), a podstata Vám uniká. Rád bych věřil, že již ne.

Jaká mohla být souvislost, aby se kvatru říkalo kvatro? Jen holý fakt, že tehdy na to auto byla v té době velká propagační kampaň mi vůbec nepřijde jako věrohodná, zato nějaká technická souvislost, nenašlo by se?

Peršingu se říká peršing taky jen pro to, že se tehdy v západní Evropě rozmisťovaly tyto střely, nebo tam byla i nějaká další souvislost s vlastnostmi lokomotivy?

Když si tak vezmu všechny přezdívky, které znám, a i ty, které neznám, tak je tam vždy nějaká souvislost přímo s danou lokomotivou, ať už např. tvarem, barvou, zvukem, provozním rozšířením, technickou stránkou nebo jejím chováním.

Nerad bych se dozvěděl, že se kremáku začalo říkat kremák proto, že se tehdy rozmohl pohřeb žehem, bez jakékoliv souvislosti s lokomotivou jako takovou. Existuje nějaká přezdívka lokomotivy, kterou zavedli sami strojvedoucí, a přitom by nijak nesouvisela s tím, co jsem popsal v přechozím odstavci?
10.12.2013 (12:10)  
Nápravy dvě, kola čtyři to ovšem ale platí v případě aut, ale u železnice se vždy říkají nápravy nikoliv kola.
10.12.2013 (12:02)  
No Jonáši, už se někam začínáme dostávat. Takže bavíme se o nápravách u železnice, o kolech u aut. Budiž.

A teď, kolik náprav/kol má poháněných Audi Quattro, a kolik ř. 842? Opakuji, že nepočítáme běhouny, ale nápravy/kola s náhonem, Stoupa promine, a zdůrazňuji, že nepoužívám výraz "všech/-na/-ny".
10.12.2013 (11:57)  
Jonáš: Co se tu rozkřikuješ s nápravami? Chary, ohledně počtu poháněných, psal kola a ne nápravy, ale je nutné ze sebe povýšenecky udělat "znalce" a úplně nesmyslně (bez toho, aby sis to pořádně, co napsal, přečetl) z komára velblouda, že? Stačilo napsat "Chary, u mašin se nebere pohon kol, ale náprav" a nebyl bys za arogantního osla. Sorry za OT
10.12.2013 (11:49)  
No čtyřkokolák pětikolák šestikolák atd, ale to jsou přezdívky od hnacích náprav ale oficielně se pořád mluví o hnacích nápravách nikoliv kolech.
Ve vlakové dokumentaci (brzděnka) jsou taky nápravy nikoliv kola.
Všechno co souvisí s dráhou jsou nápravy ne kola, kola máte pověšený někde doma ve stodole na zdi.
10.12.2013 (11:04)  
Ano, to je pravda. Ale jestliže má auto nápravy dvě a kola čtyři, a motorák má nápravy čtyři a kol osm, tak je tu podobnost nutno hledat někde jinde, aby se kvatru říkalo kvatro.


v železniční dopravě se mluví o nápravách nikoliv o hnacích kolech, hnací kola sem nepatří to si řeště někde u aut

Když jsme u toho, jaká je přezdívka lokomotiv 434.2, 524.2 nebo E 669 (181-183) a proč?
10.12.2013 (9:54)  
No čtyři kola, jak čtyři kola v železničním žargónu se neřeší kola ale počet hnacích náprav tudíž kvatro má pouze dvě hnací nápravy (pro Charyho tedy 4 kola).
Já se bavím o nápravách a ne o kolech, tak v tom případě jsem si nerozuměli, protože v železniční dopravě se mluví o nápravách nikoliv o hnacích kolech, hnací kola sem nepatří to si řeště někde u aut.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko