..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.049-5 :..
 

754.049-5


754.049-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Sázava - Samopše
 - Datum: 16.4.2017
 - Autor: Richardisko 
 - Zobrazeno: 3252x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 7
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel rymn 
Počet komentářů uživatele2 »fotek 0
19.04.2017 (12:19)  
Bydlím na kraji Mníšku pod Brdy a vzhledem ke špatné dopravní situaci na příjezdu do Prahy nevyužívám auto. Použití autobusu je rok od roku horší, Strakonická trpí pravidelnými kolonami a tak příjezd „na čas“ je v ranní špičce zázrakem. Znám více lidí, kteří také z tohoto důvodu cestu po Strakonické vzdalo a využívá vlak. Ale světe div se, nikoli linku z Mníšku, ale z Dobřichovic, kam se dopraví autem. Nedivím se, situace 210 je špatná. Přitom trať má poměrně dobrý potenciál, což mohu tvrdit vzhledem k jejímu častému využívání. Pokud totiž člověk pracuje v dosahu pražských zastávek (a těch není málo, včetně té na Kačerově, která cestování výrazně urychlila), je (bylo by) využití vlaku velmi výhodné. I porovnání času autobusu a vlaku do centra je OK. Jenže jsou tu překážky, které se snad nikdo ze zainteresovaných nesnaží řešit – neatraktivní vozy, špatný jízdní řád bez pravidelného taktu. Jedná se samozřejmě jen úsek do Mníšku, dál už je to časově opravdu mimo.
19.04.2017 (10:47)  
Velice konkrétní poznatky, nicméně lidé, co na stejné trati bydlí blíž u Prahy, by to asi viděli úplně jinak. Stejně jako na zrušení podle vás zbytečných zastávek - Jarov přinejmenším o víkendu má využití velice slušné a Krč obsluhuje nejen přilehlou čtvrť, ale prostřednictvím přestupu na tři autobusové linky i širší okolí. Dá se z ní totiž dostat do centra mnohem rychleji než MHD a jestli nakonec vznikne trasa metra D, tak bude mít zastávku přímo u nádraží. Navíc se tam na rozdíl od Kačerova dá křižovat a také křižuje, takže rušit zastavování je nesmysl - kdyby se do Kačerova udělal dvoukolejný provoz, to by byla jiná. Na proložení osobáků spěšňáky trať nemá kapacitu a omezení zastávek u poloviny z nich je nesmysl - už takto se sotva stačí vyjíždět takt. A obávám se, že očekávat od dobříšské větve konkurenceschopnost v dojíždění do Prahy nemá bez zásadních stavebních úprav opodstatnění.
19.04.2017 (7:57)  
pro A.N.

osobne jezdim 210 z vrsovic do luky pod mednikem, jiloveho a hlavne kamenneho privozu kde mam dum a to jak ve vsedni dny i o vikendu. trat je vytizena prevazne jen po davli jen diky tomu jak je to ted nastavene. lidi by tam radi jezdili ale musel by vlak byt konkurenceschopny. uz jsme i v kamennem privoze chteli udelat nejaky spolek ale nemam na to cas ani nervy. doufal jsem ze az dodelaji nove koleje tak se casy konece vyrazne zkrati ale zatim nic. po kamenny privoz trat ma obrovsky potencial. dal uz moc ne. tam uz se pak vyplati jezdit obracene na tynec a cercany. napr. z kamenneho privozu jsem pred deseti lety jezdil autem za 30 minut do prahy do centra. dnes to diky priblblym kruhovym objezdum v jesenici a kunraticich a tomu ze stale nerozsirili videnskou na 4 pruhy mezi kacerovem a vestcem, nebo nepostavili alespon vesteckou spojku, trva 50 minut. lidi tam dojizdi desetitisice a misto aby se silnice rozsirovaly a zkapacitnovaly tak se stale stavi nesmysly ktere dopravu omezuji. vlak jede hodinu. kdyby ale cas zkratili a zrusili nevyuzivane stanice tak by se dalo urcite dostat na 45 minut a to uz by mistni vazne uvazovali. druha super vec by byla kdyby udelali z poloviny spoju spesne vlaky. kdyby napr. vlak stavel jen praha hl n, vrsovice, modrany a pak az davle a teprve od davle zastavovat pro mistni vsude. to by casy dale zkratilo. toho se ale taky asi jen tak nedockame. pripadne zrusit rovnou nesmyslne zastavky komorany, jarov, skochovice a petrov chlomek (a pripadne i krc dokud tam nebude metro, kacerov ji plne nahrazuje a prestup u ni stejne zadny neni) a tim ziskat cas. vlak bohuzel silene tyto stanice zdrzuji a kdyby jich mel mene, zvysi to jeho atraktivitu..

misto toho vseho ted dost vyrazne zlepsili autobusy ktere pocitam vlaku jeste uskodi. driv treba do kamenneho privozu jezdil bus 332 ktery zastavoval vsude a bylo to tak za trest a vetsina lidi jezdila autem. ted tam udelali 362 ktery presne dela to co navrhuji u vlaku, tj. stavi jen v praze a pak az v jilovem a teprve za jilovym stavi vsude. druha linka stavi vsude od prahy po jilove kde konci. tady konecne nekdo premyslel mozkem a bus tak dokonale zatraktivnili. pro lidi z jiloveho to tak udela rychlik a zacnou ho vic vyuzivat a lidi za jilovym to do busu natahne. prusvih samozrejme je, ze bus stoji stejne jako auta v silenych kolonach, takze casy jsou pak pofiderni. u vlaku rychle spoje ale zatim stale nejsou, pritom na nich by to slo cele postavit..

dalsi vec co by lidi natahla by byly zrychlene vlaky na trase praha hl n - vrane - davle - tynec - cercany - ricany - praha hl n. a zpet. kdyby arriva napr jezdila tak misto podle mne zbytecne linky z cercan na benesov, tak by to taky bylo super. z benesova stejne kazdy jede rychlikem a jen kvuli mraci tam zajizdet je blbost. mezi prahou a cercany ma arriva v aktualnim planu smysl a tim ze by jezdila do tynce a odtamtud primo do prahy jak pres ricany tak pres davli tak by to pro tynecke bylo hitem. navic jezdi s naftovymi vlaky na elektrifikovane trati a takhle by to aspon vyuzili. proti elefantum se jim musi i tezko bojovat.

ono tech moznosti je hromada ale ti co to vymysleji ocividne nechteji aby vlaky byly atraktivni..
18.04.2017 (22:15)  
Taky jsem patra na Benešovech ještě nezaregistroval, na Beroun jsem už měl tu čest.
18.04.2017 (22:14)  
Máš recht, na Benešov je vecpaná Arriva. Beroun to je.
18.04.2017 (22:11)  
Chary: Nejezdí v kladiva Beroun?
18.04.2017 (22:09)  
Pokud tomu dobře rozumím, tak byl právě popsán současný stav.

Patra jezdí o víkendu dolní, v kladiva Benešov.
Honekry jezdí horní, v kladiva Kolín.

Doufám, že jsem to rozepsal správně.
18.04.2017 (21:53)  
Vyřešit problém co na pacifik nasadit je hodně těžké, tedy tak, aby to mělo ekonomický smysl.

Jedna možnost je pořídit dlouhé jednotky, které ale budou v X prázdné. Pak se nabízí zmíněný model spřahování krátkých mot. jednotek, což ale bude nákladné na provoz.
Kromě toho se nabízí oběhově propojit Os na koridorech v X a Os na pacifiku v 6a7. Jenže - vždycky to bude nějaká netrakční jednotka s el./mot. lokomotivou. Na pacifiku by se to sice ještě dalo přežít, ale na koridoru bych takové řešení vidět nechtěl. Za zkušenostmi se stačí podívat do Drážďan, kde se Dosta při dešti zpožďují o 10 - 20 minut, protože mašinka se klouže.

Protože elektrizace pacifiku by se využila jen o víkendu, a nelze ji tak odůvodnit, pokud chceme na pacifiku moderní vozidla, vždycky to budou ropovody motoráků.
18.04.2017 (19:54)  
V pondělí jsem se tím svezl a ty vozy jsou vevnitř v dobrém stavu. Nepotěší stísněný interiér (překopat na letadlové uspořádání s méně masivními sedačkami a mohlo by to být použitelné) a hlavně vysokopodlažnost (kromě pár nádraží s nízkýma betonovýma nástupištěma je to na 212 většinou ze štěrku, čili ještě z níž). No třeba až se rekopatra vychytaj, vyjdou i na 212.

Moderní motorové jednotky by samozřejmě byly lepší. Třeba až budou ty Šarky pro Kladno, mohly by ty, co nebudou o víkendu potřeba, jezdit na 212, což by vyrovnalo tamní rozdílné potřeby týden x víkend. Dvě případně tři soupravy po dvou dvouvozových by měly stačit.
18.04.2017 (19:40)  
Zato v Praze je i v kladiva zaplněnost slušná, pracuju přímo u krčského nádraží a koukám na trať. Navíc se mi zdá, že lidí přibývá a vypadá to, že by v dohledné době mohla trojregina přestat stačit. Tak čím ji pak nahradit?
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko