..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.013-1 + 814.133-5 :..
 

754.013-1 + 814.133-5


754.013-1 + 814.133-5Informace o fotografii:
 - Místo focení: Luhačovice
 - Datum: 22.2.2015
 - Autor: metys  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 5816x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 8
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2 3      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel PROST  mail  
Počet komentářů uživatele1220 »fotek 0
02.03.2015 (7:46)  
Jeden mechanik od dráhy mi říkal, že jedna žárovka má spotřebu 200W. Přišlo mi to hodně, ale zase na druhou stranu, pokud to má být vidět třeba na kilometr???
28.02.2015 (20:20)  
Jen tak pro zajímavost, má někdo představu, jaká je cca spotřeba takového návka? Docela by mě to zajímalo.
27.02.2015 (21:02)  
hank: tak to máte pravdu. Nicméně deska z odrazového materiálu po osvícení může odrážet totéž, co svítí tohle.

(gp): To je pravda, ale nejsem si jistej, že kapitáni mají seznání té úrovně detailu jako fírové. Taky existujou předvěsti... Váš argument, že to svítí nejlíp, beru, ale
pamatuju si smíchovský 1a, kam jezdilo před zavedením PIDu snad 20 vlaků denně, byla tam z peronu visící plechová cedule, buď ta modrá pička, nebo snad červený terč, a noční návěst to funkční moc nemělo.

Prostě stožár s červenou lampou nepovažuju za nákladově vybalancovaný k tomu, co dodává. Pak nemá být železniční doprava drahá jako prase a nekonkurenceschopná, když musí v Luhačovicích šturc svítit pánu Bohu do oken a ještě bejt zavazbenej do Esy...
registrovaný uživatel (gp) 
Počet komentářů uživatele761 »fotek 0
26.02.2015 (20:50)  
Hank a Pikehead: fíra je na vlaku totéž, co na lodi nebo v letadle kapitán: věřím mu, že mě doveze živýho, protože sebe chce dovézt živýho taky. Co se červenýho světla na konci šturcu týče, je to sice zatraceně drahý, ale je vidět nejlíp a nejdřív. Rozhodně se raději spoléhám na to, že si fíra všimne světla, než na to, že si vzpomene, že zrovna tady je nádraží se šturcem. Zabzař (i předpisy) se u rozumné dráhy koncipuje tak, aby průserům předcházelo, ne aby umožnilo zavřít toho, kdo za to může
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
26.02.2015 (14:45)  
marpit: Já jsem samozřejmě přeháněl, ale fakt je ten, že kdykoli ty skvělé nové systémy selhaly, skoro vždycky byla za nehodu vina přednostně hledána a často (neprávem?) nalézána u toho článku, který je první na ráně a zároveň má v tom institucionálně byrokratickém mlýně nejmenší možnosti, jak se bránit - u strojvedoucího. Zatímco konglomerát těch, kdo zabzař vymýšlejí, prodávají a nakupují a těch, kdo k tomu vymýšlejí nové předpisy, si jde po nehodových událostech, kde je nějak zpochybněna činnost zabzař, spíš vzájemně na ruku. Řekl bych, pokud to ještě dokážu z dálky posoudit, že s novými předpisy strojvedoucím odpovědnosti pomalu a nenápadně spíš přibývá, než aby se jim zatížení snižovalo. (A jistě se něco podobného týká i výpravčích.) Ale jsou to spíš moje pocity, řádně vyargumentovat to neumím, takže se mohu mýlit.
26.02.2015 (14:02)  
Chary: nevim, jestli ti úplně přesně rozumim, jsem marod a moc mi to nepálí, ale uvedu příklad z Liberce. Tam je na koleje č. 102, 104 a 108 uskutečňován pravidelný vjezd od České Lípy, respektive od Jablonce nad Nisou, ačkoliv se jedná o kusé koleje (končící šturcem), které jsou ovšem opatřeny návěstidlem, kde trvale svítí pouze a jenom návěst "Stůj". Návěstidla jsou ale platná pouze pro jízdu vlaku (červenobílý pruhy stejné délky na tom označovacím pásu), tzn. posun může probíhat i za tato návěstidla. Z tohoto důvodu ja pak na šturcech čtvercová návěst postavená na špičku v modrobílém provedení, která zase znamená "Posun zakázán". Kusé koleje, kam probíhá pouze posun, nemusí být opatřeny žádným světlem, stačí jen ten čtverec, který jsem již popisoval.
26.02.2015 (8:41)  
Já si vždycky myslel, že ty červené před šturcy jsou z důvodů nových zabzař, aby šla klasicky postavit cesta na kusou (tedy interně v rámci zabzař je to řešené jako kolej ukončena návěstidlem a nemusí se to extra řešit jak výpravčím, tak výrobcem). Ale jak vidím, tak důvody jsou úplně jiné :)
registrovaný uživatel DJ 
Počet komentářů uživatele102 »fotek 0
26.02.2015 (0:53)  
Ta Regionova prostojí v Luhačovicích vždy 1,5 hodiny z každé dvouhodinové periody. Krásná dokumentace tohoto velmi dlouhého prostoje v symbióze s rychlíkem, jehož hnací vozidlo si zase systémově prostojí 1 a 3/4 hodiny ve Starém Městě. :-)

*****
25.02.2015 (21:36)  
Ale u každýho šturcu musí něco svítit, aby se v případě, že třeba na Masaryčce při projetí červený mohl vyloučit výpravčí, že mu to postavil blbě, že to nemuselo bejt do šturcu a fíra to mohl nevědět, ovšem projetím červené je to hotovo. Bez toho by se vina fíry určovala blbě.

V na tom zhlaví pak při posunu, když mu do vysílačky řekne "posun tam a tam" a přitom tomu tak není a fíra v domění, že výpravčí ví, co mu staví, jede a na poslední chvíli neubrzdí šturc, tak je to zase na něm, protože projel modrou? Tou modrou se vyloučí vina výpravčího, že to špatně nalámal... barva hovořila jasně.

Já snad příště, až pojedu kolem, tak si to protáhnu přes Nymburk a zajedu se podívat, co svítí do toho šturcu, kde se stala ta nehoda.
registrovaný uživatel hank 
Počet komentářů uživatele259 »fotek 0
25.02.2015 (21:31)  
Chary: Měl jsem sice kdysi jako vlečkař kompletní zkoušky na vedoucího posunu a vlakvedoucího nákladních vlaků (musel jsem, protože jsme měli na vlečce vlastní lokomotivy s povoleným přechodem na ČSD), ale dnes už ti neumím jednoznačně odpovědět. Mám za to, že to není jednotné a že to bude záležet na tom, jak jsou v místních podmínkách definovány vlakové a posunové cesty. Tzn., že někde zřejmě bude červená a jinde modrá.
  1 2 3      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko