..: Fotogalerie - detaily fotografie 735.256-0 :..
 

735.256-0


735.256-0Informace o fotografii:
 - Místo focení: Čadca
 - GPS: 49°26'37.913"N, 18°47'20.488"E  »  Mapy.cz Google mapy
 - Datum: 19.10.1992
 - Autor: BBvK  Poslat email autorovi
 - Pozn.: sken z negativu, Pilštyk
podruhé, tentokrát na
osobním vlaku do Zwardoně.
 - Zobrazeno: 5441x
 - Detailní EXIF informace »
 - Rating od autorů:   
 9
 - Rating od uživatelů:
 7

   
 
Abyste mohli hodnotit, musíte se přihlásit
 

  1 2      Zpráv na stránku:   
03.11.2010 (8:23)  
BBvK: zahájení provozu elektrického vytápění na neelektrifikované trati musely předcházet přípravy, které se podobaly předelektrizačním přípravám. Pokud si dobře vzpomínám, tak v 80-tých letech byly na trati 224 Horní Cerekev - Tábor dokonce návěstidla pro elektrický provoz - Vypněte proud / Zapněte proud. Zdali jsou tam ty návěstidla i dnes nevím.
Pokud nebude spolehlivě veden zpětný proud kolejnicí, tak to nejenom ohrožuje cestující okolo vlaku, ale i cestující ve vlaku, protože se objeví napětí na spojovacím můstku mezi vagony.
02.11.2010 (23:04)  
Kolejová spojka je vodivá, ale není to spolehlivé, proto se na elektrifikovaných tratích kolejnice spojovaly přivařeným vodičem. Tohle opatření už bylo také na tratích, kde Tebou zmíněné lokomotivy elektricky topily provedené. U spojky mohlo dojít třeba k povolení šroubů a tím mohlo dojít k tomu, že propojení mezi kolejnicemi se stalo nevodivým a některé useky tím nemusely být spolehlivě uzeměné. Kdyby se tohle stalo v zastávce, tak by topení nebylo uzeměné a cestující, který by se dotkl vozu by obvod uzavřel, čímž by dostal ránu proudem.
03.11.2010 (7:41)  


Na elektrifikovaných ano, tam je pro přenos zpětného proudu poněkud jiný výpočet, ale na neelktrifikovaných ne vždy a ne všude.
Pokud vždy musela být propojka, rád bych věděl podle kterého předpisu, či normy, abych se poučil. Já jsem si to teď ověřoval a vážně jsem to nikde nenašel ;-)
Takže tvrdím, že nemusí být vždy propojka.
02.11.2010 (16:36)  
Na neelektrifikovaných tratích nebyly mezi sebou vodivě propjené kolejnice, z toho důvodu hrozilo nebezpečí úrazu elektrickým proudem. Kvůli tomu nebylo povoleno využívat elektrické vytápění.
02.11.2010 (18:37)  


Ocelová propojka je nevodivá??
A co třeba vozba lokomotivami 754, 750, 749, ty elektricky topily jen na elektrifikovaných tratích, asi ne, že?
02.11.2010 (13:52)  
Ad Joska Holibajda: velmi stručná amatérská odpověď: je to kvůli ovlivňování zab zař elektrickým proudem, který při topení teče mezi loko a vagony kolejnicí (topný kabel je jeden vodič, kolejnice druhý). Detailněji to vysvětlit neumím. Když se na ČSD začínalo experimentovat s elektrickým vytápěním u "dieslových" vlaků (loko T 476.0501, kyklopové), tak se jezdilo jen na elektrifikovaných tratích, kde tyto problémy logicky nebyly. Teprve poté se postupně možnost elektrického topení rozvíjela i na neelektrifikované trati.
02.11.2010 (13:26)  
Technická otázka:
Proč je (bylo) v některých neelektrifikovaných úsecích zakázáno elektrické vytápění?
02.11.2010 (11:00)  
Nejvíce rekontrukcí na řadu 749 (a tedy omezování parního topení) proběhlo v letech 1994-1995. V Praze to bylo pro pacifik (turnus 8 strojů denně), v Jihlavě pro osobáky na Brno, ve Veselí pro osobáky na celé Vláře (rychlíky už přebíraly 754), v Šumperku dobíhaly rekonstrukce ještě v roce 1996. Poslední pravidelný vlak "v páře" byl rekreák Praha-Trutnov vedený přes Chlumec, kde se nedalo elektricky topit. To mohl být rok 1997, možná jaro 1998.
registrovaný uživatel JB 
Počet komentářů uživatele597 »fotek 0
02.11.2010 (9:39)  
Na ukončení parního vytápění máme mnemotechnickou pomůcku - řadu 749, která na Slovensku není. Většina jich vznikla až po rozdělení státu. První zkušební rekonstrukce 1992.
02.11.2010 (9:38)  
Sem si z nahledu rikal, "coze ? Starkoc s draty ?" :-D a ono neee, zajimava fotka ;-)
02.11.2010 (7:32)  
Upřesňuji ten "parní" Jičín - bylo to v prosinci 1997 (vlak z Nymburka s breljovcem) a vím, že to už tehdy byla rarita na pár tratích u nás.
01.11.2010 (23:38)  
Parní vytápění souprav skončilo cca v 1. polovině 90.let(výjimky mohly trvat o něco déle).Ale mě zaujala jiná věc.Že ten pilštyk má všechny tabulky ukradený...tak jak autor zjistil jeho identitu,
01.11.2010 (23:46)  


Protože jsem si vždy vedl poctivou evidenci a vše si zapisoval. Číslo se dalo na lokomotivě vždy zjistit, třeba na stanovišti.
  1 2      Zpráv na stránku:   

Komentáře vyjadřují názory čtenářů.
Redakce nenese žádnou zodpovědnost za jejich obsah.

- akreditovaný fotograf nebo člen ŽP, - správce galerie nebo admin ŽP

Přidat komentář
Komentáře mohou vkládat pouze registrovaní uživatelé.
Před vložením komentáře je nutné se buď přihlásit, nebo zaregistrovat.
Přihlášení
 
 
  
 
   Zaregistrovat

© 2001 - 2024 ŽelPage - správci - otázky a odpovědi


Info
informacni okenko