..: Fotogalerie - detaily fotografie 742.080-5 :..
 

742.080-5


742.080-5Informace o fotografii:
 - Úsek: Jilemnice - Martinice v Krkonoších
 - Datum: 14.2.2017
 - Autor: Šepli  Poslat email autorovi
 - Zobrazeno: 3737x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 9

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
21.02.2017 (13:43)  
Děkuju za nasdílení pohledu a držím tedy palce, ať to dopadne na výsledek akceptovatelný pro obě/všechny strany...
21.02.2017 (10:35)  
super foto aj výber miesta
21.02.2017 (9:05)  
s tím przněním betonovými monolity a modrým zábradlím souhlasím. Přesně takhle zprznili moji oblíbenou dráhu do Železné Rudy. Přitom výsledky jsou naprosto diskutabilní a ztrácí to ten lokálkovský punc. Tohle patří tak akorát na koridory. Nehledě na omezení i dopravní kapacity dotčených stanic. Viz Alžbětín
20.02.2017 (16:14)  
chcete po někom jiném, aby Vám za svoje prachy provozoval železniční muzeum

Jak správně poznamenal Topič náhledem na účet, spolek Spolek železniční historie Martinice v Krkonoších počítá s údržbou stanice, organizací akcí atd. Lidi tam SŽDC stejně nějaké bude muset nechat, už jen proto, že Martinice nejsou Poděbrady a občas tu napadne dost sněhu a "bohužel", ještě nikdy nevymslel, jak je někdo vyhrabe zmáčknutím tlačítka na počítači. Samotná mechanika si vyžaduje mizivou údržbu, na sožáry tam nikdo nešáh hromadu let, akorát teď před jednou akcí se zjistilo, že je jeden uhnilý a narychlo to zalátaly. Ovšem tohle dálkovina nevyřeší. Samotné drátovody jsou spolehlivé, vedené vesměs v tunelech a občas se promažou. Běžná údržba na železnici, která se stejně provádí i na nových systémech.

trvalé omezení rychlosti
Proč? v čem mechanika snižuje rychlost? i kdyby, budou to sekundy. Aby se zde citelně zvýšila rychlost, nějaká modernizace Martinic tomu nepomůže. Naopak to vypadá, že by to rozházelo křižování, křižovalo by se v Kunčicích, což opět trošku ubere na plusových bodech lokálky do Jilemnice a idioti budou mít o argument víc, proč jí zrušit.

v dialogu s vlastníkem o tom, jak tyhle dva pohledy skloubit

On je to trialog, nástupiště a koleje SŽDC, budova ČD, okolní budovy soukromý subjekt (který nekomunikuje pro jistotu vůbec a má tu i jistou pověst člověka, který vše zkoupí a tím zájem končí). No a že by se státní subjekty hrnuly do konstruktivního dialogu, to se říci nedá. I přes návrhy, jak zkloubit modernu se "skanzenem".

Ta ochrana kulturních a historických památek má koreny u zákonodárce. A SZDC, jako státní organizace, by jako první mela takové rozhodnutí ctít, plnit a nezalovat.

Přesně tak. SŽDC je státní orgán a nadřazený státní orgán rozhodl o kulturní ochraně. Takže SŽDC by se měla podřídit.

nikdo mě nenutí, abych bydlel na hradě.

To jistě ne, ale kdekdo si mohl říct, že ta stará barabizna nemá v dnešním Světě co dělat a mohli místo ní postavit třeba lunapark.

rekonstrukce, která přinese cestujícím nejednoznačný výsledek. Co se tím zlepší? Na jedné straně nějaké zkrácení, nejspíš nevelké, jízdních dob, pohodlnější nastupování do vlaku a na druhé straně jim sebere možnost se schovat před nepřízní počasí při čekání na vlak, časem vybydlenou nádražní budovu a snížení bezpečnosti při pobytu na nádraží.


Naprostý souhlas! Modernizace přinese pro cestující spíše zhoršení. Jeden krásný příklad z regionu je stanice Olešnice. Ze staré dřevěné stanice, která svým vzhledem respektovala místní stavební prvky, kde se lidé ukryli před větrem a sněhem se stala typizovaná plechová budka, do které fouká a prší a je s prominutím na blití. Krásné lípy byly vykáceny a nahrazeny modrým zábradlím.

Znovu opakuji. Ještě bych dokázal pochopit, pokud by se změnilo jen zabezpečovací zařízení, popř.postavily tedy lepší nástupiště. Ovšem to, jakým stylem se teď význam a vzhled stanic likviduje, je nevratný humus. Ještě by to člověk dokázal pochopit na koridoru někde u Kolína, ale na podhorské, de facto lokálce, to mi hlava nebere.
Támhle když se staví dálnice a žije tam jeden brouk, to se všichni můžou zbláznit. Ale že si przníme krajinu a pohodlí betonovými monolity s modrým zábradlím, každá kolej se osadí cedulí jak pro blbce "pozor vlak", to je každému fuk. Resp.možná u velkých měst to lidem fuk je, ale tady to lidem docela vadí.

Navíc tady argumentujete penězi. Kolik myslíte, že stojí vybudovat podchod? nebude to náhodou více, než údržba stávajích nástupišť?

Vzhledem k tomu, že tohle místo považuji za svou domovinu, pálí mě to o to víc. Ale stanic, které se za poslední dobu nehorázně zprnily je po celé ČR celá řada a bude jich více.

P.S.: omlouvám se za delší příspěvek.
20.02.2017 (10:54)  
Pikehead: ...chcete po někom jiném, aby Vám za svoje prachy provozoval železniční muzeum...
Ono se na to také dá dívat opačným pohledem a to tak, že někdo chce peníze daňových poplatníků, aby mohl nalejt cca 1 miliardu Kč do rekonstrukce, která přinese cestujícím nejednoznačný výsledek. Co se tím zlepší? Na jedné straně nějaké zkrácení, nejspíš nevelké, jízdních dob, pohodlnější nastupování do vlaku a na druhé straně jim sebere možnost se schovat před nepřízní počasí při čekání na vlak, časem vybydlenou nádražní budovu a snížení bezpečnosti při pobytu na nádraží.

...ale cestou k řešení tohoto problému nevidím v českém sportu - vyhlašování kulturní ochrany na cizí majetek, ale v dialogu s vlastníkem o tom, jak tyhle dva pohledy skloubit.
Byl vůbec vlastník ochoten k nějakému dialogu? Podle toho co se dá najít na webu, tak bych řekl, že ani omylem.
http://www.rozhlas.cz/liberec/informacezliberecka/_zprava/poslednimu-rucne-obsluhovanemu-nadrazi-v-martinicich-v-krkonosich-hrozi-zanik--1466117

Zase tak "křišťálově čistá" levota to asi nebude:
https://www.fio.cz/ib2/transparent?a=2801011171
20.02.2017 (7:30)  
Mirek S.
K dosavadním odpovědím dodám jediné: nikdo mě nenutí, abych bydlel na hradě. To, že mě někdo nutí, abych v rámci ekologie bydlel v zabedněné místnosti a proti udušení provozoval větrák, to je opačný extrém a TAKY se mi to nelíbí.
Dohnáno ad absurdum - než jezdit dostavníkem na trase co já vím Křivoklát - Karlštejn - Levý Hradec - Kunětická hora, tak radší pojedu autem. Protože navštívit o prázdninách skanzen je jedna věc a žít ve skanzenu druhá. A to píšu já, který prská, když má vlak klimatizaci, protože nemůžu otevřít okno. Nemluvím o rychlostech - řekněme - nad 100km/h, samozřejmě.
registrovaný uživatel stoupa  mail  
Počet komentářů uživatele3720 »fotek 0
20.02.2017 (0:41)  
Martinice, mechanika a kulturní památka.

Ta ochrana kulturních a historických památek má koreny u zákonodárce. A SZDC, jako státní organizace, by jako první mela takové rozhodnutí ctít, plnit a nezalovat.
19.02.2017 (23:23)  
Píšete to hezky, ale sám víte, co je v tom za levotu - chcete po někom jiném, aby Vám za svoje prachy provozoval železniční muzeum, což mj. zahrnuje zaměstnávat 3 lidi a provozovat jim odpovídající zázemí. Stejně tak nevím, jak jde z CDP řídit trať, ve které je jedna díra s ručně stavěnými výměnami, trvalé omezení rychlosti, drátovody, které vyžadují mechanické seřizování a údržbu...

Historické hodnoty Martinic uznávám, ale cestou k řešení tohoto problému nevidím v českém sportu - vyhlašování kulturní ochrany na cizí majetek, ale v dialogu s vlastníkem o tom, jak tyhle dva pohledy skloubit.
19.02.2017 (22:42)  
Pikehead:
1) SŽDC to dala k soudu, takže zatím to je pod ochranou (díky Bohu), ale do budoucna není jisté nic.

2) Chápu, že byste raději všechny stanice stejně jako SŽDC vybetonoval, budovy zavřel a nebo rovnou zboural a vše ohradil modrým zábradlím pro dobytek. Ovšem je to poslední takto zachovaná stanice v zemi s elektromechanikou. Jsem si jist, že nejeden hrad překáží v plánované výstavbě a nejedna roubenka neodpovídá dnešnímu stylu a bezpečnosti bydlení. Přesto se to nebourá. Proč? protože občas se najde pár dobrých lidí, kteří se snaží zachovat odkaz našich předků pro další generace, a važí si toho, co vytvořili (neboť my se na to dnes již nezmůžeme). Konkrétně železnice byla od svého vzniku poměrně citlivě zasazena do krajiny, včetně budov. To, co se z toho dneska vytváří je železobetonový hnus jen díky lobby.

Ještě bych pochopil, že někdo vymění zabezpečovací zařízení za novou dálkovinu, o jejíž spolehlivosti v místních podmínkách si myslím své, ale budiž. To, že se s tím musí vše vybetonovat, vybudovat !podchod! a vše obehnat modrým zábradlím jak pro dobytek je úchylovina největšího kalibru. Nemluvě o zrušení čekárny. Takových stanic to už odskákalo. Každý rok se pořádá soutěž o nejkrásněší nádraží, za pár let se bude dělat soutěž o nejsmutnější nádraží?

Co mě ale dokáže naštvat nejvíce, jsou blbé řeči typu, že je to kvůli šotoušům. Nezlobte se na mne, ale dráha je součástí našich životů slušnou řádku let. Má svoje kouzlo a to vnímají i lidé, kteří se o ni nějak víc nezajímají. Stačí se občas zaposlouchat a slyšíte, jak lidi nadávají, že z oken vlaku není kvůli PHS vidět ven, jak lidé jsou vděční, že se třeba Martinice zachránily, protože je to hezká stanice. Na každé akci je tam nával lidí a rozhodně to nejsou vše šotouši. Zajímavé je, že tady "skanzen" vadí, ale třeba v Rakousku či Německu ho na mnoha místech mají, i když se zakomponovanou moderní technikou, ale člověk to téměř nepozná a stále mají jejich stanice styl a drží harmonii s krajinou. Ovšem, my Češi musíme mít beton..
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko