..: Fotogalerie - detaily fotografie T 679.1002 :..
 

T 679.1002


T 679.1002Informace o fotografii:
 - Místo focení: Zvolen osobná stanica (depo)
 - GPS: 48°34'22.689"N, 19°7'58.613"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 5.7.1990
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu, v pozadí T
679.1015
 - Zobrazeno: 6310x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
02.06.2014 (23:16)  
Pro (gp): Když už slovíčkaříme, tak kompresor je jeden ze dvou možných operačních módů dmychadla. Dalo by se to říci také tak, že kompresor je podmnožinou dmychadel a s vyvíjeným tlakem to nemá nic společného. Čili, sergej má dmychadlo v roli kompresoru, ergo má kompresor :)
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
02.06.2014 (20:16)  
Upřesnění pro Nickona: dmychadlo, nikoli kompresor (dmychadlo je na menší tlak) a to musí být poháněné mechanicky a fungovat i při nízkých otáčkách, aby se dal motor nastartovat.
Pro M474: no za osm právě proto, že Trabant nemá turbo a plní se směsí přes klikovou skříň, nemá výfukový ventil a sání i výfuk jsou řízené pístem, takže část čerstvé směsi uteče do výfuku a je chlazený vzduchem, k čemuž je potřeba mohutný ventilátor (pro Nickona: =na ještě menší tlak než dmychadlo :--)

Problém dvoutaktů je ten, že benzínovej dvoutakt má příšerný emise, takže je pro auta nepoužitelnej.
02.06.2014 (19:32)  
M 474.003: Proč Trabant jezdil za 8 litrů a Škoda 100 za 6, když člověk neměl těžkou nohu, a ani za Bolševika mít nemohl, protože benzín stál 12 korun a plat byl 2000.

V 70. letech stál benzin 4 Kčs a nafta něco přes 2 Kčs za litr. Když už je řeč o Škodě 100. 12 Kčs stál benzín až v r.1990. V r. 1989 byl Normal za 8 Kčs a Special za 8,80 Kčs.
Průměrný plat 2000 Kč byl na přelomu 60. a 70. let. Koncem 70. let to bylo již více.

Nebylo by od věci uvádět přesnější údaje a nemást uživatele.
02.06.2014 (19:28)  
M 474 003:
Opravdu rád bych slyšel odpovědi na moje otázky z komentáře v 14:37, jinak Vás budu považovat za vršovického barona Prášila!
02.06.2014 (17:16)  
Proč monstrum? Stačila by vhodná konstrukce. Když může být 1000kW auto s pohonem jedné nápravy, proč by nemohla být např. 1500kW lokomotiva s pohonem náprav čtyř. Navíc u lokomotivy je velká hmotnost ku prospěchu a u správně dimenzovaných prvků by nevadilo, že váží víc jak to samotný auto.
02.06.2014 (17:09)  
Hlavne mechanicky prenos u techto vykonu by pusobil velmi Verneovskym dojmem. No ne ze by takove monstrum nebylo zajimave :)
02.06.2014 (16:11)  
PRICIPIELNĚ možná, protože pracuje při každám zdvihu, na rozdíl od čtyřtaktu, který pracuje každý druhý zdvih, ale prská okolo. Proč Trabant jezdil za 8 litrů a Škoda 100 za 6, když člověk neměl těžkou nohu, a ani za Bolševika mít nemohl, protože benzín stál 12 korun a plat byl 2000.

Pokud by byl dvoutakt tak dokonalý, tak by se v nějaké formě používal.

Elektrický přenos výkonu má také pricipielně menší účinnost než mechanický, ale při elektrickém přenosu má shodné vozidlo při shodné zátěži menší spotřebu.
02.06.2014 (14:44)  
Jen pro upřesnění, to "turbo" prvního stupně je ve skutečnosti kompresor. Kouř nebyl problémem dvoutaktu jako takového, který je naopak principielně účinnější než čtyřtakt a ve stálém tahu bývá úspornější (problém vzniká, když někde dlouho blafe na volnoběh, při němž má skoro stejnou spotřebu - to ale není problém stroje samotného, nýbrž způsobu jeho užívání), ale vstřikování, plnění a spalování. A to může být na dvoutaktu domršené (nebo špatně udržované) úplně stejně jako na čtyřtaktu.
02.06.2014 (14:37)  
M 474 003

To byla nějaká místní úprava? Měli jste ve Vršovicích automatické spřáhlo? A přes něj veden hydraulický okruh k ovládání vstřikovacího čerpadla spřažené lokomotivy? To snad ne!? A vstřikovací čerpadlo ovládané hydraulicky? Přiznejte, že jste za dlouhých zimních večerů jen tak pábili na fírcimře a já toho nechám...
02.06.2014 (12:54)  
Pořád je to dvoutakt, ventily jsou jenom na výfuk, zato 4. Turbo je poháněné řemenem první stupeň. Když si vzpomenu na službu na benešovské trati, přepřahala se i Vindobona a pobyt byl skoro 20 minut, ale náklad jel pod drátama se Sergejem na obou koncích, pískalo to dokud to neodjelo 10 km a nad výfukem černý mrak.

Dobromil:

V depu ve Vršovicích okolo 1982.
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko