..: Fotogalerie - detaily fotografie 754.065-1 + 754.039-6 :..
 

754.065-1 + 754.039-6


754.065-1 + 754.039-6Informace o fotografii:
 - Místo focení: Chomutov
 - GPS: 50°27'23.59"N, 13°23'54.148"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 6.10.1991
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu, R 576
Brněnský drak po přepřahu
čeká na odjezd na poslední
úsek své cesty do K. Varů
 - Zobrazeno: 6744x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 10
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
registrovaný uživatel Petr 
Počet komentářů uživatele3 »fotek 0
12.10.2010 (19:31)  
Nádhera jen víc fotek z této doby
registrovaný uživatel milos  mail  
Počet komentářů uživatele578 »fotek 0
24.09.2010 (13:42)  
BBvK: jasne, rozhodne na Stred. Mala velka pismena beru, ale diakritiku bohuzel... - kdyz jsem zacinal v pocitacovem praveku pouzivat prvni komunikacni programy typu liana bbs, jeste drahne let trvalo, nez pocitace zvladly nejdrive cestinu a pak i diakritiku... a tak uz mi to zustalo a zustane. Aleluja pegasus mail apod.
(a hlavne zde timto najisto kazdy pozna prispevek odeme (milos) od kolegy z jizni Moravy (Miloš))

s tim zacouvanim bez lokomotivy na predku se mi to tedy asi zdalo a spojilo s pristavenim nejake soupravy. Asi jsem si jako capart myslel, ze jedu Drakem a bylo to neco jineho.
24.09.2010 (12:52)  
Hlavně mám pocit, že počátek 90. let už byl pro tenhle legendární expres spíš érou úpadku. Jako capart jsem se s ním z Teplic do Chebu/Varů celkem dost najezdil a jak se teď probírám matnými vzpomínkami, po celé 140 nikdy moc plný nebýval.
registrovaný uživatel Eeeeeeda  mail  
Počet komentářů uživatele62 »fotek 0
23.09.2010 (22:06)  
BBvK : Tímhle vlakem jsem se vracel ze školy a vím zcela jistě, že míval deset vozů :-) A od následujícího GVD ho zkrouhli na Brejle a sedm vozů.

Ten čas letí, vlak mého mládí už je zařazen v kategorii "Historické fotografie" :-(
24.09.2010 (21:22)  


Tak jsem se díval na jiné foto a opravdu bylo vozů 10, pamatoval jsem si špatně, že za vozama s místenkama byla hned hospoda, a ona tam ještě jedena 2 bez místenek navíc ;-)
Mám pocit, že 7 jezdilo v úseku CV - KV a v CV se pak ty tři další vozy do Brna přidávaly s esem.
registrovaný uživatel milos  mail  
Počet komentářů uživatele578 »fotek 0
23.09.2010 (18:50)  
jj, uz je to tu psano, v praze musel preprahat, nebot zajizdel na masarycku. - i kdyz mam takovy pocit, ze jako maly kluk, kdyz jsem tam na nej obcas cekal, tak uz k nastupisti prakticky zacouval s lokomotivou pripravenou na odjezd a "prvnim/po obratu poslednim" vagonem napred?
Je to mozne, nebo me pamet klame? Jak to pak delali? necouval uz od libne s prprahnutou lokomotivou na zadku a odstoupenou, co ho od brna dovezla? (sorry, samozrejme nepouzivam odborne nazvoslovi...)
23.09.2010 (19:22)  


V roce 1991 už samozřejmě na Masaryčku nezajížděl, jezdil už přes Prahu - Holešovice. Dokonce bych se nebál napsat, že na Masaryčku nezajížděl nikdy, možná snad na Prahu střed ;-)
A dojíždějící vlaky se určitě nazasunovaly, ty samozřejmě přijely s lokomotivou na čele a pak se na opačný konec připřáhla lokomotiva, která vlak vezla dál.
Zasunovat se mohly vlaky, které byly výchozí.
PS: čeština je mimo jiné češtinou taky díky háčkům a čárkám ;-)
A názvy se píšou s velkým písmenem na začátku. Konec okénka ČJ :-)
23.09.2010 (18:09)  
Hej děcka tohle mi nesmíte dělat. Další vlak mého mládí. Přezdíval jsem mu galejník expres. U "druhé" babičky :-) v roudnici nad labem. Dopoledne v sobotu do rce, zde obdělat zahradu a v neděli po páté zpět do prahy, obě cesty tímhle vlakem. Jezdilo to tak taky leta páně....A nepříjemná vzpomínka na nehodu. V roudnici jsem čekal na mamku co měla přijet neméně legendárním rychlíkem do rce (v 16.30 odj z masny). Čekám si tak v rci na nádru na vlak od prahy a koukám že v protisměru Drak do prahy odjíždí s nějakými +15min... Drak odjel a rychlík od prahy furt nic, co jsem netušil, že přejezdu do elektrárny mělník 3 v počaplech rána jak z děla...řidič tatry vracející se z popílkoviště počkal až drak projede přejezdem na prahu a pak se rozjel...jenže přejezd jaksi furt cinkal a v protisměru se k němu blížil rychlík z masaryčky (už tenkrát tam bylo vmax 120)....mobily nebyly a my co na někoho čekali v roudnici se něco dozvěděli až tak po 0,75 hodině, mamka jela naštěstí o vlak později....Dodneška si pamatuju jak jsem si říkal, že ten drak je dneska ňák dost zpožděnej, byl to toiž vlak, který roudnicí v obou směrech jezdil vcelku včas narozdíl od poledních vsacanů, tam se dalo na plus20 jeden čas i vsadit :-) A pamatujete na (tuším) růžové stránky v jízdním řádu s dálkovými vnitro spoji? :-)
23.09.2010 (15:44)  
Pokusím se odpovědět všem. V tomto konkrétním GVD jezdil Brněnský drak z Brna do K. Varů přes H. Brod. Jinak, jak zde už někdo poznamenal, trasa se měnila, občas jezdil do Chebu, ke konci období provozu do K. Varů zajížděl pro změnu na dolní nádraží. Jinak, pokud mě paměť neklame, tak Brněnský drak, který jezdil do KV byl vždy přes Vysočinu.
Co se týče nasazení lokomotiv, tak to bylo taky značně rozmanité. Opět v tomto GVD Brno - Praha 350, Praha - Chomutov 150, tento den 150.008 a pak 2 x 754. Ale vozba byla dost rozmanitá, v době motorového provozu v úseku Praha - Vraňany řada 751 a pak ústecká 163. V době dokončení elektrizace a rozdělení ČSFR pak 363 v úseku Brno - Chomutov. 754 různě buď v přípřeži nebo třeba vlaková a postrk v jednom z grafikonů, postrk byl pak v Chomutově odvěšen a s jednou 754 se pokračovalo do Mostu.
Vozů bylo obvykle 9. Jako jedno z nejzajímavějších období bylo, když na Brněnský drak byly nasazeny nové vozy Bmee a Amee, ale to bylo jen jeden GVD.
Prostě by to bylo spíš na článek, ne-li knihu ;-) Ale to musí zpracovat někdo znalejší než já. Já zas nejsem takovej historik a psavec :-)
23.09.2010 (14:57)  
Drak jezdíval v tomto období přes Vysočinu, v některých letech až do Chebu. A v Ústí tunelem, ale to je zřejmé z předchozích příspěvků.
23.09.2010 (13:50)  
No nerad bych vnesl mylnou informaci, ale pokud dobře zahloubám v paměti, tak na "Brňáka" jsem se chodil v Chomutově dívat snad pravidelně a tahalo ho Eso, na Vsacanu dlouho jezdila 150, byla to taková zvláštnost u nás vidět tyto dvě mašinky. Dopoledne fíra 363 odstavil na kusou kolej ústeckého zhlaví a čekal na odpolední obrat do Brna. V Praze jen střídal na ose.
23.09.2010 (13:03)  
No dříve opravdu byly dlouhé trasy.. Brněnský drak z Karlových varů do Brna. To je štreka za 2 rychlíky dneska. (Cheb - Praha a Praha - Brno. Tento spoj jezdil přes Vysočinu nebo to bral horem jako Punkva?
Jiří: Osobně si myslím, že v Praze přepřah protože by se daný řidič nestihl vrátit z5. Ale nevím, čo bolo včera nebýva dnes.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko