..: Fotogalerie - detaily fotografie 809.534-1 :..
 

809.534-1


809.534-1Informace o fotografii:
 - Úsek: Mnetěš - Straškov
 - Datum: 9.4.2015
 - Autor: Bean 
 - Zobrazeno: 6015x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   
14.04.2015 (19:32)  
Topiči ano, bylo to myšleno zcela vážně.
Ale samozřejmě, jestli má někdo pocit, že je dobře stále více těžit (prakticky cokoliv), stále více vyrábět, rychleji spotřebovávat a honem štrotovat (aby se mohlo spotřebovávat zase něco jiného), bude určitě s vývojem spokojen.
Jen mi vadí, že když si někdo uvědomí, že to všechno není zcela únosné hned by rušil to co nás tíží nejméně (např. lokálky) a na velké úspory by se vykašlal.
Já bych byl naopak příznivcem 6 týdnů dovolené (i když mě osobně by to nic nepřineslo), čtyřdenního pracovního týdne třeba i za cenu řidšího taktu na dráze, rajčat jen v létě, ježdění ve 20 let starejch autech (dál si doplňte co kdo chcete;)
14.04.2015 (15:16)  
ale tak zase to nedovádějme do absurdnosti... ano, spotřeba věcí, materiálů a energií v celosvětovým měřítku je patrně dlouhodobě neudržitelná, ale pokud chcem zároveň udržet legitimitu politických režimů, demokracii a v lidech určitej elementární pocit, že se nemaj zas tak špatně a že nejde všechno od desíti k pěti, tak se věci nedaj lámat přes koleno, těžko by veřejnost překousla, kdyby se jí diktovalo, jestli si můžou koupit harleje a kolik aut za život můžou vystřídat, už proto, že pokud by se něco takovýho zavedlo, tak by pak politici nikdy nevěděli, kdy maj přestat, skončilo by to klidně přídělovým systémem na potraviny... ale spíš neskončilo, protože režim, kterej by něco takovýho praktikoval, by patrně po pár letech skončil kvůli politickýmu převratu... pokud chceme, aby se lidi chovali víc zodpovědně, tak se vždycky musíme snažit o to, aby to dělali spíš dobrovolně, jako třeba všichni dobrovolně třídíme odpad, když máme barevný kontejnery na každým rohu
14.04.2015 (13:40)  
Láďa Mlynařík: Ano i to, že si někdo koupí každých pár let nové auto (Harleje) by se mělo nějak zarazit.

No jasně, lidi jsou moc rozfrcaný. Nařídíme Škodovce ať začne vyrábět Spartaky a budou na poukaz. Dostanou je členové vlády, sněmoven, krajských zastupitelstev, prezidentská kancelář, význační sportovci a umělci (třeba Bohdalka, ta to má u Miloše dobrý). Pro plebs se budou znova vyrábět Jawy (fabrika ještě zcela nespadla) a bude nám krásně. Pro ty co si budou mezi rovnejma rovnější se dovezou nějaky Lady.
Tak nějak na mě zavanul zatuchlý dech minulého režimu. Až jsem si musel dát panáka. To bylo opravdu míněno vážně?
14.04.2015 (11:22)  
Láďo, já vás chápu, ale prosím, nepřehánějte to. Harleye jste si tady nemohl koupit 40 let a víme, jak to dopadlo.
Ohledně těch voleb - zkuste to někde v kibucu.

Abych se vyjádřil k fotce - 5*, taková podřipská idyla...
14.04.2015 (9:36)  
Ano i to, že si někdo koupí každých pár let nové auto (Harleje) by se mělo nějak zarazit. Je to úplně stejné plýtvání energiema surovinama a lidskou prací pro jeho výrobu, jako například tady ten motoráček (který by se dal nahradit efektivnějším autobusem), nebo jako padesát za sebou jedoucích kamiónů (který by šlo nahradit jedním efektivnějším vlakem), nebo jako businnes centrum na okraji Prahy, kam musejí dojíždět lidi z dalekého okolí. Pak se nelze divit, že i přes postupující techniku je pracovní doba 40 hodin týdně a životní úroveň (ta skutečná, nikoliv materiální) nám neroste. A když se bude vše (včetně tohohle motoráčku) přepočítávat na peníze, tak nám ani neporoste. U voleb to bohužel nemůžu vyjádřit, protože nikdo zatím řešení skutečných problémů nenabízí a pouze jinak přerozdělené pěníze (jediné pravidelné volební téma) nám k ničemu nepomohou.
13.04.2015 (15:26)  
keprt... jen poznámka na okraj: tehdy se psalo, že cukrovar hrochův týnec byl zbourán za peníze z dotace... tehdejší francouzský vlastník eastern sugar kvůli regulaci produkce cukru dostal odstupný za zlikvidování určitých kapacit výroby, tou likvidací bylo přímo míněný, že musí být zničeny všechny technologie, aby se výroba nedala obnovit... tehdejší starosta hrochova týnce z toho v rozhovoru byl hodně špatnej... říkal tam, že chápe důvody, proč byla výroba v cukrovaru zastavena, ale že nechápe, proč kvůli tomu musely být zbourány všechny objekty včetně vytrhání kabelů ze země
13.04.2015 (13:51)  
Dálkovka na silnici má své klienty, zrovna jako tady ten motoráček... Tak proč jej rušit?

Až budou fyzičtí klienti tohoto motoráčku přispívat jeho provozovateli na náklady tak, jako zákazníci svému kamioňákovi, tak jej nikdo chtít rušit nebude. V reálu je to tak, že klientem tohoto motoráčku je StČ KU a zatím se zdá, že jeho služby potřebuje. Já jako obyvatel StČ si pro ty prachy umím představit lepší využití a u voleb to dávám najevo (nevolením stávající krajské garnitury).

Na počátku je vždycky jen jeden společný balík a ten se nějak rozděluje (ve výplatách, daních, dávkách, dotacích, rozkrádačkách atd.).

Takže peníze, co si vydělá můj holič, jsou taky součástí společného balíku a pokud si za ně koupí Harleye, na kterém ujede 200 km ročně, bude to plýtvání a mělo by se mu zarazit?
13.04.2015 (13:19)  
Dálkovka na silnici má své klienty, zrovna jako tady ten motoráček... Tak proč jej rušit?

To rozdělování na kapsy objednavatelů a těch ostatních, to že se něco zaplatí z jedněch nebo druhých peněz je jen taková zástěrka jak něco zrušit, zadupat. Na počátku je vždycky jen jeden společný balík a ten se nějak rozděluje (ve výplatách, daních, dávkách, dotacích, rozkrádačkách atd.). Takže argumentovat tím, že když "se to zaplatí bez dotací" tak to může jezdit ať to stojí co to stojí a pouze v oblasti kde se dotuje se mají hledat úspory je prostě pitomost (přestože jí spousta lidí věří).
Hledat úspory by se měly přednostně tam, kde utíká hodně prostředků (peněz, pracovní síly, surovin, energie atd.) a pak až tam kde "úsporou" uspoříme zlomek toho co v jiné, mnohem větší díře (platí obecně, nejen pro dopravu). A je prostě jedno jestli je ta díra "soukromá", nebo "státní".
Ale hádat se nebudu, jen jsme chtěl nastínit širší pojem vnímání "úspor" v dopravě. Aby si všichni uvědomili, jestli ten motoráček (a 1000 dalších), který ročně vygeneruje "ztrátu" jednoho dne linkových autobusů na nedaleké dálnici (nebo např. 1/100 nového osobního vozu) je opravdu to zlo v naší dopravě;)
13.04.2015 (13:03)  
Láďa Mlynařík: železnice jako dopravní systém - tedy v našich podmínkách soubor SŽDC, ČD + další dopravci, MD + další objednavatelé - by se měla soustředit (investicemi, aktivitou, rozvojem) na to, co umí, v čem může být konkurenceschopná. Pokud se zaintersované, výše zmíněné instituce, budou snažit honit všechny zajíce na dopravním poli, tak to nezvládnou. Konkrétně? Osobní doprava (ano, dotovaná) v aglomeracích, konkureceschopné dálkové spoje, neházet klacky pod nohy železniční nákladní dopravě, která si sama a přirozeně nachází své místo na trhu - ucelenky, intermodal, velké vzdálenosti, specifické krátké trasy. Pokud nějaký kraj pocítí nutnost vozit 150 lidí denně na nějaké relaci vlakem, OK, nikdo mu nebude bránit, ale ve chvíli, kdy si takto "vytížená" železnice začne říkat o nějakou investici, tak by měl být od objednavatele vyžadován závazek, že tato investice bude i nadále využívána.

Ale když není šance vymýtit "zbytečnou" dálkovku na silnici, tak proč nedržet i ty "zbytečný" lokálky?

Co to je zbytečný? Koukněme se do slovníku - jalový, nesmyslný, nadbytečný, neúčinný, nepotřebný atd. Proč je "dálkovka na silnici" (osobní?, nákladní?) zbytečná? Má své klienty, kteří za své peníze využívají její služby. Proč to likvidovat? Jak to zdůvodnit?

Když je prostor plýtvat peníze, naftu zaměstnance na silniční dálkovce (kde tahle neefektivnost stojí řádově více než na regionálních tratích, jen se zaplatí z "jiné" kapsy), tak proč si nedopřát ten luxus a neplýtvat peníze, naftu a lidi i na lokálkách?

Zásadní rozdíl je v tom, že nedotované přepravní služby si někdo dobrovolně objedná a zaplatí, tudíž je nemístné to označovat za plýtvání a zbytečnost. Jakmile se začneme bavit o dotovaných dopravních službách, už je na místě se ptát, zda by stejnou službu nešlo pořídit levněji.
13.04.2015 (11:09)  
A co navrhuješ Ty? Z toho co píšeš plyne, že dálková železniční doprava se zahubí sama (ano, denně se o tom přesvědčuji) a lokálkám ještě trochu pomůžeme neobjednáním. To zní jako kašleme na to, stejně to nemá smysl.
Já bych "všema čtyřma" volil variantu o ktré jsem psal. Ale když není šance vymýtit "zbytečnou" dálkovku na silnici, tak proč nedržet i ty "zbytečný" lokálky? Když je prostor plýtvat peníze, naftu zaměstnance na silniční dálkovce (kde tahle neefektivnost stojí řádově více než na regionálních tratích, jen se zaplatí z "jiné" kapsy), tak proč si nedopřát ten luxus a neplýtvat peníze, naftu a lidi i na lokálkách?
  1 2 3 4 5 6      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko