Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
750.111-7 | |
Informace o fotografii: - Úsek: Kisterenye - Kisterenye-Bányatelep - GPS: 48°1'4.801"N, 19°50'3.953"E » - Datum: 12.7.1997 - Autor: BBvK - Pozn.: sken z dia - Zobrazeno: 6667x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 10 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
750.111 jezdí u ODOSu (tedy jestli někdy v poslední době na něco nedojezdila).
23.02.2011 (9:05)
Rabín:podle našich předpisů,pokud strojvedoucí zajíždí na území cizího státu,musí mít zkoušku z jazyku příslušné země.
Ty mechaniky vypadají roztomile,trochu jako hračka.
Ty mechaniky vypadají roztomile,trochu jako hračka.
Dotaz: je ještě provozní tento "brejlovec", nebo je modernizován na řadu 753.7, nebo 750.7?
Martinové Gill a Keppert) Přijde mi, že z hranic u Fiľakova to do Hatvanu ani do Zvolena není zas tak daleko, aby se nutně muselo střídat. A opravdu mnoho jižních Slováků maďarsky mluví (zda i severních Maďarů slovensky neumím posoudit, ale možné to je). Zkusím se zeptat dalších odborníků na Maďarsko :-)
Napadá mě ještě příbuzná problematika: zhruba v téže době se elektrifikovala trať od Vídně do Gmündu a po jistou dobu (cca 1991/92) končila elektrifikace v rakouské stanici Sigmundsherberg asi 40 km před Gmündem. Tehdejší Vindobona či Antonín Dvořák, které ještě nebyly ve třídě EC a jezdily přes České Velenice/Gmünd, se přepřahaly z brejlovců na rakouskou elektriku a naopak pro úsporu jednoho přepřahu až v Sigmundsherbergu. A čeští fírové v té době jezdili až tam (a patrně museli umět potřebné výrazivo v němčině).
Napadá mě ještě příbuzná problematika: zhruba v téže době se elektrifikovala trať od Vídně do Gmündu a po jistou dobu (cca 1991/92) končila elektrifikace v rakouské stanici Sigmundsherberg asi 40 km před Gmündem. Tehdejší Vindobona či Antonín Dvořák, které ještě nebyly ve třídě EC a jezdily přes České Velenice/Gmünd, se přepřahaly z brejlovců na rakouskou elektriku a naopak pro úsporu jednoho přepřahu až v Sigmundsherbergu. A čeští fírové v té době jezdili až tam (a patrně museli umět potřebné výrazivo v němčině).
Spousta Slováků umí velmi dobře maďarsky a naopak, v tom bych problém neviděl. Jistě máš pravdu, že je pravděpodobnější, že se střídali na hranici, ale osobně mám někde v podvědomí zasuto (a Rabín zřejmě taky), že možná to tak nebylo. Je to už přes 10 let, zkusím prohledat doma dobový šototisk.
22.02.2011 (13:23)
K čemu by byl na Slovensku maďar, jakož i v Maďarsku slovák, pokud by plynně neovládal jazyk sousední země? Plus předpisy té či oné železniční správy... Takže se na 99% na čáře střídali.
Ty brejlovce jezdily až do Hatvanu, naopak do Zvolenu jezdily M41 a předtím i sergeje s s maďarskou soupravou s vytápěcím vozem. Jak to bylo personálně, bohužel netuším, taky by mě to zajímalo.
Dotaz neznalého: slovenské 750 jezdily do hloubi Maďarska (kam až?) se slovenským strojvedoucím nebo se na hranici střídalo a maďarští strojvedoucí byli vyškoleni na brejlovce? Jaký byl příp. reciproční výkon maďarských strojů na Slovensku? A jezdily příp. maďarské stroje (řada M41?) se slovenskými strojvedoucími?
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko