..: Fotogalerie - detaily fotografie 742.301-5 :..
 

742.301-5


742.301-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Nová Ves pod Pleší - Malá Hraštice
 - Datum: 23.5.1999
 - Autor: Bean 
 - Zobrazeno: 3369x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 6
 - Rating od uživatelů:
 6

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
20.08.2015 (14:07)  
No, skoro bych řekl, že autor tím vlakem přijel, v zastávce z něj vyskočil, běžel na přejezd a byl rád, že to stihl a vyfotil. Na nějaké hlubokomyslné přemýšlení nad kompozicí asi nebyl zrovna čas... :). Je to takové, jako ze života (jak by řekl nejmenovaný český klasik).
Autore, bylo to tak nebo jste přijel pěkně autem, rozložil nádobíčko a čekal?
24.08.2015 (21:43)  


Je to tak jak píšeš, vlakem se přijelo, vyskočilo a fotilo. Člověk byl vůbec rád, že stihl natáhnout film a nastavit expozici. Jo dřív se fotilo trochu jinak než dnes. Člověk byl rád, že mu vyšla nasvícená fotografie a na lezení po stromech nebylo ani pomyšlení. Čekal jsem, že bude fotografie doceněnější, protože takový záběr je už neopakovatelný (holt není z velikého nadhledu v oblouku jak se dnes nosí).
20.08.2015 (13:14)  
Jenže tehdy se na kolize, strostlice atd. nehrálo. Takže tam bedna bohužel je.
20.08.2015 (12:00)  
Rabín: Beru fotku jako umělecké dílo bez ohledu na druh publika a laik prd ví, co za bedny k čemu patří. Tady tápe, protože v místě, kde by čekal konec vlaku, je jakési cosi, co tam evidentně vadí. Z hlediska kompozice snímku to ruší, přesně jak píše Jack. V důležitém bodě snímku je placatá šedá plocha bez detailů, kryjící konec vlaku a chlapa.
20.08.2015 (8:31)  
Podle toho, co jsem tu stačil pochytit, tak tam ta bedna sice patří, ale ruší kompozici. Buď by měl být vidět konec vagonu nebo se mělo fotit z větší výšky. Takto to dělá dojem, že je to rovnocenný objekt s celým vlakem.
19.08.2015 (22:37)  
Zlámalíku, proč škoda? Ty plechové bedny k těm klasickým VUD-čkům prostě patřily...
19.08.2015 (15:34)  
Škoda té plechové bedny. Pak by to bylo dokonalé.
19.08.2015 (15:08)  
výborné, napůl snové foto, dobře, že je tam ta tajemná osoba s taškou...
19.08.2015 (14:12)  
Jj, říkalo se jim kočkopes a skoro bych se vsadil, že někdo ze zdejších fotografů nějakou v archivu má.
19.08.2015 (13:57)  
Tomáš Kraus: potvrzuji v těch dobách na této trati běžnou provozní praxi jízdy s otevřenými dveřmi u patrových vozů. Centrální ovládání dveří většinou nefungovalo a otevírání/zavírání dveří ručně bylo u mnoha vozů nadlidský výkon (což dílem platí dodnes). V téže době se soupravy patrových vozů používaly i na příměstských vlacích do Benešova a Berouna pro nedostatek jednotek ř. 451/452 a u těch několika souprav se centrální ovládání udržovalo - přece jen při rychlostech až do 100 km/h...
Provoz na Pacifiku se vůbec řešil všelijak - kolem roku 2000 byly na obou jeho větvích (Dobříš i Čerčany) mimo topnou sezonu celkem běžné soupravy 853+patro...
19.08.2015 (12:15)  
S otevřenými dveřmi se tam jezdilo celkem běžně :-) Je to focené v roce, kdy místo zamračených, které nesměly na rozpadající se most přes Vltavu, začaly jezdit 742 v osobní i nákladní dopravě - v osobní jen v létě protože netopí, v zimě bylo už všechno 714 nebo motoráky (ještě tam končily dost humusácké Bixy). Na fotce je vidět zdejší PZZ (jedno z mála na dobříšské větvi) s charakteristickým zvoncem, dneska už je tam ten klasický typ. Tehdy ještě možná byla v Nové Vsi kusá kolej u nákladiště a v Malé Hraštici výpravčí.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2018 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko