..: Fotogalerie - detaily fotografie T 478.3022 + T 478.3064 + T 478.3146 :..
 

T 478.3022 + T 478.3064 + T 478.3146


T 478.3022 + T 478.3064 + T 478.3146Informace o fotografii:
 - Místo focení: LD Brno - Dolní
 - Datum: 1.4.1982
 - Autor: Archiv 
 - Pozn.: Foto: Jaroslav Kyzlink, duben
1982
 - Zobrazeno: 9743x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
23.12.2011 (20:02)  
hezka fotka
23.12.2011 (9:49)  
A když už se to tady tak rozjelo, taky přidám pár slov do soudku, ikdyž s Brejlovci to nemá skoro nic společného. Ono je sice fajn že se dá mašina složit z různých komponent které různě poskládáš a ty pak fungují, ale třeba u nás je daleko důležitější opravitelnost než "spolehlivost". Dám příklad. Ještě nedávno u nás jezdily dva stroje, doslova mašiny které se vytáhly po letech z kopřiv aby doplnily flotilu. Šlo o stroje 721 533 a 535. 533 je naprostá klasika se združeným regulátorem, prostě tak jak to vyjelo z továrny, tak to jezdí. 535, pokroková, do ní se před léty namontoval systém řízení stroje od firmy myslím že Lokel, nebo něco takového. Na pultu přibyla obrazovka, místo volantu "pádlo", regulátor se dal pryč a místo něj se dosadil nějáký ultradrahý krokový motor. Zatímco 533 jsem za ten rok co jezdila viděl na dílně snad 2x a to jen s prkotinama. 535 u nás stála 2x týdně se závadami elektroniky a řízení výkonu, hlavně trpělo na čidlo otáček které se začalo kazit. Bohužel ale nešlo sehnat, protože firma jako taková skončila.

Takže můj názor je ten, že čím je lokomotiva jednodušší tím je i lepší a spolehlivější, protože žádná součástka nemůže být na 100% spolehlivá. 721 533 teď stojí jako studená záloha na parní hale a až bude nejhůře, zase vyjede. Za dobu co jezdila se na ní neměnil ani jednou olej, jen se jednou přetěsňovala hlava. Tahala tu samou zátěž co 740tky. A ultramoderní 535? Hádejte.......ta už je ve šrotu.....a proč? Protože prostě nešla spravit, nebo možná šla, ale stálo by to hrozně času, peněz a lidských zdrojů....a na to se u nás nehraje :)

Je to dost OT, ale snad to nebude nikomu vadit :)
23.12.2011 (9:55)  


OT to určitě není a v podstatě to přesně vystihuje mé myšlenkové pochody...
23.12.2011 (6:35)  
Aleš Petrovský: Než se přišlo na tuto relativně snesitelnou verzi unifiku, padla za oběť předchozím pokusům velká spousta mašin. Takže to, co kdysi bylo v Brně, máme nyní celoplošně a přímo z vůle vedení, nikoli v rámci iniciativy jednoho depa. Že nechám na lampárně pozdravovat.

Petře, jistá analogie tam určitě je, nicméně je potřeba se na to podívat i z hlediska doby. I po dvaceti letech výroby mašin šlo stále o pionýrské doby v rámci vývoje. Právě ona touha po vyspělosti a vidina pokroku (teď to opravdu nemyslím jako heslo tehdejší rudé doby) byly dle mého soudu zčásti onou hybnou silou, díky které ty mašiny nakonec jezdil a spolehlivě fungovaly. Péče byla jak ze strany výrobce, tak i jednotlivých LD - ale to nemusím připomínat tobě, jako člověku, který o tom mnoho přečetl :o)

Nicméně dnes, v jedenadvacátém století, kdy je stran motorové trakce vše vymyšleno, dílčí celky umí fungovat s neuvěřitelnou účinností a v podstatě jde jen o to, abysis na trhu vybral z nepřeberné nabídky komponent, ze kterých nakonec mašinu sestavíš, je neomluvitelné, že něco takového vůbec vyjelo na koleje. 750.7 není dobrou vizitkou jak pro vývojové oddělení CZ Loko, tak pro dotyčné zástupce objednatele, tedy Českých Drah.

Ono, o mašině, která začne sama brzdit, v "manuálním" režimu a s vypnutým Mirelem, si moc pozitivního myslet nelze. Já věřím tomu, že pokud by se jednalo o vychytaný stroj, měli by ho strojvůdci rádi... Bohužel, komfort z jízdy na něčem, co musíš neustále hlídat a očekávat na tom, co se na tebe sesype, nevynahradí ani relativně nízká hlučnost a EDB...
23.12.2011 (6:18)  
Drahoši, Pavle, není současná situace s neláskou ke kundálům jen opakováním historie? Dnes jsou už 750 spolehlivé stroje na které jsou obsluhy zvyklé, ale co tehdy před těmi 40 lety? Když se zaváděly 753, praskaly jim bloky motorů a vůbec trpěly různými dětskými nemocemi. Neříkalo se tehdy náhodou něco ve smyslu "zlatý pětasedmy, zlatí papoušci, zlatý todle, tamto"?
Troufnu si říct, že i z těch 750.7 se časem stanou ve službě držáky. Ono je to CZ LOKO jenom správkárna co se učí z chyb, ale kdyby nebylo jich, tak ten skvělý design brejlovců se nám tady už dlouho prohánět nebude. Siemens, Vossloh ani jiný výrobce by pro ČD brejlovce asi neomlazoval...
Nechci tady nikoho obhajovat, ale snažím se vidět věc z obou stran.
23.12.2011 (1:42)  
DS: Nevím proč by koffr nemohl vyjádřit svůj názor ZDE. Najbrt třetí generace se povedl a není na něm nic špatného. A nábřeží děkuje.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
22.12.2011 (22:27)  
Drahošu, Dobromile,

dejte mi na budku, ale já ty Brejle nemám v lásce. Nelogicky. Protože byly a jsou tak dobrý, že až ony vytlačily Šlechtičny a Albíky. A dovezly mne k babičce do Brna rychleji. Zejména z ČT do Svitav. Ale nevoněly tak hezky .... :-) Ta Barča, co 1978 z Hl.n. Franze Józefa Wilsona táhla Krakonoš, mne alespoň nespálenou naftou osprchovala ... Asi proto je (ty Brejle) mám pietně v modelu, zajisté ve firemním nátěru a nigdy jinak! (Soráč, jsem dnes nad tou Sprévou nějak naměkko)
22.12.2011 (20:38)  
koffr:Najbrt podporuj někde jinde...kdyžtak napiš na Nábřeží,že se ti to líbí.Třeba budou rádi.
Samozřejmě nadsázka...těžko tady vysvětlím,jaký to byl neuvěřitelný poprask,když se v záplavě červených mašin objevily tyhlety barevné,tenkrát jediné v celé síti ČSD.A jak jsme za to byli vděční.
O to smutnější je ta dnešní skutečnost...že jsme zase tam kde jsme byli(s tím najbrtem korporátem.)
22.12.2011 (19:46)  
PM: Ano, je to původní hala oprav parních lokomotiv, kde se dělaly opravy C6-C12
registrovaný uživatel koffr 
Počet komentářů uživatele81 »fotek 0
22.12.2011 (18:00)  
zlatej najbrt
22.12.2011 (15:20)  
To je před původní halou, kde je dnes Lokomont?
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko