..: Fotogalerie - detaily fotografie T 499.0002 :..
 

T 499.0002


T 499.0002Informace o fotografii:
 - Úsek: Bocanovice (Boconowice) - Mosty u Jablunkova (Mosty koło Jabłonkowa)
 - GPS: 49°33'17.427"N, 18°43'51.938"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 6.6.2015
 - Autor: Martin Mačanga 
 - Zobrazeno: 6114x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
Počet komentářů uživatele106 »fotek 0
23.06.2015 (15:17)  
topič - No, ono po bitvě je každý generál. Sám televizi defacto nesleduji, takže se přiznám, že jsem neměl nejmenší potuchy, kam to autoři pořadu dotlačí. Spálili jsme se bohužel všichni, takže to asi nebylo jen o mé naivitě, že do problematiky vneseme trochu světla, ač výsledek byl právě opačný...
Nicméně podotýkám, že o nevýrobě Kyklopů kvůli SSSR jsem nikdy nikde (ani na webu, ani právě do televize) takto přímo nemluvil a nepsal.
23.06.2015 (0:07)  
Jsem v pátek též zamáčknul slzu, když se po 6ti??? letech v Opavě východu ukázal ne jeden ale hned vedle sebe dva (!!!) pořádné vlaky, které označení vlak v mých očích snesou. (Sorry, ale nejrůznější verze ropovodů z regionov a kufrů neberu a krabicoidní, leč místně obligátní 843+043+943 též do označení "vlaková souprava" něco postrádá)...Kyklop přivezl to co je na fotce a banán nedlouho po něm i IC Opava z Prahy....Taky jsme s Kyklopem zažili dvojité křižování v Děhylově (premiéra na této trati???) v Děhylově před vlak s Kyklopem šel zpožděný rychlík do Jeseníka a proti nám křižoval krnovský hurvínek s vlekem jedoucí do Bílovce....a v Háji hned za hurvínkem Pantyho vlak na Svinov.....No a pokud by měl Kyklop ještě trochu větší sekeru mohl téměř současným příjezdem do Opavy východu s IC Opava vystavit místní nádražáky s počtem disponibilních nástupištních hran slušně řečeno do solidního postavení mimo hru....takhle to odnesla jen regionova z Hlučína poněkud delším tábořením u vjezdu než Kyklop objel soupravu :-):-):-) Opravdu parádní akce...A výpravčí se asi místy za JOPkou docela zapotili, ale to patří k folkloru :-):-)
22.06.2015 (22:01)  
Kolmix: Rozumnej člověk tuší, co "dokumentarisé" z ostravské ČT dokáží natočit a obloukem se tomu vyhne a už vůbec neplácá nesmysly o něčem co jim "tvůrci" podsunují. Navždy budeš v tom pořadu vystupovat jako mamlas co plká výmysly. To je daň za 15 vteřin slávy. Tak se nediv, že ti na mašinu lezli lidi s pokřiveným názorem, kterej jsi jim předložil v "dokumentu" a to jsou ty uvozovky hóóóóoóóodně velké. Výmluvy tady pod fotkou v galerii jsou ti k prdu. Už ti nikdo neodpáře, žes tam vylepil svůj lívanec a napovídal snůšku hloupostí. Snahy zlehčit to tím, že to mohlo být ještě horší jsou pouze těšínská jablíčka.
registrovaný uživatel Kolmix  mail  
Počet komentářů uživatele106 »fotek 0
22.06.2015 (15:05)  
topič & Rodny - My (všichni) co jsme to do Zašlapaných projektů natáčeli, jsme toho samozřejmě namluvili na kameru mnohem více. Bohužel se natáčelo stylem otázka (rejži za kamerou) - odpověď, takže ANO, na otázky jak to bylo politicky se odpovídalo stylem "má doměnka", nebo "možná na tom něco málo bylo"...
Bohužel po sestříhání z toho vzniklo něco úplně jiného a nepravdivého, jak autoři pořadu chtěli.
I když pořád to ještě považuju docela za úspěch proti tomu, co chtěla ČT točit úplně původně. Původní scénář totiž byl, že chtěli točit o nejrychlejší a nejvýkonnější lokomotivě Kyklop, kterou pak SSSR zakázal vyrábět a místo nich dovezl Sergeje...
Nejprvě jsem se je snažil přesvědčit, že tento díl vůbec nemá smysl točit, protože v příběhu Kyklopů je té politiky opravdu minimum - a proto jsem namísto toho navrhl natočit díl o Chrochtadlech 860 (jsem tam uveden i v námětu). Jenže oni na Kyklopech trvali, tak jsem tam alespoň protlačil ty Pomeranče, aby tam byla vazba k těm Sergejům, kterých se taky nechtěli vzdát i přes přesvědčování, že příběhy Kyklopů a Sergejů spolu nijak nesouvisí...
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
22.06.2015 (11:46)  
Stoupa 21.6. 12:51 ...vyhořely Naftvé motory na Smíchově...

V tu chvíli, červenec 1980, byl projekt Kyklopa již mrtvý.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
22.06.2015 (8:29)  
a ta 556.0 se hejbala na 160 kN. Zdroj - Wikipedia Německá
22.06.2015 (7:29)  
Teď na to koukám za denního světla - ta max. tažná síla je opačně, mírně lepší pro sergeje.
21.06.2015 (22:24)  
Karel Kovářík:
kyklop/sergej
maximálka 140/100 km/h
max. tažná síla 270/258 kN
trvalá tažná síla 141/194 kN
elektrické topení/netopí

Popravdě řečeno, očekával jsem, že ty rozdíly v tažných silách budou větší ve prospěch sergeje, přecejen 6 náprav je víc než 4. Na bázi Kyklopa by jistě šla postavit nákladní verze, a kdyby měla 6n, tak by se s ní dalo jezdit na více tratích, ale tak jako koncem 70. let na ČSD nebyla potřeba loko vlastností Kyklopa, nebyla už potřeba ani výkonná nákladní motorová lokomotiva. Že bylo v roce 1979 dodáno ještě dalších 54 sergejů, bylo už tehdy bráno jako kontroverzní rozhodnutí - a v roce 1985 už se sergeje houfně pronajímaly a později prodávaly k MÁV.

Ještě k té univerzálnosti loko dnes a před 40 lety - nejsme strojař ani elektrikář, ale fakt, že soudobá elektrika (Taurus, Vectron, 380) nepotřebuje "nákladní" a "rychlíkovou" variantu, ale je schopna dojet z Vídně do Salzburgu s railjetem a dál pokračovat s těžkým nákladem přes Alpy, spočívá v možnostech dnešních trakčních pohonů - zejména schopnosti pohybovat se na mezi adheze. No a trakčák o výkonu 1600 kW taky "pomůže". U dieselů ty parametry a "univerzálnost" v evropských podmínkách (nápravová hmotnost versus instalovaný primární výkon) nikdy nebudou tak impozantní a výrobci budou asi vždy nabízet nákladní a osobní verzi. A v USA (a podobné) univerzální motorovou loko nepotřebují.

Ještě k té ropné krizi: zdražil se benzín (z 2 na 4 Kč), ale hlavně začalo hrozit, že CCCP by mohl svou ropu "realizovat" na světových trzích ve tvrdé měně. Dosud fungoval v podstatě výměnný obchod, což pro satelitní průmyslové země nebylo žádné terno*, ale platit (třeba jen částečně) v dolarech, bylo úplně nepředstavitelné. Tak se radši oprášily drátovací plány, začaly stavět Dukovany a rozjel vývoj univerzálních dvouproudovek.

*v prvním plánu - nevýhodné (pro ČSSR) "směnné kurzy" zboží; říkalo se cosi o dvou žigulících za jednu T 3. V druhém plánu stagnace technické úrovně a kvality výrobků, kdy SŽD by např. rády odebíraly čmeláky stále jako na počátku sériové výroby a urputně se bránily jakékoliv inovaci (a pokud se nějaká podařila - třeba EDB - stálo to ČKD (a provozní zaměstnance SŽD, jimž ulehčila život) spoustu energie).
21.06.2015 (20:18)  
V USA byly snahy nahradit paru i ekologicke - mestske spravy si tam vydavaly zakazy vjezdu parnich stroju na svuj katastr. V Evrope smesna predstava, ale v USA to tak chodi. Mj. i zminene Niagary nezajizdely do NyC, ale prebiraly vlaky az na predmesti, kam je dotahl mlunostroj.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
21.06.2015 (19:34)  
pro Karel Kovářík: Voigt maxima se nevyrábí, poněvadž ji jaksi nikdo velký neobjednal = nechtěl. Takže zbytečný stroj. Náhrada Sergeje - ale v naší republice schopné stroje v tom čase byly.. kudy tudy -dnes opravdu jen frky-plky. Ropná krize: CCCp poskytla odklad. pak začalo zdražování, tedy cenová úprava. Nejdřív jen 2x. Vzpomínám na benzin-normal do Hadimršky za 2 Kčs - to fakt mohl i študák (a to jsem tehdá byl)
  1 2 3 4      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko