..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.042-0 :..
 

754.042-0


754.042-0Informace o fotografii:
 - Úsek: Jílové u Prahy - Kamenný Přívoz
 - Datum: 7.2.2015
 - Autor: Bean 
 - Zobrazeno: 4493x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
10.02.2015 (7:33)  
Neořízlá verze se mi taky líbí víc a ani nemusím přemýšlet a vymýšlet proč, prostě se mi líbí víc.
09.02.2015 (22:53)  
Nebyla by ještě verze neořezaná a mírně širší? :) Hádám, že ta by se mi líbila nejvíce...
09.02.2015 (22:36)  
Zdravíčko vespolek. Neořezaná verze mi škubla očima jako málo široká. Nezkoumal jsem, čím to, klidně to může být nějaký "moderní" širokoúhlý formát nastojato čili prostě nezvyklý poměr stran.
Předpokládám, že jsem se dopustil hned několika neodborných výrazů, ale snad je mi rozuměno.
10.02.2015 (10:36)  


To se jen zdá, poměr stran je přesně 3:2, čili formát na jaký se zrcadlovkou standartně fotí.
09.02.2015 (18:59)  
PM: Tak jsem to pochopil správně, bohužel. Proč bohužel? Protože bych u tak letitého autora a přispěvatele očekával alespoň základní znalosti skladby fotografického obrazu.
Konkrétně. Na této fotce je několik prvků, které působí prostorotvorně. Je to linie (křivka) kolejí a vlaku. Pás stínu pod mezí na níž autor stál. Tmavý stín na rozhraní trojúhelníku tvořeného pravou kolejnicí, stínem pod mezí a hranou zlomu terénu. Tmavý stín v lese je také plusem pro dojem prostoru. Dojmu prostorovosti také napomáhá nadhled.
Stromy, tedy svislé linie, jsou tím nejméně prostorotvorným prvkem na této fotografii. Když jsou na fotce celé, tak snímek natahují do výšky, zvyšují podíl prázdné oblohy, zbytečně snižují horizont a zplošťují fotku. V neposlední řadě také posouvají vlak (lokomotivu) zbytečně poblíž dolního okraje fotky.
09.02.2015 (18:49)  
Tak než to zmizí z hlavní stránky, zde je k nahlédnutí verze se stromy:

http://kutasovo.mhdcr.biz/Pro/754042.jpg
09.02.2015 (16:37)  
topič: ano, dojem prostoru. V této oříznuté verzi vnímám brejlovce s patrama někde v zářezu, u neořezané verze vnímám kromě vlaku i stromy, potažmo i zbytky lesa a donutí mě to víc přemýšlet o okolí :)
09.02.2015 (15:09)  
PM: Pod pojmem hloubka jsem předpokládal, že máš na mysli hloubku jakožto dojem prostoru. Z tvé odpovědi usuzuji, žes to nejspíš myslel jinak. Větší spjatost s přírodou podle toho, jestli stromy mají nebo nemají špičku? To je dost spekulativní úvaha založená na subjektivním vnímání obrázku. :-)
09.02.2015 (14:45)  
topič: Z mého pohledu ty neuřezané vršky zvýrazňují velikost bývalého hustého lesa a fotka působí celistvěji. Takto to působí jako šotka v zářezu, kdy se autor zaměřil jen na brejlovce. Celé vršky ve mně vyvolávají pocit větší spjatosti trati s okolní přírodou. Toť můj názor :)
09.02.2015 (12:51)  
Jsem zvědav na tu verzi s celými stromy. Tohle je ale líbivé i bez těch vršků.
09.02.2015 (8:33)  
Pavel Martoch: Fotce dodávají hloubku.
To bych prosil vysvětlit. :-)
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko