Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
740.678-8 + 740.658-0 | |
Informace o fotografii: - Místo focení: Lovosice vlečka - Datum: 4.5.2013 - Autor: Patrik - Zobrazeno: 5768x - Detailní EXIF informace » - Rating od autorů: 8 - Rating od uživatelů: 8 | |
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit | |
1 2 | Zpráv na stránku: |
A ještě doplním, že Rola skončila po vstupu do EU, do Šengenu jsme vlezli až o nějaký rok později.
Letos tomu bude 10 let :-(
Letos tomu bude 10 let :-(
07.03.2014 (23:08)
Honza: Ano, přesně jak máš v odkazu... ;)
KarelF: RoLa ale nemá s touhle vlečkou nic společného. Ty kamiony se nakládaly v jižní části lovosického nádraží.
Ve Chvaleticích byly velké manganové doly. Když se těžba přestala vyplácet a doly se měly zavřít, řešila strana a vláda, co s horníky, protože v socialismu přece neexistuje nezaměstnanost. A tak byla ve Chvaleticích postavena elektrárna, daleko od uhlí, která problém zaplácla. Jenže 1. hlavní tah jel na více než sto procent a doprava tak velkého objemu uhlí by se po něm nedala realizovat. Proto bylo navíc zplavněno Labe z Kolína do Chvaletic. V devadesátých letech se velice rychle přišlo na to, že vlak, který veze uhlí do Lovosic, může dojet až do Chvaletic, což celou dopravu razantně zlevnilo. Proto skončilo překladiště v Lovosicích i Chvaleticích. Tam už jsou bývalé překladače a uhlovody také minulostí.
Doplním a opravím, že se jednalo o Rola
http://www.zelpage.cz/zpravy/590
http://cs.wikipedia.org/wiki/RoLa
http://www.zelpage.cz/zpravy/590
http://cs.wikipedia.org/wiki/RoLa
Nechci do té elektrifikace moc kecat, ale po útlumu přepravy po vodě zde bylo ještě nějaký čas RoLa pro ty co by nevěděli tak se na vlak navezli kamiony řidiči sedli do Bčka za lokomotivou a vyrazili do Němec za hranicema zase kamiony sjeli a vydali se po své trase. Mělo to význam, protože tehdy nebyla dálnice do Německa a protože se zde i provedlo celní odbavení nemuseli čekat hodiny v koloně na hranici, ale stálo to zase peníze. Pak se postavila dálnice a šengen udělal definitivní tečku za tímto nápadem. edit tak ted koukám ono to dle fungujícího webu zde stále asi jezdí, ale jako Bohemikombia i pěkně daleko.
Jo, a vlečka ustoupila stavbě dnešního osobního nádraží.
Jiří Morche: tady že?
http://www.mapy.cz/#!x=14.069456&y=50.509795&z=16&t=s&u=u&umc=9gAHZx-SKd¨=Lovosice%2C%20okres%20Litom%C4%9B%C5%99ice
Jiří Morche: tady že?
http://www.mapy.cz/#!x=14.069456&y=50.509795&z=16&t=s&u=u&umc=9gAHZx-SKd¨=Lovosice%2C%20okres%20Litom%C4%9B%C5%99ice
06.03.2014 (23:25)
Vlečka (na snímku) pro SCHZ (Lovochemie) a Překladiště en.uhlí ČSPLO, byla vybudována současně se stavbou překladiště na konci 70tých let. Dříve bylo kolejiště SCHZ napojeno do stanice Lovosice z opačné strany podniku, tedy od západu (od kotelny). Vlečka překonala po ocelovém mostku říčku Modlu (mostek slouží stále pro pěší), úrovňově překřížila silnici E15 (E55) a pravotočivým obloukem zaůstila do stanice. Stanice byla užší a kratší než dnes, nákladové nádraží ještě neexistovalo a výpravní budova stála tehdy u vrátnice do DELI.
06.03.2014 (23:06)
Na přístavní molo je nyní z areálu Lovochemie vyvedena jedna kolej. Není ale využívána. Na konci koleje stával jeřáb EDK 1000, jestli je tam stále si nejsem jistý. Přístav je využíván pro překládku nadměrných nákladů, voda - silnice.
Ještě na začátku 90. let tam pamatuju žehličku s Wapama. Zrušení toho uhelnýho překladiště byl prý největší omyl. Nicméně jako rozhraní železnice - Labe by to mělo být funkční stále (ovšem ne pro Wapy s uhlím).
1 2 | Zpráv na stránku: |
Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.
- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP
Přidat komentář
Přihlášení
© 2001 - 2024 ŽelPage
- správci - otázky a odpovědi
Info
informacni okenko